Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 7 - Processor wordt niet ondersteund

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• emanuelhut
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 26-04 17:35
Hallo Luitjes!

Ik heb een vraagje mbt. mijn computer.
De computer die ik nu gebruik is nu ongeveer 8 jaar oud en heb ik onlangs de Videokaart vervangen en een SSD geplaatst.

GPU: AMD Radeon RX480 8GB - Sapphire Nitro
SSD: Crucial MX100 (256GB)

Na plaatsing heb ik Windows 7 Ultimate overnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd.

Nu viel mij na installatie al op dat mijn 4e core vaak hoger op loopt dan de rest van mijn cores.
Na wat troubleshooting heb ik het probleem niet kunnen vinden maar kwam de volgende melding opeens naar voren...

Het gaat om de volgende CPU "Amd Phenom II X4 955 Black Edition".

Nu weet ik dat ik momenteel Windows Update niet meer kan gebruiken, maar heeft dit ook nog verdere invloed op de werking van de pc? Aangezien ik bijvoorbeeld een paar applicaties heb die "Opeens" crashen in gebruik.

(Plex transcoder het vaakst)

Windows Knowledgebase Linkje

Beste antwoord (via emanuelhut op 19-04-2017 23:31)

• Fore!
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18:34
Deze avond net een nieuws item van geweest op Tweakers omtrent dit onderwerp: nieuws: Ontwikkelaar maakt updates voor Windows 7 mogelijk op pc's met nieuwe...

Alle reacties

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:57

Detmer

Professioneel prutser

Is het systeem up-to-date? Zo niet, laat het systeem eerst even updaten :) .

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• emanuelhut
Systeem is up to date :)

Moet wel zeggen, vorige windows installatie liep 3 jaar achter met updates :')

[Voor 4% gewijzigd door emanuelhut op 19-04-2017 21:01]

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-05 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Deze melding is van de rollup van deze maand. Officieel zou de melding alleen moeten verschijnen op AMD Bristol Ridge, Ryzen en Intel Kaby Lake. Het lijkt erop dat ook oudere Intel en AMD CPU's er last van hebben. Lekker bezig weer, Microsoft.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18:34
Deze avond net een nieuws item van geweest op Tweakers omtrent dit onderwerp: nieuws: Ontwikkelaar maakt updates voor Windows 7 mogelijk op pc's met nieuwe...

• emanuelhut
Oke super!

Bedankt voor de antwoorden.

Zal morgen die bat even runnen en kijken wat er gebeurd.
Vind het apart dat Windows dit soort meldingen laten verschijnen...
Bijvoorbeeld de moederbord die ik gebruik wordt NIET ondersteunt in Windows 10 en kan dus niet upgraden.

Op deze wijze forceert microsoft je gewoon om je hardware te upgraden.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:24

Brahiewahiewa

boelkloedig

emanuelhut schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:21:
...Op deze wijze forceert microsoft je gewoon om je hardware te upgraden.
Kom op! Niet zo dramatisch. Aan de geluiden te horen ben je niet de enige met dit probleem, dus er zal wel een fix komen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• pimjoosten
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10-05 16:34
@emanuelhut: je verhaal heeft de Amerikaanse pers gehaald. Aan het einde van dat artikel wordt o.a. verwezen naar een workaround op de AskWoody Lounge. Wellicht is dat een oplossing totdat Microsoft zijn cr*p gerepareerd heeft, mocht de workaround van Zeffy niet werken (de bat waar je het over had).

Edit: ook op ghacks wordt je case nu aangehaald.

[Voor 15% gewijzigd door pimjoosten op 29-04-2017 08:47]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True