[Password Manager] Webdav met automatische sync naar ios?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagonas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 16:37
Zoals de titel een beetje doet vermoeden ben ik op zoek naar een nieuwe password manager die gebruikt maar van een eigen bestand die kan syncen op basis van WebDAV op IOS, en het liefst ook nog 2 factor authentication. Mits de kosten niet extreme zijn (+-40 eu per jaar) wil ik er ook graag voor betalen (Geen verplichting natuurlijk). Is er iemand binnen Tweakers die een goed product weet?

Er hoeft geen hele review bij, aangezien ik zelf natuurlijk alle mogelijkheden ga uitzoeken (vulnerabilities in het verleden etc). Ik heb al flink wat op internet gezocht, maar ik kan niet veel mogelijkheden vinden die EN WebDAV ondersteunen, EN sync met ios.

Bestand komt op 3 devices:
Pc thuis
Laptop van werk
Telefoon

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Keepass met de Kypass app? (https://itunes.apple.com/us/app/kypass-3/id536560380?mt=8)

Dan heb je alleen nog een webdav server nodig. De Stack service van TransIP biedt een Webdav functie als ik t me goed herinner, en is gratis tot 1TB. Verder kan je ook een OwnCloud servertje ergens neerzetten, dat ondersteunt geloof ik ook Webdav.

Disclaimer: Dit is puur theoretisch, heb zelf geen ervaring met deze opzet buiten het gebruik van Keepass. Gebruik zelf Google Drive voor het synchen van mn DB (uiteraard het wachtwoord niet in je DB zetten, he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JtoRwa
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb goede ervaringen met keepass. Werkt op ios, osx, andriod, windows en er geloof ook een unix versie.

De ios, Windows versies zijn gratis de ios versie (kypass) is niet gratis (koop niet de osx kypass dat voegt niets toe).

Heeft mogelijkheid om de dbase te synchroniseren met gdrive, Dropbox en OneDrive en een webdav connectie.

Heeft standaard handige keyboard shortcuts kortom wachtwoordmanager.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

Ik gebruik Kypass al wat langer en gaat op zich goed. Echter is de combinatie met Stack wat onduidelijk. Het werkt allemaal wel alleen in Kypass worden er op een of andere manier random cijfers en letters toegevoegd vooraan de bestandsnaam. Ongeveer iets van 30 karakters. Dit is het enige issue wat ik heb echter hoop ik dat de ontwikkelaar van Kypass het kan verhelpen. Heb net Kypass v4 gekocht in de hoop dat deze het niet had maar helaas. Ook deze heeft het. Hopelijk kan de ontwikkelaar het dus oplossen.

Ik heb het namelijk liever op een in Nederland gehoste filesharing provider staan dan iets buiten NL.

If you`re not first, you`re last .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
G64 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 00:03:
Ik gebruik Kypass al wat langer en gaat op zich goed. Echter is de combinatie met Stack wat onduidelijk. Het werkt allemaal wel alleen in Kypass worden er op een of andere manier random cijfers en letters toegevoegd vooraan de bestandsnaam. Ongeveer iets van 30 karakters. Dit is het enige issue wat ik heb echter hoop ik dat de ontwikkelaar van Kypass het kan verhelpen. Heb net Kypass v4 gekocht in de hoop dat deze het niet had maar helaas. Ook deze heeft het. Hopelijk kan de ontwikkelaar het dus oplossen.
Wat heeft je deze software doen vertrouwen? Het is zo te zien niet opensource en aan de website te zien een eenpersoons hobbyproject :X
Ik heb het namelijk liever op een in Nederland gehoste filesharing provider staan dan iets buiten NL.
Dit rijm ik al helemaal niet met het bovenstaande. :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

Omdat er een balans moet zijn tussen bruikbaarheid en functionaliteit. Als je een goed alternatief hebt dan graag.

Ik denk er echt wel over na want ik heb ook gekeken naar SafeInCloud wat van Russische makelij is. Dat gaf me al een aanzienlijk minder prettig gevoel en ben ik verder niet mee verder gegaan. Als Kypass me zo'n slecht gevoel had gegeven na 4 versies had ik het ook niet gedaan. En welke iOS App is er wel OpenSource? Niet veel geloof ik.

If you`re not first, you`re last .

Pagina: 1