Hoewel dit forum overspoeld is van game pc topics die ongeveer elk mogelijk bedrag mogen kosten, kon ik het niet laten mijn lijstje er ook even tussen te zetten. Ik zal proberen jullie wat moeite te besparen door zo veel mogelijk uit te pluizen. Maar door alle 100 verschillende verhalen over 100 verschillende aspecten van een pc build, specifiek met Ryzen, ben ik toch nog wat onzeker.
Wat ik tot nu toe heb:
Vraag 1:
Als ik dit weekend de computer wil hebben, heb ik er dan over 'x' weken dan spijt van dat de RX580 misschien in prijs is gedaald tot het niveau van ~250 euro en maar liefst 2% meer performance geeft met 20-30W meer verbruik?
Vraag 2:
Ik heb de QVL van dit moederbord (er staan er twee, waarin 3200 Mhz modules alleen in die in de 2e rij staan) er op nageslagen, en op basis daarvan het geheugen gekozen. Nu is 2x8GB naar mijn weten een beetje overdreven, en wil ik met liefde 70 euro besparen door de 2x4GB te kiezen: pricewatch: Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/8.
Die staan echter niet in de lijst, en het ontgaat me een beetje in hoe verre dit (redelijk soepel) gaat werken...
Vraag 3:
Ik ben op zoek naar een kast die minimalistisch, klein en stil is, maar de gene die ik nu heb is vrij duur. En als ik de reviews mag geloven niet heel erg stil. Nog suggesties voor een kast met die eisen, maar iets goedkoper
?
Dat waren in ieder geval de vragen die ik had. Mochten er nog verder nog problemen of andere suggesties zijn waar ik niet aan heb gedacht, hou ik me aanbevolen.
Alvast dank!
Wat ik tot nu toe heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 234,- | € 234,- |
| 1 | Gigabyte GA-AB350M-Gaming 3 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Fractal Design Define Mini C | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 | € 176,55 | € 176,55 |
| 1 | Seasonic G-series 450 watt | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 93,24 | € 93,24 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 997,29 | |
Vraag 1:
Als ik dit weekend de computer wil hebben, heb ik er dan over 'x' weken dan spijt van dat de RX580 misschien in prijs is gedaald tot het niveau van ~250 euro en maar liefst 2% meer performance geeft met 20-30W meer verbruik?
Vraag 2:
Ik heb de QVL van dit moederbord (er staan er twee, waarin 3200 Mhz modules alleen in die in de 2e rij staan) er op nageslagen, en op basis daarvan het geheugen gekozen. Nu is 2x8GB naar mijn weten een beetje overdreven, en wil ik met liefde 70 euro besparen door de 2x4GB te kiezen: pricewatch: Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/8.
Die staan echter niet in de lijst, en het ontgaat me een beetje in hoe verre dit (redelijk soepel) gaat werken...
Vraag 3:
Ik ben op zoek naar een kast die minimalistisch, klein en stil is, maar de gene die ik nu heb is vrij duur. En als ik de reviews mag geloven niet heel erg stil. Nog suggesties voor een kast met die eisen, maar iets goedkoper
Dat waren in ieder geval de vragen die ik had. Mochten er nog verder nog problemen of andere suggesties zijn waar ik niet aan heb gedacht, hou ik me aanbevolen.
Alvast dank!
There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.