FALSE verbergen in de uitkomst van een formule

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem, als ik deze functie gebruik: =IF(BH:BH="vrijdag";IF(BJ:BJ="nacht";BI:BI;"")) komt er de juiste uitkomst uit als het TRUE is. Als er FALSE uitkomt geeft hij alleen geen lege cel. Dit had ik geprobeerd te krijgen door in het laaste gedeelte ;"" toe te passen. helaas geeft hij als uitkomst FALSE. Heeft er iemand een idee hoe ik dit zou kunnen voorkomen?

Alvast bedankt!
...

Excel 2013

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-04-2017 15:04)

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:08
Je hebt een dubbele IF, waarbij je de laatste niets defineert, dus ook geen blanco waarde krijgt, maar FALSE.
code:
1
=IF(BH:BH="vrijdag";IF(BJ:BJ="nacht";BI:BI;"");"")

Strava & Untappd - Do not combine!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je declareert toch 3 condities in 1 IF-statement? Werkt het wel als je maar 1 conditie declareert en je laatste statement wel "" of "0" zet?

/edit: onderstaande werkt vlekkeloos; het lijkt aan je condities & afsluitingen van condities te liggen
code:
1
=IF(A7=17;"YES";"")

[ Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 19-04-2017 14:28 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:08
Je hebt een dubbele IF, waarbij je de laatste niets defineert, dus ook geen blanco waarde krijgt, maar FALSE.
code:
1
=IF(BH:BH="vrijdag";IF(BJ:BJ="nacht";BI:BI;"");"")

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, de formule van Raznov werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een zelfde probleem waar hij FALSE aangeeft.
Voor True werkt hij maar false is nog verkeerd.

=IF(BJ:BJ="dag";IF(BH:BH="maandag";BI2-(1/3);IF(BH:BH="dinsdag";BI2-(1/3);IF(BH:BH="woensdag";BI2-(1/3); IF(BH:BH="donderdag";BI2-(1/3);IF(BH:BH="vrijdag";BI2-(1/3); ""))))))

Iemand iedeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
Je bent vergeten om de eerste IF statement een false te geven.

Maar het kan ook zonder 20 IF statements aan elkaar te plakken. Aangezien je voor alle true toch dezelfde uitkomst hebt, kun je ze ook in een OR verzamelen.
code:
1
=IF(BJ:BJ="dag";IF(OR(BH:BH="maandag";BH:BH="dinsdag";BH:BH="woensdag";BH:BH="donderdag";BH:BH="vrijdag");BI-(1/3);"");"")

[ Voor 15% gewijzigd door RocketKoen op 19-04-2017 15:20 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top hij werkt.
Iedereen bedankt voor de reaties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

RocketKoen schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:19:
Maar het kan ook zonder 20 IF statements aan elkaar te plakken. Aangezien je voor alle true toch dezelfde uitkomst hebt, kun je ze ook in een OR verzamelen.
code:
1
=IF(BJ:BJ="dag";IF(OR(BH:BH="maandag";BH:BH="dinsdag";BH:BH="woensdag";BH:BH="donderdag";BH:BH="vrijdag");BI-(1/3);"");"")
Nuttige toevoeging, maar maak het dan ook meteen af, aangezien ook alle false waarden gelijk zijn: :)

code:
1
=IF(AND(p,OR(q,r,s,....z),a,b)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1