Het verschil tussen een SSD kaart en een SSD NVMe Drive?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben een IT professional.
De vraag die wij maandelijks wel een paar keer ontvangen van onze klanten is "wat is nou het verschil tussen de SSD Kaar en NVMe SSD Drives"

Daarom ben ik begonnen aan een artikel op ons blog. Iemand hier ervaring mee? ik vind het artikel nogal wat karig, wellicht iemand een idee voor wat aanvulling? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:43
Het praktisch nut. Het is allemaal nietszeggend, al die getallen. Wat schiet ik er in de praktijk mee op?
Ga ik er sneller van werken? Bouw een keer een testbench in elkaar, hou alles constant en verander dan alleen de schijven. En dan gewoon wat praktische toepassingen testen (PC aan uit, programma's opstarten, etc..)

(Bovendien, 4x 500MB/s = 4GB/s? Een prijs die prijzig is? 180MBx2 = 500MB? Sata aansluiting wordt ondersteund door de meeste devices? Wat zijn devices?)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als je hier moet komen vragen of je blog artikel klopt, dan begin ik te twijfelen aan de claim dat je een IT professional bent.

Verder is het ook niet echt wenselijk dat je zomaar een link neerplempt. Het lijkt meer op een schaamteloze plug dan een legitieme vraag.
Zet dan gewoon je artikel in je post neer en vraag dan om adviespunten. Dat is veel netter om te doen.

Blijkbaar heeft @Nat-Water gekeken, en puur daar op afgaande, ga ik daar in mee. Blijkbaar mist de link met de praktijk volledig. Blijkbaar wil je je lezers het verschil duidelijk maken, en voor een non-IT-er kan je cijfertjes opnoemen wat je wil, maar ze zullen er nooit een beeld bij hebben.
Daarbij voeg ik het advies om je terminologie te herzien. Blijkbaar weet je zelf ook niet echt wat nu wat is.
Je verhaal gaat over het verschil tussen een AHCI SSD en een NVMe SSD, niet over een 'SSD kaart' en 'NVMe SSD Drives'
Beide zijn drives, de NVMe variant is meestal een kaart(je, inprikbaar PCBtje) en de AHCI variant niet.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 19-04-2017 14:11 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?