MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G Voldoende?

Pagina: 1
Acties:

• Rayuka
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
Heb nu nog een hele oude club3d radeon 7800 videokaart, tijd voor een upgrade sinds ik weer meer game de laatste tijd.

Wat wil je bereiken?

Een goede snelle videokaart, hoge of nog liever ultra settings voor games als Gta, Total war etc.
Wil graag gamen op 1440p al ondersteunt mijn huidige monitor dit geloof ik niet (benq rl2455)
dit zal ik dus ook nog gaan upgraden binnenkort.. maar eerst maar eens een Videokaart.

Wat mag het gaan kosten?

Tegen de 500.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?

Niet echt, heb net een nieuw systeem gebouwd alleen dus nog geen gpu.
Mijn oog zit al een tijdje op de Msi 1070 gaming x.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.

i7 7700
MSI Z270 GAMING M3
Crucial DDR4 Ballistix Sport LT 2x4GB 2400 CL16
Samsung 850 Evo 500GB
Cooler master GM G550M
NZXT S340
Windows 10 64 bit

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

GTX 1070 en 1440p is prima vertoeven hoor :) Niet alles ultra, dan mag je direct een 1080 Ti pakken en dan nog zijn er games met fps-verziek settings als je alles maxt, maar hoge/zeer hoge settings is zelden een punt.

• Rayuka
Thanks dacht ook al dat het wel goed zat ongeveer zo.
Dan alleen nog een scherm binnenkort, dat G sync of V synch heb ik dat nodig?
Wil zo'n 400 uitgeven aan een scherm max, het liefst minder.

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-02 17:22

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Ik heb een G-sync scherm. Na dit scherm wil ik niets anders meer dan een G-sync scherm. Het zorgt ervoor dat er geen tearing in het scherm komt als je V-sync uit staat, V-sync wordt meestal uitgeschakeld om de input lag te verminderen, maar zorgt zoals gezegd dus wel voor tearing. G-sync verhelpt dit door de refresh rate van je scherm aan te passen aan de FPS die je videokaart kan renderen op dat moment. Dus v-sync staat uit. En toch geen tearing en input lag.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb zelf voor een Freesync 1080p scherm gekozen een halfjaar geleden, wacht alleen nog op de GPU. Het is wel iets waar je naar zou moeten streven, een monitor die frames synchroniseert. Ik merk wel wat tearing bij mijn huidige scherm en dat is behoorlijk irritant. Het probleem is alleen dat Nvidia haar G-sync via hardware in de monitor en certificering gaat, en dus behoorlijk duur is, terwijl een Freesync monitor met AMD niks extra's kost, hierdoor behoorlijk makkelijk te krijgen is anno 2017 en steeds meer de standaard aan het worden is. De effectiviteit verschilt nauwelijks van elkaar.

V-sync is daarmee achterhaald. Het was altijd een bloedirritante, en matige oplossing die imputlag gaf en als je framerate net te laag was, je framerate naar een veel lager niveau bracht en vergrendelde. Soms was het alleen wel noodzakelijk, of je kreeg tearing. Het is vrij normaal om het uit te zetten, zeker in fps games, tenzij je niet anders kan. De laatste jaren is er alleen steeds meer aandacht gekomen voor soepele framerates in plaats van maximale, en dat is prettig als je het eenmaal gewent bent. Tearing voorkomen is hier de volgende stap in.

Ben je bereid om even te wachten, dan zou het overwegen van AMD haar aankomende Vega GPU's de moeite waard kunnen zijn. Er zal er echt wel eentje tussen zitten die gelijkwaardig of beter presteert dan de GTX1070 voor een vergelijkbare prijs, maar je bespaart behoorlijk op je monitor.

Ter demonstratie:

G-sync monitoren:
categorie: Monitoren

Freesync monitoren.
categorie: Monitoren

Neem bijvoorbeeld de AOC AGON AG241Q monitoren. Wil je werkelijk €140 extra betalen voor de Nvidia exclusieve technologie of wacht je liever een maand op Vega en ga je voor Freesync? Of pak je voor het geld een iets goedkopere monitor met freesync en een veel betere GPU voor betere framerates? Ik zou het wel weten, zeker omdat je zelf al zegt max €400 te willen betalen. Vind er maar eens een 1440p, G-sync monitor voor die prijs. ;)

Over Vega weten we nog steeds niet veel concreets. Waarschijnlijk komen er twee GPU dies, een monster GPU (Vega 10) die richting de 1080Ti en Titan Xp zal gaan qua prestaties, en een kleinere die (Vega 11) het op zal moeten nemen tegen de 1080 en 1070. Een uitdager zal er komen voor de 1070. De vraag is wanneer. AMD houdt nu al tijden Q2 2017 aan voor Vega, dat zou dus uiterlijk volgende maand zijn.

Dus dat is de vraag. Ben je bereid even door te gaan met je oude 78xx? Je kan de meeste games op medium of high zetten, beetje instellingen tweaken en dan zal het redelijk moeten draaien. Het verschil tussen high en ultra kan je toch niet zien in de meeste games. Medium en high zie je vaak ook maar moeilijk. Het zou mijn advies zijn, al is het maar omdat Nvidia wel eens onder druk zou kunnen komen om de 1070 en 1080 eens een redelijke prijs te geven. Die GPU's kunnen ze gewoon voor €300 en €400 verkopen, als ze gedwongen worden. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Rayuka
Mooie uitleg @DaniëlWW2

Ik ga idd maar even wachten op Vega, ben heel benieuwd.. en dan ook maar kijken voor een Freesync monitor.
Pagina: 1