Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinho25
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-05 08:21
Goedemiddag,

Sinds enkele dagen heb ik aanhoudende problemen met Google Play op mijn HTC One M8s. Nadat ik voortdurend de melding 'Google Play Services is gestopt' kreeg, heb ik de telefoon na meerdere stappen te hebben ondernomen (cache legen, gegevens wissen, rebooten etc.) uiteindelijk terug moeten zetten naar de fabrieksinstellingen. Eenmaal dit gedaan krijg ik steeds de melding 'google play services ophalen'. Bijvoorbeeld: wanneer ik Youtube open krijg ik de melding: ''Youtube kan niet worden uitgevoerd zonder Google Play-services, die ontbreken op uw telefoon''. Ik heb de telefoon hierna nogmaals gereset en alles opnieuw geïnstalleerd, maar je voelt het al aankomen, nog steeds die error.

Het probleem is nu dus dat ik geen toegang krijg tot de Google Play store (om Google Play Services alsnog te downloaden) en de mogelijkheid om in te loggen op mijn Google account evenmin.

Wie o wie heeft voor mij het gouden antwoord.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Om wat voor reden dat ook lijkt het erop dat je Google Play Services zijn verdwenen. Je geeft aan dat je ook niet kan inloggen met je Google Account. Anders had je nog kunnen proberen om Google Play Services te downloaden uit de store. (Openen vanuit een laptop en inloggen met je Google Account)

Nu zal het waarschijnlijk nodig zijn om je stock rom volledig opnieuw te flashen, ik kan alleen zo snel geen officiële link vinden naar de RUU rom's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinho25
Dank voor je reactie Rens.

Ik heb inmiddels Google Play Services proberen te downloaden uit de store vanaf mijn laptop (waar ik wel gewoon toegang heb tot mijn Google Account) en de bevestiging gekregen dat Google Play Services 'binnenkort' op mijn apparaat wordt geïnstalleerd. 30 minuten later en tot op heden is er nog niets in werking gezet...Wellicht dat de installatie nog even langer op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 11:26
Voor de installatie van play services, dit ook niet een ideetje? *knip*. Het linken naar APK files is niet toegestaan.

In apk vorm installeren.

Daarnaast is het uiteraard vreemd dat het toestel dit heeft weggehaald, geen gekke dingen zoals flashen gedaan ?

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 19-04-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Martinho25 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:50:
30 minuten later en tot op heden is er nog niets in werking gezet...Wellicht dat de installatie nog even langer op zich laat wachten.
Maar om dit dus te laten werken moet je de Google Play Services al op je telefoon hebben staan en ingelogd zijn. Dit ben je niet, dus helaas werkt die methode niet (maar was in ieder geval te proberen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Laatst online: 06-05 11:26
ExilaaHH schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:54:
Voor de installatie van play services, dit ook niet een ideetje? [mbr]*knip*. Het linken naar APK files is niet toegestaan.[/]

In apk vorm installeren.

Daarnaast is het uiteraard vreemd dat het toestel dit heeft weggehaald, geen gekke dingen zoals flashen gedaan ?
Nja, mijn linkje is weggehaald, je hebt iig websites die een play store linkje omzetten in een APK installatiebestand, download deze en installeer je Google Play services. Dit zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinho25
rens-br schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:56:
[...]

Maar om dit dus te laten werken moet je de Google Play Services al op je telefoon hebben staan en ingelogd zijn. Dit ben je niet, dus helaas werkt die methode niet (maar was in ieder geval te proberen).
Natuurlijk...stom van me.
ExilaaHH schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:01:
[...]

Nja, mijn linkje is weggehaald, je hebt iig websites die een play store linkje omzetten in een APK installatiebestand, download deze en installeer je Google Play services. Dit zou voldoende moeten zijn.
Dank voor je reactie Exilaa.

Ik ga dit eens proberen. Dank voor de tip!

En ik heb alleen een soft reset en een hard reset uitgevoerd. That's really it.

[ Voor 29% gewijzigd door Martinho25 op 19-04-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinho25
Heb bovenstaande geprobeerd maar wederom zonder succes. Aangezien de garantie nog loopt tot begin juni zal ik de telefoon maar ter reparatie sturen.

In ieder geval bedankt voor jullie tijd mannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Toch raar dat je geen video's van youtube :? zou kunnen afspelen zonder de data-verzameling van play services? Fijn dat de telefoon gerepareerd gaat worden door de fabrikant zelf.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1222482

Ik had ook de melding van google play services bij het opstarten van de app. Ik heb mijn telefoon daarna aangesloten met snoer op de USB van de auto en daarna deed android auto het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Anoniem: 1222482 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:56:
Ik had ook de melding van google play services bij het opstarten van de app. Ik heb mijn telefoon daarna aangesloten met snoer op de USB van de auto en daarna deed android auto het.
Bedankt voor deze toevoeging, echter gaat dit topic niet over Android Auto. Daarnaast is het niet gewenst om topics te kicken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.