Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MSI X99A Raider mobo en M2 Samsung 960 EVO SSD

Pagina: 1
Acties:

• Dickverwey
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik heb een MSI X99A Raider moederbord en wil misschien een M2 Samsung 960 Evo er in zetten.

Nu zit er op het mobo een Turbo M2 slotje. Ik heb daar 2 vragen over:

1) Is dit slot gedeeld met de PCI-E 16 sloten? Ik heb nu namelijk 1 Quadro P5000 in het bovenste slot en wil binnenkort een 2de P5000 in SLI plaatsen in het 2de slot. Kan het zijn dat door het plaatsen van een M2 SSD dit minder snel werkt dan zonder?

2) Ik heb ergens gelezen dat er 2 SATA poorten verloren gaan door plaatsing M2 slot. Maar ik kan dat nergens meer terugvinden. Ik heb op dit mobo nu 10x SATA 6, weet iemand of dat klopt?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Dickverwey op 19-04-2017 14:01 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Of het erg is als er lanes verloren gaan ligt puur aan de CPU die je hebt. Als je een 5930K of hoger of een 6850K of hoger hebt, heb je 40 lanes. Zelfs met 2 GPU's in X16 modus heb je nog 8 lanes over. Bij de instappers heb je beide GPU's in 8x draaien, ook dan zijn er nog lanes over (12 namelijk, 28 in totaal voor de CPU).

Los van de theorie:

In de handleiding van je moederbord staat of de SSD SATA poorten uitschakelt en welke. Daar zou je dus even in moeten bladeren. Qua lanes worden M.2 sloten vaak via de chipset aangestuurd, daar zitten ook nog wat aparte PCIe lanes waar dergelijke externe interfaces via aangestuurd worden (ook USB 3.1, Ethernet en andere extra's).

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Dickverwey
Thanks voor de info nelizmastr!

Ik heb een 5930K processor, dus dat zou moeten kunnen dan? Ik ben niet zo thuis in de lanes theorie

Ik ga even de handleiding er bij zoeken, die kon ik zo snel niet meer vinden, vandaar...

• Dickverwey
Op de doos staat dat er een M2 Gen3 x 4 slot op het moederbord zit....

• Dickverwey
Ik zie nu ook in de handleiding dat SATA poort 5 en 6 vervallen bij het aansluiten van een M2 kaartje.

• Dickverwey
Ik heb de 960 EVO geinstalleerd, samen met de samsung drivers. De boot times zijn nu zelfs langer dan met mijn oude 850 EVO SSD.

Ik heb al MSI Fastboot geprobeerd, maar geen verschil.

Vreemd is nu wel dat er eerst de BIOS screen komt (2 seconden) dan de windows loader (ca. 8 seconden langer dan voorheen) en daarna nog een heel zwart scherm met alleen de loader en dan pas de windows login screen.

Wat zou dat kunnen zijn en hoe krijg ik dat uit?

Zijn er meer mensen die een X99A Raider bord hebben met een 960 EVO en daar snelle resultaten mee hebben?

Ik hoor het graag!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Dickverwey Heb je al eens als test de CSM uitgezet en alles puur op UEFI gezet?

Terzijde, voorzover ik weet is quadro SLI alleen maar op bepaalde door nvidia geselecteerde OEM systemen aan te zetten (dus SLI voor de viewport versnelling, een extra voor compute is natuurlijk geen probleem, ik weet niet wat je van plan bent)

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 22-04-2017 19:55 ]

specs

• Dickverwey
@maratropa: ja dat heb ik ook al gedaan. Heb eigenlijk van alles ingesteld in de Bios, maar geen betere resultaten.

Ik had inderdaad op de nvidia site gekeken wat gecertificeerde boards voor Quadro SLI zijn. Ik wil de SLI ook inderdaad voor vieuwport versnelling gebruiken in bv. Solidworks of MAYA/MAX.

Ik weet eigenlijk niet wat de 2de keer voor een load scherm is (zwart met alleen loader). Weet iemand dat soms?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dickverwey schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:25:
@maratropa: ja dat heb ik ook al gedaan. Heb eigenlijk van alles ingesteld in de Bios, maar geen betere resultaten.

Ik had inderdaad op de nvidia site gekeken wat gecertificeerde boards voor Quadro SLI zijn. Ik wil de SLI ook inderdaad voor vieuwport versnelling gebruiken in bv. Solidworks of MAYA/MAX.

Ik weet eigenlijk niet wat de 2de keer voor een load scherm is (zwart met alleen loader). Weet iemand dat soms?
Ik heb ff opgelet, bij mij gaat het ook zo zoals jij beschrijft (c61x xeon mobo met 960 evo, alles op uefi), uefi/bios info, windows loader met blauw logo, dan zwart met loader, en dan de login pas.

Er lijken alleen oem mobo's gecertificeerd voor quadro sli dus bespaar je de uitgave zou ik zeggen..

specs

Pagina: 1