"Probleem opgelost" vinkje

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:39
Ik weet niet of dit al vaker voorgesteld is (sorry in dat geval). :)

Is het misschien een idee om in de techforums een mogelijkheid te maken dat de topicstarter kan aangeven dat zijn probleem opgelost is, en dat er dan een vinkje ofzo voor de titel komt te staan.

Erg handig als je zit te browsen in de topiclijst en al weet dat het niet meer nodig is naar dat topic te gaan als je de oplossing weet.

Ook als je de search gebruikt is het altijd handig te zien in welke topics een oplossing is gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 20:55

Arno

PF5A

Is een mogelijkheid... ik weet alleen niet of het haalbaar is...

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het helemaal gewenst is.
Ten eerste zorgt dit ervoor dat topics die opgelost zijn door een hele hoop mensen niet meer gelezen worden! Je kan vaak nog veel leren van zulke topics.
Nu weet je van te voren niet of hij opgelost is en zodoende lees je hem toch door.

Verder komt het regelmatig voor dat een bepaald topic (vooral in de tech-fora) opogelost is, waarna toch nog zeer interessante posts en invalshoeken aan het licht komen. Iets wat denk ik minder zal zijn als je een dergelijk systeem in gaat bouwen. Het is niet alleen de topicstarter die bij z'n topic gebaat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Op woensdag 04 juli 2001 23:19 schreef nelske het volgende:
Ik weet niet of het helemaal gewenst is.
Ten eerste zorgt dit ervoor dat topics die opgelost zijn door een hele hoop mensen niet meer gelezen worden! Je kan vaak nog veel leren van zulke topics.
Nu weet je van te voren niet of hij opgelost is en zodoende lees je hem toch door.

Verder komt het regelmatig voor dat een bepaald topic (vooral in de tech-fora) opogelost is, waarna toch nog zeer interessante posts en invalshoeken aan het licht komen. Iets wat denk ik minder zal zijn als je een dergelijk systeem in gaat bouwen. Het is niet alleen de topicstarter die bij z'n topic gebaat is ;)
Maar die keuze heb je toch zelf, als je denkt: "heb je weer zo'n newbie probleem", dan klik je niet als ie opgelost is, als je denkt dat het nog interessant kan zijn, dan klik je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je van tevoren bepalen of een topic verderop interessant is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Op woensdag 04 juli 2001 23:23 schreef nelske het volgende:
Hoe kan je van tevoren bepalen of een topic verderop interessant is :?
Je kunt in elk geval bij sommige topics aan de titel zien dat ze niet interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik eigenlijk niet met je eens!
Tuurlijk staan er topic-titels tussen, waarin je absoluut niet geinteresseerd bent.
Ongeacht of zo'n systeem er zou komen of niet; dat blijf je altijd houden.

Echter heb ik al meerdere keren meegemaakt, dat een topic, dat niet bijzonder interessant begint, later toch op een heel interessant topic uit kan draaien. Met jouw voorstel zal de kans dat zoiets gebeurt, naar mijn menig enorm af nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik vind het in ieder geval wel een heel goed idee, maar het moet uiteraard wel uit te zetten zijn (of zelfs standaard uit staan) in de prefs.

Met die vinkjes kan inderdaad de search heel wat efficienter worden.

Maar hoe (lees: door wie) wordt een topic dan als "opgelost" verklaard? De topicstarter? Die komt vaak nieteens terug voor een reactie als de oplossing er staat, dus denk dat er dan veel onopgeloste topics komen die stiekem toch opgelost zijn en vervolgens niet bekeken worden waarna dezelfde vraag nog eens gesteld wordt in een nieuwe topic.

Of moeten de mods dat ook nog allemaal gaan bijhouden? Mogen er wel wat bijkomen, misschien speciale "opgelost-vinkje-aanvinkers" ;)

Even allemaal brainstormen en er komt vast wel een goed plan uit, mocht er animo voor zijn (hopelijk wel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Zo'n vinkje plaats je natuurlijk alleen geplaatst als het het echt om een probleem gaat: ".... werkt niet" b.v.

Als het om een discussie gaat bijvoorbeeld over welke manier het beste zou kunnen zijn is het nooit "opgelost", en zul je zo'n vinkje ook niet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Op woensdag 04 juli 2001 23:47 schreef rb338 het volgende:
Ik vind het in ieder geval wel een heel goed idee, maar het moet uiteraard wel uit te zetten zijn (of zelfs standaard uit staan) in de prefs.

Met die vinkjes kan inderdaad de search heel wat efficienter worden.

Maar hoe (lees: door wie) wordt een topic dan als "opgelost" verklaard? De topicstarter? Die komt vaak nieteens terug voor een reactie als de oplossing er staat, dus denk dat er dan veel onopgeloste topics komen die stiekem toch opgelost zijn en vervolgens niet bekeken worden waarna dezelfde vraag nog eens gesteld wordt in een nieuwe topic.

Of moeten de mods dat ook nog allemaal gaan bijhouden? Mogen er wel wat bijkomen, misschien speciale "opgelost-vinkje-aanvinkers" ;)

Even allemaal brainstormen en er komt vast wel een goed plan uit, mocht er animo voor zijn (hopelijk wel) :)
Gewoon door de topicstarter zelf, als die de oplossing van zijn probleem vind klikt ie gewoon even op "vinkje neerzetten" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 23:49 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Gewoon door de topicstarter zelf, als die de oplossing van zijn probleem vind klikt ie gewoon even op "vinkje neerzetten" :)
Tja zoals al zo vaak is gezegd. Zodra iemand een topic start, dan behoort dat topic aan GOT toe en niet aan de topic-starter.

Het voorbeeld dat ik aanhaalde (interessante invalshoeken etc, nadat de oplossing gegeven is) had niet betrekking op discussies o.i.d. maar echt op probleemstellingen. Dat soort dingen wordt door een dergelijk systeem, bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Op woensdag 04 juli 2001 23:53 schreef nelske het volgende:

[..]

Tja zoals al zo vaak is gezegd. Zodra iemand een topic start, dan behoort dat topic aan GOT toe en niet aan de topic-starter.

Het voorbeeld dat ik aanhaalde (interessante invalshoeken etc, nadat de oplossing gegeven is) had niet betrekking op discussies o.i.d. maar echt op probleemstellingen. Dat soort dingen wordt door een dergelijk systeem, bijna onmogelijk.
Ik bedoelde met discussies ook probleemstellingen waarbij niet een specifiek antwoord gegeven wordt, dingen als hoe iets het beste gedaan kan worden, waarover gediscussierd wordt. Zo'n vinkje moet alleen gebruikt worden bij specifieke problemen met hardware en software e.d., waar maar een antwoord mogelijk is. Het grootse deel van de topics gaat over zulke dingen.
Pagina: 1