Mijn vraag
Vandaag de eerste offerte voor de uitbreiding van mijn huidige zonnepanelen ontvangen.
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Huidige situatie:
3 Panelen 250 WP
Kleine omvormer geschikt voor 3 panelen
Montage op plat dak 10 graden
Offerte:
Huidige 3 panelen worden als string opgenomen in de Oost-West opstelling
Huidige omvormer blijft actief
Dak is plat en op 11 meter hoog / hoekwoning
13x extra panelen plaatsen (Poly Canadian Solar 270Wp)
1x Growatt 3000S (zonder monitoring)
1x 16 panelen in zogenaamde Oost-West (Zuid-Oost en Noord-West georiënteerd geplaatst) opstelling inclusief balast
1x aarding
1x meterkast extra PV Groep + onderverdeler
Zie onderstaande foto

Prijs 4000,- Excl BTW
Eventueel zou ik direct (volgens mij) ook nog de 2 panelen rechts kunnen bijplaatsen op het Zuid-Oosten.
Dan is het dak direct volledig benut.
Wat vinden jullie van bovenstaande offerte kijkend naar het dak en de aangeboden opties.
Zelf ben ik voornamelijk benieuwd naar het functioneren van de Strings als er een verschillend aantal panelen op zit aangesloten, hier heb ik geen ervaring mee.
Tevens ben ik benieuwd of het mogelijk is een Oost-West-Oost-West-Oost opstelling te realiseren zoals te zien in de laatste foto.
Vandaag de eerste offerte voor de uitbreiding van mijn huidige zonnepanelen ontvangen.
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Huidige situatie:
3 Panelen 250 WP
Kleine omvormer geschikt voor 3 panelen
Montage op plat dak 10 graden
Offerte:
Huidige 3 panelen worden als string opgenomen in de Oost-West opstelling
Huidige omvormer blijft actief
Dak is plat en op 11 meter hoog / hoekwoning
13x extra panelen plaatsen (Poly Canadian Solar 270Wp)
1x Growatt 3000S (zonder monitoring)
1x 16 panelen in zogenaamde Oost-West (Zuid-Oost en Noord-West georiënteerd geplaatst) opstelling inclusief balast
1x aarding
1x meterkast extra PV Groep + onderverdeler
Zie onderstaande foto

Prijs 4000,- Excl BTW
Eventueel zou ik direct (volgens mij) ook nog de 2 panelen rechts kunnen bijplaatsen op het Zuid-Oosten.
Dan is het dak direct volledig benut.
Wat vinden jullie van bovenstaande offerte kijkend naar het dak en de aangeboden opties.
Zelf ben ik voornamelijk benieuwd naar het functioneren van de Strings als er een verschillend aantal panelen op zit aangesloten, hier heb ik geen ervaring mee.
Tevens ben ik benieuwd of het mogelijk is een Oost-West-Oost-West-Oost opstelling te realiseren zoals te zien in de laatste foto.