Internet loopt vast en valt daarna weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Asus X555L laptop met een nogal merkwaardig probleem. Chrome loopt namelijk geheel willekeurig vast en daarna heb ik geen verbinding met internet meer. Het netwerk wordt nog wel weergeven, maar mijn laptop weigert verbinding te maken met internet. Als ik mijn laptop dan opnieuw opstart, wat gevoelsmatig langer duurt dan normaal, dan zit hij weer gewoon op het netwerk en is er niks aan de hand.

Het is altijd hetzelfde patroon: Chrome loopt vast, er komt een geel driehoekje en daarna vliegt mijn netwerk eruit. Ook verbinding maken met andere netwerken wil mijn laptop dan niet meer. Het gebeurt als ik gewoon op een forum zit te lezen en soms tijdens het online terugkijken van tv-programma's. De laptop draait overigens op Windows 10. Mocht het relevant zijn: ik gebruik de (gratis) Avast virusscanner.

Ik heb uiteraard op Google gezocht, maar ik kon niet iemand met hetzelfde probleem vinden. Verder zegt mijn laptop dat alle drivers up-to-date zijn.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? De allerlaatste optie is om mijn laptop terug te zetten naar fabrieksinstellingen om te kijken of het probleem dan is opgelost, maar dit heeft uiteraard niet mijn voorkeur.

Hopelijk hebben jullie ideeën!

Met vriendelijke groet,
Margot

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Welke provider en welk modem heb je?
Soms Ziggo?
Heb daar ook problemen mee sinds 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat zegt het driehoekje? Oftewel, draai eens een netwerkdiagnose op het moment dat je verbinding weg is. Windows kan tegenwoordig aardig goed bepalen wat er mis is, of in ieder geval een goede richting geven.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:12
Mijn Asus (N550JV) vertoont ongeveer hetzelfde gedrag met de laatste netwerkdrivers (via Windows Update). Ongeveer 3 a 5x per week is de verbinding ineens verbroken en dit kan worden opgelost door de interface uit- en in te schakelen.

Betreft de volgende (specifieke) update:
Realtek Semiconductor Corp. - MEDIA - 1/24/2017 12:00:00 AM - 6.0.1.8051

Sinds ik de driver heb teruggedraaid is dit probleem verdwenen. Deze presteert iets minder maar dat neem ik maar voor lief.

Huidige driver:
Device: Realtek PCIe GBE Family-controller (RTL8168)
Van: Microsoft
Versie: 8.1.510.2013

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
boomsma schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:10:
Welke provider en welk modem heb je?
Soms Ziggo?
Heb daar ook problemen mee sinds 2 weken.
Ik heb ook Ziggo inderdaad. Wij hadden ook problemen met de modem, maar hebben sinds een tijdje de nieuwste modem van Ziggo, dus daar kan het eigenlijk niet meer aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:11:
Wat zegt het driehoekje? Oftewel, draai eens een netwerkdiagnose op het moment dat je verbinding weg is. Windows kan tegenwoordig aardig goed bepalen wat er mis is, of in ieder geval een goede richting geven.
Dat zal ik eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nescafe schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:26:
Mijn Asus (N550JV) vertoont ongeveer hetzelfde gedrag met de laatste netwerkdrivers (via Windows Update). Ongeveer 3 a 5x per week is de verbinding ineens verbroken en dit kan worden opgelost door de interface uit- en in te schakelen.

Betreft de volgende (specifieke) update:
Realtek Semiconductor Corp. - MEDIA - 1/24/2017 12:00:00 AM - 6.0.1.8051

Sinds ik de driver heb teruggedraaid is dit probleem verdwenen. Deze presteert iets minder maar dat neem ik maar voor lief.

Huidige driver:
Device: Realtek PCIe GBE Family-controller (RTL8168)
Van: Microsoft
Versie: 8.1.510.2013
Ik heb even gekeken, maar ik heb de drivernaam die u als laatst noemde. Mijn probleem is ook niet 'ineens', ik denk dat het al wel een paar maanden speelt inmiddels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo Alegre
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-01-2023
Misschien kun je een andere browser uitproberen om het probleem bij chrome uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Campo Alegre schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:28:
Misschien kun je een andere browser uitproberen om het probleem bij chrome uit te sluiten.
Dat zal ik eens proberen! Bedankt voor de tip!
Pagina: 1