Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig met het selecteren van een nieuwe desktop. Na dat ik een aantal pre-builts had bekeken, besloot ik dat ik beter zelf een desktop kan bouwen (naast dat het ook leuker is).
Maar het kiezen van de juiste onderdelen valt me nog erg tegen, vooral welke grafische kaart en cpu het beste zijn voor mijn zelf gebouwde game pc. Zou iemand mij hierbij willen helpen??
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op mijn systeem gamen op 1080p met 75hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1000 euro, minder mag ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja ik heb een muis (logitech g502) een toetsenbord(corsair k65 rgb) scherm (iiyama ProLite XUB2492HSU) en deze ben ik van plan om te blijven gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik een gpu zo rond een 1060 of rx480 nodig heb, een voeding van 650 watt een hdd van 1tb of meer en een ssd van 120 gb of meer. Van processors weet ik niet veel af maar ik denk iets zo rond een i5 6500 of ryzen 5 1500x. Ik denk zo 8gb ram nodig te hebben. Ik heb geen besturingssysteem nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem hoeft niet helemaal stil te zijn maar ook weer niet even lawaaierig als een f-16. Het systeem moet wel goed gekoelt zijn want ik zal er veel mee gamen en wil geen oververhit systeem. Het verbruik maakt me niks uit.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag om advies om mijn pc zo aantepassen zodat ie sterker in gaming wordt.
Als je zelf ook een systeem hebt gebouwd voor onder de 1000 euro ben ik daar geïnteresseerd in en benieuwd naar de prestaties, pros en cons.
Op dit moment is dit mijn selectie:
Hebben jullie tips of zelf een pc onder de 1000 euro??
Alvast onzettend bedankt
(Ik weet niet of dit op het juiste forum staat of hoe ik dat moet wijzigen. Moet ik hem verplaatsen en hoe??)
Ik ben al een tijdje bezig met het selecteren van een nieuwe desktop. Na dat ik een aantal pre-builts had bekeken, besloot ik dat ik beter zelf een desktop kan bouwen (naast dat het ook leuker is).
Maar het kiezen van de juiste onderdelen valt me nog erg tegen, vooral welke grafische kaart en cpu het beste zijn voor mijn zelf gebouwde game pc. Zou iemand mij hierbij willen helpen??
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op mijn systeem gamen op 1080p met 75hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1000 euro, minder mag ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja ik heb een muis (logitech g502) een toetsenbord(corsair k65 rgb) scherm (iiyama ProLite XUB2492HSU) en deze ben ik van plan om te blijven gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik een gpu zo rond een 1060 of rx480 nodig heb, een voeding van 650 watt een hdd van 1tb of meer en een ssd van 120 gb of meer. Van processors weet ik niet veel af maar ik denk iets zo rond een i5 6500 of ryzen 5 1500x. Ik denk zo 8gb ram nodig te hebben. Ik heb geen besturingssysteem nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem hoeft niet helemaal stil te zijn maar ook weer niet even lawaaierig als een f-16. Het systeem moet wel goed gekoelt zijn want ik zal er veel mee gamen en wil geen oververhit systeem. Het verbruik maakt me niks uit.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag om advies om mijn pc zo aantepassen zodat ie sterker in gaming wordt.
Als je zelf ook een systeem hebt gebouwd voor onder de 1000 euro ben ik daar geïnteresseerd in en benieuwd naar de prestaties, pros en cons.
Op dit moment is dit mijn selectie:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler | € 203,50 | € 203,50 |
| 1 | Asus Prime B350M-A | € 86,95 | € 86,95 |
| 1 | Asus ROG STRIX-RX480-8G-GAMING | € 259,- | € 259,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Thermaltake View 27 | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Cooler Master B700 ver.2 | € 65,05 | € 65,05 |
| 1 | WD Green SSD M.2 120GB | € 57,44 | € 57,44 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 839,83 | |
Hebben jullie tips of zelf een pc onder de 1000 euro??
Alvast onzettend bedankt
(Ik weet niet of dit op het juiste forum staat of hoe ik dat moet wijzigen. Moet ik hem verplaatsen en hoe??)
[ Voor 89% gewijzigd door De Tijminator op 19-04-2017 16:13 ]