DDNS host name Open VPN pihole

Pagina: 1
Acties:

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-11 17:35
Beste tweakers,

Ik wil pihole ook buiten mijn netwerk draaien, alleen zit ik met een probleempje.

If you operate your Pi-hole + OpenVPN at home, it is very likely that you are sitting behind a NAT / dynamically changing IP address. In this case, you should set up a dynamic DNS record, which allows you to reach your server. You can exchange the address that has been configured during the setup of OpenVPN like this'':

sudo nano /etc/openvpn/client-common.txt

Look for the remote line and adjust it accordingly (remove IP address, add host name), e.g.

remote home.mydomain.de 1194

Nu raak ik vast bij dit bovenste stukje... waar haal ik de DDNS hostname vandaan?

This change has to be repeated in each client config file (*.conf) that you have been created up till now.

If you have set up a DDNS domain for your IP address, you will likely need to add a host-record to Pi-hole's settings. If you don't do this, clients (like the Android OpenVPN client) will not able to connect to the VPN server when inside the internal network (while it will work from outside).

pi@raspberrypi:~# pihole -a hostrecord home.mydomain.de 192.168.1.10
Setting host record for home.mydomain.de -> 192.168.1.10

Afterwards, the client will be able to connect to the VPN server both from inside and outside you local network.
[/i]
Bron: https://github.com/pi-hol...nVPN-server:-Setup-server

Alvast Bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

www.noip.com
www.dynu.com
www.dyndns.com
etc

Nou veranderen IP-adressen van consumenten-lijnen niet vaak maar het is wel iets om in de gaten te houden. In de 9 jaar dat ik bij Ziggo zat, heb ik maar 2x een ander IP gekregen (uitbreiding netwerk) en het enige wat ik toen zelf moest herconfigureren waren mijn inkomende OpenVPN-configs.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• .Niek.
MAX3400 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:17:
www.noip.com
www.dynu.com
www.dyndns.com
etc

Nou veranderen IP-adressen van consumenten-lijnen niet vaak maar het is wel iets om in de gaten te houden. In de 9 jaar dat ik bij Ziggo zat, heb ik maar 2x een ander IP gekregen (uitbreiding netwerk) en het enige wat ik toen zelf moest herconfigureren waren mijn inkomende OpenVPN-configs.
Oké dankje!
Nog 1 vraagje:
pi@raspberrypi:~# pihole -a hostrecord home.mydomain.de 192.168.1.10

komt hier het ip van de pi?

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Heb je je provider al gevraagd om evt een vast IP adres?

Anders, kijk eens naar DuckDNS. Levert een kant en klaar script voor de Raspberry :)

• .Niek.
Ik worstel nog met de volgende punten
1. ik heb nu op dynu.com een dns aangemaakt en daar een record van gemaakt(A-record) door er www voor te zetten.
Vervolgens heb ik daarin als ip het ip van de pi gebruikt. (192.168.1.XX)
2. daarna heb ik het volgende uitgevoerd: pi@raspberrypi:~# pihole -a hostrecord --www.XXXX.com-- (192.168.1.XX)<-- (IP pi)

Maar als ik vervolgens een nieuwe gebruiker maak op Open VPN en deze naar mijn telefoon stuur wil hij niet verbinden...
Wat gaat er mis?

[ Voor 68% gewijzigd door .Niek. op 20-04-2017 11:51 ]

• .Niek.
Ik weet dat het makkelijker kan, maar ik heb liever geen open poorten in mijn netwerk ;)

[ Voor 100% gewijzigd door .Niek. op 20-04-2017 13:24 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

.Niek. schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:18:
Ik worstel nog met de volgende punten
1. ik heb nu op dynu.com een dns aangemaakt en daar een record van gemaakt(A-record) door er www voor te zetten.
2. daarna heb ik het volgende uitgevoerd: pi@raspberrypi:~# pihole -a hostrecord --www.XXXX.com-- (192.168.1.XX)<-- (IP pi
Domme vraag maar heb je nu daadwerkelijk een A-record laten aanmaken en dat verwijs je naar 192.168.1.10 ? Hoe denk je dat dit gaat werken als niet alleen jij 192.168.1.10 hebt maar ik ook thuis?

Volgens mij moet je een A-record aanmaken naar 84.67.xx.yy (JOUW externe IP-adres) voor www.whatever.com en middels je OpenVPN DHCP-scope toch IP-adressen uitdelen aan de VPN-clients? En ja, je zal toch echt een poortje of 2 moeten openzetten op jouw router om van EXTERN -> OpenVPN-protocol -> Pi te laten connecten.

Mocht ik het volledig mis hebben, hoor ik het graag.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:32
Dat gaat natuurlijk nooit werken 8)7. Er zijn waarschijnlijk een paar 100.000 computers met dat IP.
Wikipedia: RFC 1918

Je moet de DNS doorverwijzen naar je EXTERNE/PUBLIEKE IP, en dan via de router/firewall binnenkomend verkeer op de VPN-poort doorsturen naar je INTERNE/PRIVATE 192.168.1.XX.

[ Voor 38% gewijzigd door breew op 20-04-2017 14:36 ]

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35
Als ik goed begrijp gebruik je ook openvpn?

Zoja dan gewoon ip van pi-hole pushen als dns via openvpn.

ps: ik ga er van uit dat openvpn al werkend is.

[ Voor 22% gewijzigd door royalt123 op 20-04-2017 15:03 . Reden: openvpn ]

Pagina: 1