Toon posts:

"NTLDR" zeg iemand dat iets?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog een reepje sdram over, dus ik prop dat erbij bij mijn duron. netjes uitgezet, installeren, opnieuw opstarten. Mooi denk ik netjes gededecteerd, ver gaan met starten. En daar waar een pc altijd vraag om een bootdisk, zegt hij nu " NTLDR missing, press any key to restart " als je dan op knop drukt wordt heel ff naar de FDD gekeken en dan wer de zelfde error ( er wordt dus niet opnieuw opgestart )

na hem lekker leeggemaakt te hebben ( alleen video, 1 reepje sdram, en toetsenbord ) geeft hij gewoon "insert bootdisk", hang ik mijn HDD er weer aan dan is het "NTLDR missing" ik vermoed dat mijn HDD is overleden, weet iemand dit misschien zeker. Of weet iemand wat NTLDR inhoud?

please.....

Verwijderd

had je win2k geinstalleerd staan ? NTLDR is namelijk het bestand wat Win2k gebruikt om op te starten en dat zal wel corrupt zijn bij je oid...

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Je hebt (had?) dus waarschijnlijk Windows 2000 draaien op die Duron?

edit:
rrainman was me voor :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
jep w2k idd, mare ik dacht dat ik iets nieuws had, dat is dus niet het geval. ff search gebruikt en ik heb 97 resultaten, die gaat ik nu doorspitten.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:13

Yucko

One clown to rule them all !

NTLoaDeR misschien naar de klote :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• The_Sentinel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik weet alleen dat, dat bestand nodig is om een NT-relateerd besturingssysteem (zoals: Win2K, Windows XP, etc.) te booten.
Deze file staat meestal in de 'root' van je C:\ HD/Partitie.

Dus ff checken of deze file nog in de 'root' staat.

-The Sentinel

WTF! Hebben we nu alweer koffiepauze!?

Verwijderd

Ik hoop dat je back-up hebt. Anders word het opnieuw instaleren. Dit bestand is namelijk echt belangrijk en moet je hebben voor het opstarten van je pc. Ik weet niet of alle NTLDr's hetzelfde zijn. Je kan proberen een nieuwe NTLDR op je pc te zetten en dan kijken hoe of wat.
Anders doe je Rescue Disk van Windhoos. Dus gewoon van CD opstarten en de wizzard doorlopen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Win2k opnieuw installen en fdisk /mbr 'en ?

Verwijderd

Dacht je van met een bootdisk opstarten en kijken of je je harde schijf nog kan benaderen...

Weet je in ieder geval of die rot is of niet.

Is tie nog goed dan ff met ceedeetje van win2k booten en voor optie repair kiezen !!
Misschien heb ie geluk... :P

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
[b]Op woensdag 04 juli 2001 23:10 Of weet iemand wat NTLDR inhoud?
(Windows) New Technology Loader

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
PSS ID Number: Q155892
Article last modified on 01-05-2000

winnt:3.51,4.0

======================================================================
-------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:

- Microsoft Windows NT Workstation versions 3.51, 4.0
- Microsoft Windows NT Server versions 3.51, 4.0
-------------------------------------------------------------------------------

SYMPTOMS
========

When you start Microsoft Windows NT you receive the following error message:

A kernel file is missing from the disk. Insert a system disk and restart the
system.

The message is displayed before the boot options from the Boot.ini are shown.

CAUSE
=====

The file NTLDR is missing from the active system partition or the allocation for
\Ntldr's $DATA attribute has become so fragmented that the whole $DATA attribute
is not in the base FRS (file record segment).

MORE INFORMATION
================

After the Power On Self Test (POST), the Master Boot Record (MBR) reads the
partition table and jumps to the boot record.

The code that generates the error is in the boot record. The error is generated
if the NTLDR file cannot be found or if the $DATA attribute cannot be found.

Windows NT File System (NTFS) views each file or directory as a set of file
attributes. Elements such as the file's name, its security information, and its
data are all file attributes. Each attribute is identified by an attribute type
code and, optionally, an attribute name.

WORKAROUND
==========

When you experience this problem you can either:

1. Boot Microsoft Windows NT from floppy (using the NTLDR on the floppy disk).

2. Move the NTLDR file to a different physical location on disk (ren ntldr
ntldr.sav, copy ntldr.sav ntldr).

3. Use an NTFS defrag utility to unfragment NTLDR.

4. Ensure the correct partition is marked active using either NT Disk
administrator, or Boot to DOS and use FDISK.EXE to ensure the correct system
partition is marked for boot.

STATUS
======

Microsoft has confirmed this to be a problem in Microsoft Windows NT 3.5x and
4.0. We are researching this problem and will post new information here in the
Microsoft Knowledge Base as it becomes available.

Additional query words: bootsect.com boot

======================================================================
Keywords :
Technology : kbWinNTsearch kbWinNTWsearch kbWinNTSsearch kbExchange400 kbSDKDAO351
Version : winnt:3.51,4.0
Issue type : kbbug
=============================================================================
Copyright Microsoft Corporation 2000.

...

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

NTLDR is toch een virus?

LOL

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [forum=11] :)

Verwijderd

wat doet fdisk /mbr dan?

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 12:52 schreef loekie2002 het volgende:
wat doet fdisk /mbr dan?
je master boot record (mbr) opnieuw aanmaken.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:17

bloasfist

Slot-A Crew

edit:
-domme opmerking-

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

ik hoop dat je die reep gecontrolleert heb of fouten.

Start ff op met de W2000 CD en doe ff een automated repair
repair de bootloader (kan met de setup)
is je machine binnen uur weer goed.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:42
wat doet fdisk /mbr dan?
Je MasterBoot Record herschrijven / leegmaken, is een optie die je ook gebruikt om je LILO weg te kikken. Het is voor dit probleem alleen niet nodig.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

wat doet fdisk /mbr dan?
Ik zou dat met windows NT/2000/XP niet gebruiken.

Start van je windows 2000 CD en geef een repair. Daarin kan je de MBR met fixmbr commando opnieuw op schijf zetten
ook FIXBOOT doet een aantal dingen op dat niveau.

NTLDR is de eerste file die wordt geladen na de MBR. In de MBR staat een verwijzing naar die file. Als je de MBR dus verwijderd of aanpast kan het zijn dat hij de NTLDR niet meer vindt.
Na NTLDR wordt de BOOT.INI geladen en waarna je een optie kan maken voor je OS. Als je een NT-like systeem kiest gaat NTDETECT.COM een aantal dingen detecteren en daarna wordt het OS opgestart. (NTOSKRNL.EXE enz. enz.)

http://www.hroling.nl

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:33

Seraphin

Meep?

Op woensdag 04 juli 2001 23:18 schreef jbalk het volgende:
Ik hoop dat je back-up hebt. Anders word het opnieuw instaleren. Dit bestand is namelijk echt belangrijk en moet je hebben voor het opstarten van je pc. Ik weet niet of alle NTLDr's hetzelfde zijn. Je kan proberen een nieuwe NTLDR op je pc te zetten en dan kijken hoe of wat.
Anders doe je Rescue Disk van Windhoos. Dus gewoon van CD opstarten en de wizzard doorlopen.
<zwaar off-topic mode>
Doet me denken aan wat mij op de middelbare school eens is overkomen. Komt er een klasgenootje naar me toe met de vraag "is het erg als je per ongeluk je command.com wist :? " Erg leuk het DOS-tijdperk..... :)
</zwaar off-topic mode>

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Op woensdag 04 juli 2001 23:18 schreef jbalk het volgende:
alle w2k NTLDR's zijn idd hetzelfde.

Had hem een x-tje weggepluerd ind e veronderstelling dat het rotzooi was. Van een ander systeem afgehaald en teruggezet en het werkte gewoon weer.

je NTLDR moet zo groot zijn:
code:
1
11-01-2000  01:00         215.568 ntldr

btw mag ik dat bestand online zetten om de topicstarter te helpen of is dat warez??

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op vrijdag 30 november 2001 13:12 schreef aardbeix15 het volgende:

je NTLDR moet zo groot zijn:
code:
1
11-01-2000  01:00         215.568 ntldr

btw mag ik dat bestand online zetten om de topicstarter te helpen of is dat warez??
Als hij NTLDR file heeft krijgt hij waarschijnlijk de melding BOOT.INI not found. Die kan je zelf aanmaken. En daarna komt de melding NTOSKRNL not found. die staat in je /winnt/system32 directory. met nog een heleboel andere files. Wil je die ook allemaal online gaan plaatsen? Ben je nog wel even bezig en dan kan je gelijk de hele windows CD wel online plaatsen.

http://www.hroling.nl

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Op vrijdag 30 november 2001 13:19 schreef bolke het volgende:

[..]

Als hij NTLDR file heeft krijgt hij waarschijnlijk de melding BOOT.INI not found. Die kan je zelf aanmaken. En daarna komt de melding NTOSKRNL not found. die staat in je /winnt/system32 directory. met nog een heleboel andere files. Wil je die ook allemaal online gaan plaatsen? Ben je nog wel even bezig en dan kan je gelijk de hele windows CD wel online plaatsen.
ik ging er van uit dat i alleen de file NTLDR miste en niet een hel stuk w2k dan kan je idd de cd beter gebruiken :7

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Symptomen
Als u veel bestanden hebt gekopieerd naar de hoofdmap van een opstartvolume dat gebruikmaakt van het NTFS-bestandssysteem, wordt de volgende keer dat u de computer start het volgende foutbericht weergegeven:
NTLDR ontbreekt
Druk op CTRL+ALT+DEL om de computer opnieuw op te starten.
Als u de bestanden verwijdert die u naar de hoofdmap hebt gekopieerd, krijgt de MFT-toewijzingsindex niet de oorspronkelijke grootte terug.
Oorzaak
Dit probleem kan optreden als de MFT-hoofdmap ernstig is gefragmenteerd. Als de MFT-hoofdmap veel bestanden bevat, raakt de MFT zo gefragmenteerd dat er een extra toewijzingsindex wordt gemaakt. Omdat bestanden in alfabetische volgorde worden toegewezen in de toewijzingsindexen, wordt het NTLDR-bestand mogelijk verplaatst naar de tweede toewijzingsindex. Als dit gebeurt, wordt het foutbericht weergegeven dat in de sectie 'Symptomen' van dit artikel wordt beschreven.

Normaal worden er geen bestanden naar de hoofdmap geschreven. Dit kan echter gebeuren als een programma geregeld tijdelijke bestanden in de hoofdmap maakt en uit de hoofdmap verwijdert of als er per ongeluk veel bestanden naar de hoofdmap worden gekopieerd.
Oplossing
U kunt dit probleem verhelpen door het hulpprogramma Bcupdate2 op te vragen bij Microsoft Product Support Services. Bezoek de volgende Microsoft-website als u wilt weten hoe u contact kunt opnemen met Microsoft Product Support Services:
http://support.microsoft.com/selectassist
Workaround
Als u dit probleem wilt omzeilen, maakt u een opstartdiskette voor het opstarten van de computer. Als u meer informatie wilt over het maken van een opstartdiskette, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
119467 Een opstartdiskette maken voor een NTFS- of FAT-partitie

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Erg leuk dat je nog een oplossing neerzet, maar ik mag toch wel aannemen dat iemand er na 3 jaar uit is. Dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.