Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:29
Ik stap binnekort over naar nieuwe werkgever en daarbij horen nieuwe arbeidsvoorwaarden.
De vorige werkgever stelde een abonnement telefoon beschikbaar, welke ik voornamelijk zakelijk gebruikte. Voor mijn priveleven heb ik namelijk bewust een apart toestel met sim-only aangehouden.

Nu ga ik naar een nieuwe werkgever toe waar ik een telefoonvergoeding tot €40 per maand krijgen op declaratiebasis voor een telefoonnummer dat intern beschikbaar is.
Nu heb ik een aantal opties overwogen,
- Zakelijk abonnement met zakelijk toestel en prive houden zoals het is.
Nadeel: vastzitten aan looptijd voor telefoon + abonnement en dubbele kosten.
Voordeel: Alles geheel gescheiden.

- Zakelijk sim-only abonnement met dualsim
Nadeel:
Vastzitten aan looptijd abonnement en dubbele kosten.
Toestel keuze met abonnement voor dualsim is beperkt, oneplus zou bv al zelf aangekocht moeten worden.
Mogelijk geen 2x whatsapp, lijkt me te overzien.

Voordeel: 1 telefoon op zak

- Prive nummer zakelijk gaan gebruiken en vergoedin hiervoor declareren.
Nadeel: Prive en zakelijk zijn niet meer gescheiden.
Voordeel: Meest voordelig, gezien alles vergoed wordt.

De laatste optie valt eigelijk af vanwege de scheiding zakelijk en prive, maar zie ik nu nog een optie over het hoofd waar de telefoonvergoeding optimaal benut wordt

k heb even overwogen om via ZIggo een family abonnement af te sluiten, zodat je wel 1 factuur hebt, maar wel met meerder nummers kan delen, alleen is die optie nu vervallen omdat ziggo gestopt ismet de telefonie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Let je op dat je vaak alleen abonnement kosten kan declareren en niet de afkoop kosten van de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
Dat zou de keuze voor een dual sim toestel vereenvoudigen.
Dan zelf een mooi toestel kopen en een 1jarig simonly abonnement afsluiten voor zakelijk, en eigen abonnement voor privé aanhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Geen mogelijkheid van je werkgever gewoon een telefoon + abbo te krijgen?

Ik zou iig gaan voor volledig scheiden. Heb wel de luxe dat mijn werkgever een toestel + abbo ter beschikking stelt en ik dus niet iedere maand hoef te declareren. Ik mag dat toestel officieel ook privé gebruiken maar in de praktijk doe ik dat alleen in geval van nood.

Voor mij is het belangrijk alles strict gescheiden te houden. Mijn werknummer staat in mijn digitale handtekening, dus iedereen, van collega's tot leveranciers, heeft dat nummer en kan dat altijd bellen. Telefoon ligt buiten werktijd daarom ook in de regel buiten gehoorafstand en in de vakantie gaat 'ie uit.

Privé heb ik mijn eigen telefoon, waarbij het nummer alleen bij mijn manager, directe collega, directie en HR bekend is, maar alleen in geval van nood gebruikt mag worden. (Dus niet "er is een storing", tenzij dat op een reguliere werkdag is en ik per ongeluk mijn werktelefoon niet op neem, maar wel aan het werk ben die dag.)

Qua WhatsApp zit ik met mijn privé nummer wel in de ICT WhatsApp, tenzij ik vakantie heb. (Ik gooi mezelf op dat moment uit de groep en invite mezelf als ik terug ben van vakantie.) In de groeps WhatsApp met alle managers zit ik alleen met mijn zakelijke nummer.

Kortom, zakelijk en privé zijn op dat gebied volkomen gescheiden.

Nadeel: 2 telefoons
Voordeel: vrij is vrij en meer rust in mijn hoofd :)

Dat laatste weegt voor mij ruimschoots op tegen het eerste.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 10:32
Bartvw schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:08:
Dat zou de keuze voor een dual sim toestel vereenvoudigen.
Dan zelf een mooi toestel kopen en een 1jarig simonly abonnement afsluiten voor zakelijk, en eigen abonnement voor privé aanhouden.
Je kun ook een maandcontract nemen bij een aanbieder:

Zie bijvoorbeeld Ben (T-Mobile netwerk) of Simyo (KPN netwerk) er zijn er vast nog meer maar met deze kun je een maand abo afsluiten waardoor je naderhand nergens aan vast zit.

Dan neem je een leuke dualsim telefoon en ben je klaar, alles netjes gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:35
M.b.t. het whatsapp stuk. Je hebt appjes die het mogelijk maakt om met een dual sim telefoon 2 whatsapps te gebruiken voor android zijn er meerdere te vinden in de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:19
Hoe vaak bel je en wordt je gebeld op je zakelijke nummer en door wie?

Ik heb een werktelefoon met onbeperkt bellen/data en een prive telefoon. Ik houdt mijn eigen nummer omdat ik deze na al die jaren niet kwijt wil. Ik zou prima mijn prive telefoon ook zakelijk willen gebruiken als mijn abonnement (deels) vergoed werd aangezien ik vooral met/door collega's bel/gebeld wordt.

Voordeel dat ik nu heb is dat de werktelefoon aan het eind van de werkdag in mijn thuis gaat en de volgende werkdag er pas weer uit komt, ook mail lees ik dus niet op mijn prive telefoon. In mijn situatie kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
Wat een gedoe; waarom regelt je werkgever niet gewoon een telefoon + abonnement? Op zijn naam en zijn kosten. Geen gedoe met declaratie.

Nog een voordeel van strikte scheiding is dat je bij een overstap niet nog door relaties van je ex-werkgever gebeld wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door wheel op 20-04-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24

timovd

Voorsprong door techniek

Realiseer je wel dat je voor whatsapp dus aan één van je groepen (zakelijk of privé) dus twee nummers moet communiceren. Dan is de optie om bij één telefoonnummer te kiezen meer voor de hand liggend.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:30

Qwerty-273

Meukposter

een telefoonnummer dat intern beschikbaar is
Moet je alleen bereikbaar zijn, of ook zelf bellen?
Anders zou je gewoon een simpele sim kunnen nemen en die doorschakelen naar je prive sim/nummer.

Als je er zelf tegen op ziet om je prive nummer zakelijk te gebruiken (je goed recht) dan is het geen vreemde vraag of de werkgever geen tel+sim beschikbaar kan stellen. Natuurlijk geen nieuwste iphone of galaxy, maar dat is dan ook totaal niet nodig. Gewoon een simpel 20 euro telefoontje (om te bellen) of eventueel iets duurder zodat je ook whatsapp / mail kan doen als dat nodig is.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:43
Is Dual Sim telefoon geen optie?

https://www.tele2.nl/shop...only/?data=1000&binding=1
Neem je een Tele2 abbo. Heb je voor 12 euro een maandelijks opzegbare SIM met onbeperkt bellen en smsen. Dien je elke maand de factuur van 12 euro in en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:00
Inderdaad wat een onzin, als m'n baas wil dat ik telefonisch bereikbaar ben dan zorgt het bedrijf ook voor een telefoon lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
Gadgeteer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:59:
[...]

Je kun ook een maandcontract nemen bij een aanbieder:

Zie bijvoorbeeld Ben (T-Mobile netwerk) of Simyo (KPN netwerk) er zijn er vast nog meer maar met deze kun je een maand abo afsluiten waardoor je naderhand nergens aan vast zit.

Dan neem je een leuke dualsim telefoon en ben je klaar, alles netjes gescheiden.
Ik denk dat ik inderdaad voor de dual-sim telefoon ga, met daarin een:
- Zakelijk een maand-abo sim-only waarmee ik eigelijk alles kan doen.
- Prive abo (is al sim only 150mb+100minuten/smsjes voor €8) om mezelf bereikbaar te houden in vakanties etcetera.

Dan kan ik prive toch de data/minuten gebruiken van het zakelijke simkaart, maar is het wel mogelijk in het weekend/vakantie deze simkaart "uit te zetten"!

Ik verwacht overigens wel redelijk wat te bellen met het zakelijke toestel, en aangezien ik veel op locatie/onderweg ben ook wel wat minuten en data te verbruiken.
De overweging om dit op deze wijze te organiseren snap ik ook niet helemaal, misschien leuk dat medewerkers hun eigen telefoon kunnen uitkiezen, maar ik geloof nite dat dit qua veiligheid/vertrouwelijkheid de beste oplossing is.
Wat nou als ik me toestel wil rooten, en daarmee allemaal achterdeurtjes openzet?

Anyway, bedankt voor de tips. Mochten er nog nabranders komen, dan sta ik daar overigens zeker nog voor open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je privé, doorschakelen naar je werktel. voor €40-45,- p/mnd ben je voor je werkgever bereikbaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:17
ik zou zoiezo jet aanbod van de baas weigeren.
stel je beslist over een half jaar ergens anders te beginnen, zit jij nog een (ander-) half jaar met het abbonnement te kijken.
of heb je zwart op wit dat de baas bij uit dienst treden, het restbedrag ook vergoed?

zoals al gezegd, als de baas wil dat je zakelijk bereikbaar bent, zorgt deze ook maar voor de middelen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:59

m-vw

Dus?

Murrays schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:10:
M.b.t. het whatsapp stuk. Je hebt appjes die het mogelijk maakt om met een dual sim telefoon 2 whatsapps te gebruiken voor android zijn er meerdere te vinden in de playstore.
Ik gebruik hier zelf de app Disa voor. Werkt erg goed.

Ik heb een Samsung J5 met een prive abonement en een werk sim.

Het privé abonnement is eigenlijk enkel voor de data, want in de praktijk bel ik meestal met mijn werk nr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Met een dualsim kun je ook gewoon een sim uitschakelen om 17uur. Voor iets meer dan 100 euro heb je een Xiaomi Redmi (ik denk dat ze nu bij 4 zijn, ik heb een Redmi 3). Voor 40 euro heb je volgens mij wel leuke abonnementjes waar je flink mee kan bellen en internetten.

Whatsapp is jammer dat dit niet op een normale manier met meerdere nummers kan omgaan (er zijn inderdaad wel manieren)

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 20-04-2017 20:12 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
wheel schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:30:
Nog een voordeel van strikte scheiding is dat je bij een overstap niet nog door relaties van je ex-werkgever gebeld wordt.
Dat kan ook een nadeel zijn, het is erg handig als je niet aan al je zakelijke contacten telkens een nieuw nummer hoeft door te geven als je van baan verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:11:
Met een dualsim kun je ook gewoon een sim uitschakelen om 17uur. Voor iets meer dan 100 euro heb je een Xiaomi Redmi (ik denk dat ze nu bij 4 zijn, ik heb een Redmi 3). Voor 40 euro heb je volgens mij wel leuke abonnementjes waar je flink mee kan bellen en internetten.

Whatsapp is jammer dat dit niet op een normale manier met meerdere nummers kan omgaan (er zijn inderdaad wel manieren)
Via bv Disa werkt het fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

HerZon schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:23:
[...]

Via bv Disa werkt het fantastisch.
Dat ga ik ook eens proberen,.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Dreamvoid schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:16:
[...]

Dat kan ook een nadeel zijn, het is erg handig als je niet aan al je zakelijke contacten telkens een nieuw nummer hoeft door te geven als je van baan verandert.
Die snap ik even niet...

Mijn zakelijke contacten hebben uberhaupt mijn privé gegevens niet. Als ze me echt willen benaderen is er LinkedIn. Hooguit mocht ik ooit bij mijn huidige werkgever weg gaan, maak ik een kopie van mijn grote visitekaartjesboek.

Maar ik wil ook privé niet lastig gevallen worden door zakelijke contacten, waarvan een groot deel waarschijnlijk niet of minder relevant is als ik naar een andere werkgever ga. (Hoewel... Inmiddels begin ik een netwerk op te bouwen dat relevant is en mocht ik ooit in een vergelijkbare functie elders verder gaan, ik zeker zal aanspreken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygapophysis
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
unezra schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:09:
[...]

Die snap ik even niet...

Mijn zakelijke contacten hebben uberhaupt mijn privé gegevens niet. Als ze me echt willen benaderen is er LinkedIn. Hooguit mocht ik ooit bij mijn huidige werkgever weg gaan, maak ik een kopie van mijn grote visitekaartjesboek.

Maar ik wil ook privé niet lastig gevallen worden door zakelijke contacten, waarvan een groot deel waarschijnlijk niet of minder relevant is als ik naar een andere werkgever ga. (Hoewel... Inmiddels begin ik een netwerk op te bouwen dat relevant is en mocht ik ooit in een vergelijkbare functie elders verder gaan, ik zeker zal aanspreken.)
Dat het voor jou, in jouw functie niet van toepassing is, maakt niet dat het voor niemand van toepassing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Zygapophysis schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:29:
[...]

Dat het voor jou, in jouw functie niet van toepassing is, maakt niet dat het voor niemand van toepassing is...
Klopt maar iets met werk en privé gescheiden houden. :)
Stel dat ik wel in een positie zou zitten waar het ontzettend belangrijk is dat ik mijn contacten mee neem naar een volgende werkgever (iets waar je vaak hoe dan ook voorzichtig mee moet zijn, als je klant bent is het geen probleem maar zijn het klanten dan mag het vaak niet), zou ik daarvoor waarschijnlijk een losse telefoon aanschaffen of bedingen dat ik mijn telefoonnummer mee mag nemen.

Dat laatste is niet ongebruikelijk. Ga je bij ons weg, dan mag je het nummer overnemen. Op die manier is het niet nodig om met 3 telefoons te sjouwen en hou je altijd je eigen vaste zakelijke nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
unezra schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:09:
(Hoewel... Inmiddels begin ik een netwerk op te bouwen dat relevant is en mocht ik ooit in een vergelijkbare functie elders verder gaan, ik zeker zal aanspreken.)
Exact dit. Zeker als je in een sector werkt waar iedereen vrij regelmatig van baan verandert, zijn alle wijzigingen niet meer bij te houden. LinkedIn is leuk maar de meeste mensen delen daar hun mobiele nummer niet. Ik heb ook een map vol visitekaartjes waar driekwart inmiddels al niet meer voor het bedrijf op het kaartje werkt. In de praktijk nemen veel mensen (mits ze tenminste in hetzelfde land blijven werken) hun mobiele nummer mee naar de nieuwe werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:17
unezra schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:47:
[...]

Klopt maar iets met werk en privé gescheiden houden. :)
Stel dat ik wel in een positie zou zitten waar het ontzettend belangrijk is dat ik mijn contacten mee neem naar een volgende werkgever (iets waar je vaak hoe dan ook voorzichtig mee moet zijn, als je klant bent is het geen probleem maar zijn het klanten dan mag het vaak niet), zou ik daarvoor waarschijnlijk een losse telefoon aanschaffen of bedingen dat ik mijn telefoonnummer mee mag nemen.

Dat laatste is niet ongebruikelijk. Ga je bij ons weg, dan mag je het nummer overnemen. Op die manier is het niet nodig om met 3 telefoons te sjouwen en hou je altijd je eigen vaste zakelijke nummer.
En word je dus weer gebeld door mensen van je oud werkgever waar je een post eerder over zegt dat dat lastig is/kan zijn :?
Ik volg je even niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ybos schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:49:
[...]

En word je dus weer gebeld door mensen van je oud werkgever waar je een post eerder over zegt dat dat lastig is/kan zijn :?
Ik volg je even niet meer ;)
Wij mogen onze werktelefoons ook privé gebruiken (fair-use) maar los daarvan, mag je dus bij vertrek ook het telefoonnummer meenemen. Voorlopig zie ik daar voor mij persoonlijk geen voordeel in maar kan me voorstellen dat dat ooit misschien wel een voordeel is en dat het voor anderen een voordeel kan zijn.

Pagina: 1