Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game pc second opinion

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen.
Met minimaal 60fps op medium settings, spellen zoals battlefield 4&1, final fantasy 14, The isle, en misschien Ark

Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 650,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis toetsenbord monitor. Monitor is wel erg oud en klein maar doet het nog gewoon.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
En nieuwe desktop

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel heb ik al jaren en bevalt me wel

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beetje future proof zou leuk zijn maar met mijn budget zal dat niet kunnen?

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Of dit lijstje die ik gemaakt heb wel goed genoeg is, en of alles past.
Heb stieken afgekeken bij andere topics, second check/opinion zal fijn zijn.

Dit zal mijn eerste keer zijn dat ik zelf mijn computer in elkaar zet.

Ik zal in de toekomst nog een ram stickje van 8gb erin doen, op dit moment kan ik niet een 2e stick betalen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 184,50€ 184,50
1MSI B250M PRO-VD€ 69,15€ 69,15
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 192,95€ 192,95
1Seagate Barracuda, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Cooler Master N200 Closed€ 40,95€ 40,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 11,95€ 11,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2400C16€ 69,25€ 69,25
1Corsair CX450M€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 671,70

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Ik zou even doorsparen totdat je 100 euro meer hebt. Dan kan je ook een SSD erbij doen. Die is voor veel mensen onmisbaar geworden.

Verwijderd

Topicstarter
marcel4332 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:20:
Ik zou even doorsparen totdat je 100 euro meer hebt. Dan kan je ook een SSD erbij doen. Die is voor veel mensen onmisbaar geworden.
Een SSD staat ook zeker op mijn lijstje voor in de toekomst! Voor nu zal ik het dan met een HDD moeten doen, maar wel lekker veel ruimte.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:49
Je build zal het doen. Ik ben het alleen wel met Marcel eens - je schiet jezelf in je voet als je geen SSD neemt. Bespaar een tientje op je ram, pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A, en kijk of je misschien eerst uit komt met een SSD. Verder kan de kast nog goedkoper, maar ik weet niet of je deze hebt uitgekozen op de looks of op de prijs.

Je hebt al een monitor / muis / toetsenbord, dus toevallig ook een oude PC? Misschien kan je dan de harde schijf daarvan recyclen. Dan laat je de HDD vallen voor pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB (ik kan niet geloven dat ik een 120GB SSD aanbeveel) en plug je ook die oude HDD in. En dan kan je doorsparen voor evt een nieuwe HDD.

[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 19-04-2017 15:29 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:24:
[...]

Een SSD staat ook zeker op mijn lijstje voor in de toekomst! Voor nu zal ik het dan met een HDD moeten doen, maar wel lekker veel ruimte.
Oké, ik wil je er ook even op wijzen dat de rx570 er ook haast is. Die is wat hoger geclocked dan de rx470 en de prijs is zowat gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
@Nat-Water ik heb inderdaad nog een oude computer die stamt uit.. 2002 ofzo.
De HDD daarvan is maar 60gb en is ook erg oud, ik wou liever een nieuwe (ssd) maar denk zelf dat ik beter kan sparen voor een grotere SSD inplaats van 120GB.
De HDD kan voor de tussentijd wel gebruikt worden om bijv. Grote games op te zetten.

Over de kast: ik heb geen idee welke ik moet kiezen aangezien alles in deze lijst erin moet passen.. als er een goedkopere optie is dan zal ik die zeker nemen!

@marcel4332 ik heb begrepen dat de rx570 een rebranch is(typ ik dat goed?) Die gaan dus eerder kapot. Corrigeer me als dit niet zo is.
Als het verschil merkbaar is kan ik de 570 overwegen, mits er een te groot prijs verschil in zit.

-Zal de rx 470(of miss de rx570) met de i57400 wel voldoen aan medium settings >60 fps?

Passen de onderdelen ook allemaal?

• Nat-Water
Okee, fair enough. Dan maar in het begin een HDD. Ik begrijp je punt van meer opslag. Een nieuwe PC zonder SSD kan eigenlijk niet, maar ik krijg niet een SSD en een beetje aardige opslaghoeveelheid in je budget.
Als kast kan je bijvoorbeeld pricewatch: Sharkoon VS4-V USB 3.0 gebruiken.

De RX570 is een verbeterde variant van de RX470. Niet dat hij sneller stuk gaat :P. Vergelijk het met een iPhone 6 of een iPhone 6S.Hetzelfde idee, maar dan iets beter. Nadeel is dat hij ongeveer gisteren uitgekomen is, en de prijzen nog hoog liggen (maar dat komt na verloop van tijd, 2 weken oid) wel goed. De RX570 is iets sneller maar niet extreem veel. Tweakers heeft gisteren een review gemaakt over de nieuwe kaarten: reviews: AMD Radeon RX 580 en RX 570: rebrand met iets snellere chips

[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 19-04-2017 16:50 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• karschoo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-11 15:13
Prima build. Echter is het waarschijnlijk dat ie niet echt stil is. De stock fan is erg luid met meer load en de fans in de N200 zijn niet perce stil als ze boven de 80% draaien. Omdat het geen PWM is zullen ze altijd op 100% draaien. Daaorm moet je rekenen op een hoop geluidsproductie (relatief uiteraard).

Ik ben het zelf niet eens met de SSD opmerkingen van de rest. Als je je pc alleen gebruikt om te gamen maakt het niet uit. Het opstarten en laden duurt alleen iets langer, maar met een 7200RPM HDD is het snel genoeg. Ik raad je aan om een partitie te maken van 200GB oid voor je Systeem en vervolgens in de registry alle installatie locaties wijzigen naar je "2de" partitie. Als je je systeem schijf "schoon" houdt dan wordt die bijna niet langzamer door de tijd (lees minder dan de helft geschreven oid. miss 70%).

Als laatst zou ik misschien kiezen om twee tientjes meer uit te geven aan je mobo voor een extra pci slot en 4 DDR4 sloten.. Maar dan wordt het de vraag hoelang je door wil met deze PC. Als deze ook 15 jaar mee moet, dan zou ik het doen XD. Heb een vergelijking uitgevoerd van verschillende typen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:28:
@marcel4332 ik heb begrepen dat de rx570 een rebranch is(typ ik dat goed?) Die gaan dus eerder kapot. Corrigeer me als dit niet zo is.
Een rebrand (opnieuw uitbrengen van een al bestaand product onder een andere naam) is wat anders dan een refurbished product (het opnieuw uitbrengen van een gerepareerd product met een [fabricage] defect). Eigenlijk word er niks meer of minder gedaan dan het vervangen van de opdrukjes/stickers en worden de kloksnelheden verhoogd en/of het verbruik wat verder ingeperkt. ;)

offtopic:
Ook een refurbished product gaat trouwens niet per definitie eerder of later kapot dan een 'nieuw' product, veel refurbs zijn producten waar een kleine fout aan zat. Denk aan een videokaart waar in de fabriek al bleek dat de ventilator het niet deed, het enige verschil met een 'nieuw' product is dat ze de ventilator hebben vervangen voor een wel werkend exemplaar.

Verder zoals aangegeven: Spaar even door voor een SSD. Zelfs een wat kleinere enkel voor Windows + veelgebruikte programma's en misschien 1 game scheelt het al een hele hoop.

In jouw geval zou ik trouwens wel bij de 470 blijven. De 570 variant van de Gaming X is verwaarloosbaar sneller maar kost wel 40 euro meer. Voor het geld van de 570 Gaming X haal je bijvoorbeeld de pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G welke een stuk sneller is.

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 19-04-2017 17:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
@Nat-Water bedankt voor de hulp met de kast, elke euro telt toch?
SSD zal ongetwijfeld beter en sneller zijn, ik zal ook zeker een SSD halen zodra mijn budget dat toestaat!

@marcel4332 dat die niet stil is maakt mij vrij weinig uit omdat ik toch liever een headset gebruik.
Ik maak mij eerder zorgen of de airflow wel goed is en of het allemaal niet te warm word (met de kast die @Nat-Water had aanbevolen, ik neem toch de Sharkoon)
De stock coolers zullen hun werk doen lijk mij..

Mag ik vragen wat een pci slot is?(ik leer hier ook weer wat van!)
4 geheugen slots zullen denk ik niet nodig zijn, voor mij zijn 2 zat genoeg.
Ik hoop natuurlijk wel dat ik zeker een paar jaar plezier kan hebben van deze computer!

@D4NG3R bedankt voor de uitleg, ik las zoiets op Youtube en dacht dat het 'namaak' was en dus eerder kapot ging.
Weer wat geleerd :)

Ik wou in eerste instantie de rx 480 halen, maar dat werd me net iets te duur..
Zal het een verschil maken met de rx470? (Met gamen)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2017 17:04 ]

• Nat-Water
De lagere prijs van de kast merk je terug in het kabelmanagement. Alternatief is pricewatch: BitFenix Neos Zwart/Zwart, maar die is wel weer groter maar kabelmanagement is beter. Er staat een goeie review van op de site.

Een pci(e) slot is een uitbreidings slot op het moederbord, waar bijvoorbeeld een videokaart maar ook andere kaarten (netwerk, geluid, etc..) in gestoken kunnen worden. Belangrijkste in jouw geval is de videokaart.

Over de ram opmerking. Tsja. Hoeveel ram ga je nodig hebben? 8GB is nu nog genoeg, en je hebt nog ruimte om uit te breiden. Ik zit nu zelf op 16Gb - daarvan wordt tijdens gamen / browsen 40% gebruikt. En dan heb ik 2 games tegelijkertijd aan staan, en sluit ik Chrome niet af.

Er is verschil tussen de RX480 en RX470 ja, lees even de review die ik eerder postte. Dan krijg je een idee.

Ik heb hier ook nog een vergelijking van een willekeurige rx470 tov andere videokaarten, met verschillende games:

http://www.guru3d.com/art...gaming_4gb_review,17.html

Oftewel, voor je eisen van medium quality 60fps is het goed genoeg.

[ Voor 23% gewijzigd door Nat-Water op 19-04-2017 17:18 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
karschoo schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:45:
Omdat het geen PWM is zullen ze altijd op 100% draaien. Daaorm moet je rekenen op een hoop geluidsproductie (relatief uiteraard).
Hoe kom je daarbij ? Ook 3 pins fans kunnen prima op een lagere snelheid draaien. PWM is beter, maar dat betekend niet dat een 3 pin fan niet gewoon op 60% kan draaien.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:32

Thomg

Aww yiss

Om het verhaal compleet te maken, dit hangt af van de implementatie van de mobo fabrikanten.

Sommige sturen alleen PWM, sommigen alleen analoog. Sommige doen zelfs beiden.

Helaas zijn mobo fabrikanten hier vaak heel vaag in.
Vuistregel is simpel, 4 pins = pwm, 3 pins case/cpu = analoog, 3 pins PWR = 12V only.

Bij goedkope planken zie je vaker "dommere" connectors die alleen maar 12V doen, bij duurdere zie je vaak dat ze allebei ondersteunen.

[ Voor 17% gewijzigd door Thomg op 19-04-2017 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is veel informatie in een keer!
@Nat-Water ik ga voor de BitFenix, zal mijn eerste keer zijn om een pc te bouwen dus denk dat een iets grotere kast wel beter uitkomt, dan kan ik de bedrading ook netjes maken.

Ik heb de vergelijking even zitten te bekijken en ziet er prima uit!

-Ik hou het gewoon bij deze moederbord, ik hoef geen extra pci, zolang alle standaard dingen erin passen vind ik het prima.
Geluid zit er toch al op :p

Als dit allemaal goed is dan zal ik 'm binnenkort bestellen.
Tips en advies is altijd welkom!
Pagina: 1