MacBook bluetooth audio haperingen (MBP Retina 15" 2012)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-10 12:10
Hallo mede-tweakers,

Sinds een aantal jaar heb ik een setje Soundsticks Wireless speakers op mijn bureau staan, maar werk voornamelijk op de desktop PC die bedraad is aangesloten op deze set. Nu heb ik met mijn MacBook problemen met bluetooth audio, deze slaat elke keer stukjes over. Soms werkt een PRAM reset (command,option,P,R) maar dit vind ik een onacceptabele en omslachtige manier om Bluetooth audio werkend te krijgen. Dit is zo geweest in Yosemite, El Capitan en nu in MacOS Sierra weer; momenteel de laatste update 10.12.4.

Met mijn iPad mini 2 (Retina) en zowel een iPhone 6 and iPhone 7 werkt de Bluetooth prima zonder haperingen.

Goed, nu vind ik dat nog niet zo heel storend, gezien ik vaak de desktop gebruik als ik thuis ben. Echter, voor onderweg ben ik nu de gelukkige bezitter van een Bose QuietComfort 35 bluetooth headset. Helaas geldt ook hier hetzelfde. Alleen problemen met mijn Macbook en niet met andere apparaten. Neemt voor een deel het nut weg van het hebben van een bluetooth headset voor onderweg natuurlijk. Overigens bedraad geen problemen met zowel de Soundsticks als de QC35.

Deze fix in Terminal reeds geprobeerd maar geen geluk mee gehad:
https://apple.stackexchan...oth-audio-is-choppy-skips

Graag jullie hulp :)