Ik denk dat we daarover van mening verschillen, mijn mening is en blijft (voor de zoveelste keer...) dat het iedereen zijn eigen keuze is wat wel of niet te doen op vakantie. Daar lees ik geen les mee en daar laat ik de balans compleet mee in het midden. Het is namelijk gewoon een neutrale mening die ik onderbouw met voorbeelden. Dat is wat anders dan de 'goedbedoelde adviezen' die je aanhaalt, die met o.a. woorden als "je gaat toch niet" eerder de suggestie aandragen dat internetten op de camping een grove fout is en wat men dus niet zou moeten doen (juist: moraal).
En je weet zelf ook dat adviezen over hardware een heel ander punt is, dus dat schop ik meteen onderuit. Het hele punt van advies over hardware is, juist, advies over hardware

Kan ik beter een RX580 of een GTX1070 halen, en waarom? En niet over of de PC in een geaard stopcontact moet of niet, en ook niet of je je tijd niet beter kan besteden met vrijwilligerswerk, en ook niet over het mogelijke gevaar van een PC bouwen zonder anti-statische meuk. Dit topic gaat over het delen van een Wifi-hotspot op een camping, en niet of OP er wel goed aan doet die wifi te gebruiken.
Simpel doch duidelijk aan de hand van voorbeelden, leek mij. Als je naar aanleiding van mijn vorige opmerking serieus denkt dat ik de enige ben die hier iemand terechtwijst
(wat overigens iets anders betekend dan het morale welles/nietes, maar goed) zijn we helaas uitgepraat.