Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 08:41
TL;DR: Mag het amperage van een nieuwe adapter minder zijn aan die van mijn oude adapter?
Aangezien mijn batterij al lang overleden is, hoeft alleen de laptop stroom te krijgen. Tegelijkertijd werken/laden is dus niet aan de orde.

Hoi,

Momenteel ben ik aan het afstuderen, en met nog ongeveer 2 maanden te gaan, is mijn 5.5 jaar oude laptop het aan 't begeven. Hoewel de laptop zelf het nog wel 2 maandjes uitzingt, waarna hij linea recta 'naar de stort' gaat, is mijn adapter echter door kabelbreuk nu écht overleden.

Nu wil ik natuurlijk zo min mogelijk geld tegen deze laptop aansmijten, want dat is ie echt niet waard in combinatie met dat ik een "arme student" ben. De (huismerk)laders kosten zo'n 10-20 euro welke een amperage van ~4A hebben, terwijl de 6A laders toch al minimaal 2x zo duur zijn. In hoeverre maakt dit uit?

Op google kwam ik alleen maar uitleg en verhalen tegen die ervan uit gingen dat je moest kunnen gamen en laden tegelijk, maar aangezien mijn batterij dus niet eens ingeplugd zit, is dit niet echt aan de orde. Vandaar deze vraag, met als doel 2-3 tientjes besparen }:O

Het lijkt me, als ik de logica volg, dat het antwoord 'koop de dure' is, maar dat wil ik nog even niet van mijzelf horen :+

[ Voor 5% gewijzigd door MaartehhM op 19-04-2017 20:05 ]

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Beste antwoord (via MaartehhM op 21-04-2017 20:23)

• ASUS_fan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:54
Hoi,

Ik heb zelf een X53SD (in nieuwstaat, 4,5 jaar oud :D ) en de 90 watt adapters zijn voor de i5 modellen. i7 modellen werden gewoonlijk geleverd met een 120 watt adapter.

Als je de laptop over 2,5 maand wegdoet zou ik er gewoon een 90 watt adapter voor kopen. Werkt ook. Alleen heb ik een geval gezien met een K55VD (i7, dus 120 watt model) waarbij na langdurig gebruik met een 90 watt adapter de adapter oververhit raakte en begon te roken/branden. Dit was echter na minstens 1 jaar gebruik, dus ik voorzie geen problemen.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze :) !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Wat is het verbruik van je laptop in load. Zonder dat kunnen we eigenlijk weinig zinnigs zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Doe maar die dure! :P

Merk + type laptop + specs?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:06

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Afhankelijk van waar de kabelbreuk is; kroonsteen er tussen niet een oplossing?

Verre van mooi en niet super veilig maar als het voor 2 maanden is....

Over je daadwerkelijke vraag; wat zijn de technische specs van je laptop? Meestal hebben die een aanduiding in hoeveel A ze nodig hebben om in bedrijf te blijven. Als je die als waarde hebt zit je wel goed :)

Dan kan je zelfs de accu eruit laten als hij enkel en alleen aan de stekker hoeft te hangen

Edit: traaaaaaag

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 19-04-2017 20:09 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
Dank voor de snelle reacties!

@Point.Flare @Lip Het merk en type van m'n laptop had ik aangegeven, staat bovenaan als "product" aangegeven.

Hoe dan ook, op m'n lader staat dus: 19V, 6.32A output (dat is dus 120W)
En op m'n laptop staat dus: Input: 19V, 6.32A (120W).

Ik ben dus benieuwd of een 90W lader dus voldoet.

Wat het verbruik daadwerkelijk is zonder batterij erin etc., geen idee, maar dat zal dus wel 120W zijn :+

@Notna Tja, de kabelbreuk zit helaas bij de uitgang van het blok, dus helemaal aan 't begin waar geen kroonsteen is tussen te krijgen ben ik bang :( Ik had het de afgelopen 1.5 week met plakband vastgebeund in díe configuratie dat het dus nog wel werkte. Maar dat is ook opgehouden met werken inmiddels }:O

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:28
Tja, als ik op een adapter voor een X53SV zoek kan ik er verschillende van 90W vinden. Ik verwacht dan ook dat dat best gaat werken maar een garantie zul je niet krijgen.

Zelf zou ik trouwens de oude van een nieuw draadje voorzien, maar daar moet je dan wel de spullen en ervaring voor hebben. Ken je niet iemand die dat wel heeft ?

[removed]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ASUS_fan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:54
Hoi,

Ik heb zelf een X53SD (in nieuwstaat, 4,5 jaar oud :D ) en de 90 watt adapters zijn voor de i5 modellen. i7 modellen werden gewoonlijk geleverd met een 120 watt adapter.

Als je de laptop over 2,5 maand wegdoet zou ik er gewoon een 90 watt adapter voor kopen. Werkt ook. Alleen heb ik een geval gezien met een K55VD (i7, dus 120 watt model) waarbij na langdurig gebruik met een 90 watt adapter de adapter oververhit raakte en begon te roken/branden. Dit was echter na minstens 1 jaar gebruik, dus ik voorzie geen problemen.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
Bedankt voor alle reacties!

Maar na redelijk hoge nood heb ik het zekere voor het onzekere genomen, en een adapter van 120W besteld.

Bij "AdapterDirect.nl", waar de huismerkvariant voor 30 euro over de toonbank ging; de goedkoopste die ik kon vinden.

Maar @ASUS_fan , desalniettemin bedankt voor je reactie, want dit is alsnog nuttige informatie voor evt. later 8)

Pagina: 1