Ik stap binnekort over naar nieuwe werkgever en daarbij horen nieuwe arbeidsvoorwaarden.
De vorige werkgever stelde een abonnement telefoon beschikbaar, welke ik voornamelijk zakelijk gebruikte. Voor mijn priveleven heb ik namelijk bewust een apart toestel met sim-only aangehouden.
Nu ga ik naar een nieuwe werkgever toe waar ik een telefoonvergoeding tot €40 per maand krijgen op declaratiebasis voor een telefoonnummer dat intern beschikbaar is.
Nu heb ik een aantal opties overwogen,
- Zakelijk abonnement met zakelijk toestel en prive houden zoals het is.
Nadeel: vastzitten aan looptijd voor telefoon + abonnement en dubbele kosten.
Voordeel: Alles geheel gescheiden.
- Zakelijk sim-only abonnement met dualsim
Nadeel:
Vastzitten aan looptijd abonnement en dubbele kosten.
Toestel keuze met abonnement voor dualsim is beperkt, oneplus zou bv al zelf aangekocht moeten worden.
Mogelijk geen 2x whatsapp, lijkt me te overzien.
Voordeel: 1 telefoon op zak
- Prive nummer zakelijk gaan gebruiken en vergoedin hiervoor declareren.
Nadeel: Prive en zakelijk zijn niet meer gescheiden.
Voordeel: Meest voordelig, gezien alles vergoed wordt.
De laatste optie valt eigelijk af vanwege de scheiding zakelijk en prive, maar zie ik nu nog een optie over het hoofd waar de telefoonvergoeding optimaal benut wordt
k heb even overwogen om via ZIggo een family abonnement af te sluiten, zodat je wel 1 factuur hebt, maar wel met meerder nummers kan delen, alleen is die optie nu vervallen omdat ziggo gestopt ismet de telefonie.
De vorige werkgever stelde een abonnement telefoon beschikbaar, welke ik voornamelijk zakelijk gebruikte. Voor mijn priveleven heb ik namelijk bewust een apart toestel met sim-only aangehouden.
Nu ga ik naar een nieuwe werkgever toe waar ik een telefoonvergoeding tot €40 per maand krijgen op declaratiebasis voor een telefoonnummer dat intern beschikbaar is.
Nu heb ik een aantal opties overwogen,
- Zakelijk abonnement met zakelijk toestel en prive houden zoals het is.
Nadeel: vastzitten aan looptijd voor telefoon + abonnement en dubbele kosten.
Voordeel: Alles geheel gescheiden.
- Zakelijk sim-only abonnement met dualsim
Nadeel:
Vastzitten aan looptijd abonnement en dubbele kosten.
Toestel keuze met abonnement voor dualsim is beperkt, oneplus zou bv al zelf aangekocht moeten worden.
Mogelijk geen 2x whatsapp, lijkt me te overzien.
Voordeel: 1 telefoon op zak
- Prive nummer zakelijk gaan gebruiken en vergoedin hiervoor declareren.
Nadeel: Prive en zakelijk zijn niet meer gescheiden.
Voordeel: Meest voordelig, gezien alles vergoed wordt.
De laatste optie valt eigelijk af vanwege de scheiding zakelijk en prive, maar zie ik nu nog een optie over het hoofd waar de telefoonvergoeding optimaal benut wordt
k heb even overwogen om via ZIggo een family abonnement af te sluiten, zodat je wel 1 factuur hebt, maar wel met meerder nummers kan delen, alleen is die optie nu vervallen omdat ziggo gestopt ismet de telefonie.