Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoenden
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-08 19:20
Beste Tweakers

Ik heb thuis een al wat oudere laptop staan waar de originele HDD van aan het overlijden is. Deze wil ik vervangen voor een nieuwe HDD, geen SSD omdat dit net wat te duur is en niet nodig voor het gene waar de laptop voor wordt gebruikt.

Ik zoek een?
Ik ben dus opzoek naar een vervanging voor deze harde schijf: pricewatch: WD Scorpio Blue WD6400BEVT, 640GB . Ik heb zelf al even snel rondgekeken in de Pricewatch en ik kwam al snel uit op deze schijf als vervanging: pricewatch: WD Blue WD10JPVX, 1TB

Wat is je budget?
Het mag niet al te veel kosten. De vervangende WD Blue schijf die ik nu op het oog heb kost rond de €60,- dat is voor mij wel eens genoeg. Ik heb liever meer opslag voor minder dan snellere en minder opslag voor meer.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een merk voorkeur heb ik niet. Wel moet de schijf het 2,5" format hebben, hij moet namelijk in een laptop geplaatst worden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De laptop waarin de schijf moet komen is: pricewatch: Acer Aspire 5542G-304G64MN
De laptop loop op dit moment op Windows 10, 64-bit. Verder is alles nog origineel.

Het grootste punt waarom ik dit topic aan heb gemaakt is het volgende:
Beide schijven werken met een SATA aansluiting, toch is er één klein verschil. De oude schijf, van 640GB, werkt met een SATA-300 verbinding, de nieuwe zou werken met een SATA-600 verbinding. Zou dit nog problemen kunnen opleveren voor het gebruik van de schijf?

Ik hoor graag jullie reactie met een antwoord of eventuele vragen tegemoet,
Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

SATA is backwards compatible, uiteraard werkt het dan op de maximale snelheid van de controller.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:57
Als de prijs doorslaggevend is zou je ook een schijf van V&A kunnen zoeken, omdat veel mensen de harde schijf direct voor een SSD vervangen staan er zat praktisch nieuwe hardeschijven te koop voor enkele tientjes.

categorie: Interne harde schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoenden
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-08 19:20
Herby schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:15:
SATA is backwards compatible, uiteraard werkt het dan op de maximale snelheid van de controller.
Bedankt voor uw reactie!