Dvi-D female naar HDMI male cable

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• alwinoborito
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-10-2025
Mijn vraag
Ik wil graag een tweede beeldscherm aansluiten maar in mijn computer zit meer 1 HDMI ingang. Wel zit ernaast de HDMI ingang in mijn videokaart een DVI-D aansluting dit is een DVI-D male. Ik wil graag een verloop stuk van DVI-D Female naar HDMI Male en dan een kabel van ongeveer 1 meter.

Ik weet niet of dit mogelijk is en hoop graag van jullie oplossing proberen te krijgen.
Ookal is het een andere oplossing zolang het maar werkt en ik met twee beeldschermen kan gaan werken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Videokaart GTX 1060 3gb
Monitor: ACER K242HQLCBID

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb van alles al gezocht op het internet maar kwam er helaas niet uit.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. :)

Beste antwoord (via alwinoborito op 19-04-2017 13:22)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Weet je heel zeker dat er een male aansluiting op je videokaart zit?
Dat zou namelijk heel vreemd zijn. Normaal is dat juist female.
Female is de kant met de hele rits gaatjes.
In geval van HDMI is de aansluiting op je videokaart eveneens Female, maar in dit geval omdat de stekker 'in' de videokaart gaat en niet een uitsteeksel op de kaart zit die in een sleeve aan het einde van de kabel gaat.

Verder: Ja, DVI-I en DVI-D zijn in princiepe compatible met HDMI, dus een simpel verloopje of een kabel is in de regel voldoende.

Bijvoorbeeld dit: https://www.allekabels.nl...81056/hdmi-dvi-kabel.html
alwinoborito schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:14:
[...]

Maar moet ik niet een DVI-D stukje hebben werkt het ook gewoon met een DVI stukje? Want de DVI aansluiting zit in mijn moederbord
Je hebt geen idee wat DVI-I/D/A is, of wel?
DVI is DVI. De aanwezigheid van bepaalde pinnetjes/gaatjes in de connector bepaald of het I/D/A is.

Afbeeldingslocatie: http://en.community.dell.com/cfs-file/__key/communityserver-discussions-components-files/3514/1588.DVI.JPG

[ Voor 29% gewijzigd door McKaamos op 19-04-2017 13:22 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik krijg al jeuk bij de term "verloopstuk". Haal gewoon een kabel DVI->HDMI. Minder belasting op de aansluitingen omdat je geen extra uitsteeksel hebt.

En als je niks kan vinden dan zoek je waarschijnlijk niet goed: Klik

Ey!! Macarena \o/

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:28

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Nou, dan heb je waarschijnlijk met je neus zitten zoeken. Je kunt bij bijv. allekabels.nl een DVI naar HDMI-kabel halen voor een habbekrats. Zie bijv. https://www.allekabels.nl...i.html?keyword=dvi%20hdmi

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:10
Huh, ik snap
naast de HDMI ingang in mijn videokaart een DVI-D aansluting dit is een DVI-D male
niet zo goed. Weet je zeker dat het een male is, en geen female?

Welke videokaart heb je precies? Merk?

[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 19-04-2017 13:14 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• alwinoborito
RaZ schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:12:
Ik krijg al jeuk bij de term "verloopstuk". Haal gewoon een kabel DVI->HDMI. Minder belasting op de aansluitingen omdat je geen extra uitsteeksel hebt.

En als je niks kan vinden dan zoek je waarschijnlijk niet goed: Klik
Maar moet ik niet een DVI-D stukje hebben werkt het ook gewoon met een DVI stukje? Want de DVI aansluiting zit in mijn moederbord

Acties:
  • Beste antwoord

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Weet je heel zeker dat er een male aansluiting op je videokaart zit?
Dat zou namelijk heel vreemd zijn. Normaal is dat juist female.
Female is de kant met de hele rits gaatjes.
In geval van HDMI is de aansluiting op je videokaart eveneens Female, maar in dit geval omdat de stekker 'in' de videokaart gaat en niet een uitsteeksel op de kaart zit die in een sleeve aan het einde van de kabel gaat.

Verder: Ja, DVI-I en DVI-D zijn in princiepe compatible met HDMI, dus een simpel verloopje of een kabel is in de regel voldoende.

Bijvoorbeeld dit: https://www.allekabels.nl...81056/hdmi-dvi-kabel.html
alwinoborito schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:14:
[...]

Je hebt geen idee wat DVI-I/D/A is, of wel?
DVI is DVI. De aanwezigheid van bepaalde pinnetjes/gaatjes in de connector bepaald of het I/D/A is.

Afbeeldingslocatie: http://en.community.dell.com/cfs-file/__key/communityserver-discussions-components-files/3514/1588.DVI.JPG

[ Voor 29% gewijzigd door McKaamos op 19-04-2017 13:22 ]

• alwinoborito
Nat-Water schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:14:
Huh, ik snap
[...]
niet zo goed. Weet je zeker dat het een male is, en geen female?
Jaa ik weet zeker dat het een male is zie de pinnetjes zitten.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

alwinoborito schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:15:
[...]

Zie bovenstaande foto. Is het rechts? Dat is female en zit op 99,9% van alle videokaarten.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:17
Gewoon de lokale Plentyparts binnen lopen en daar hangen ze gewoon in het rek....

• alwinoborito
McKaamos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:16:
[...]

Zie bovenstaande foto. Is het rechts? Dat is female en zit op 99,9% van alle videokaarten.
Kan in de female goud kleurige kleine dingetjes zitten waardoor het klijkt dat het pinnejtes zijn? want zit nu op school en heb een foto gemaakt en denk dus dat ik het verkeerd heb gezien

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

alwinoborito schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:19:
[...]

Kan in de female goud kleurige kleine dingetjes zitten waardoor het klijkt dat het pinnejtes zijn? want zit nu op school en heb een foto gemaakt en denk dus dat ik het verkeerd heb gezien
Sowieso zit er een goudkleurig pinnetje in het gaatje, ja. Die zit aan de rand er van, zodat een pin die er in geprikt wordt contact maakt langs de zijkant.

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-01 12:22

Cramthabam

Leef en laat leven

alwinoborito schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:15:
[...]

Ik heb even een paar GTX kaarten beken in de procewatch maar geen enkele heeft een female aansluiting.
Het zal gewoon male zijn. Dus een kabel DVI male naar HDMI zal werken.
Er zitten ook normaal een paar display poorten op. Deze zou je ook kunnen gebruiken.

• alwinoborito
McKaamos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:20:
[...]

Sowieso zit er een goudkleurig pinnetje in het gaatje, ja. Die zit aan de rand er van, zodat een pin die er in geprikt wordt contact maakt langs de zijkant.
hahah super bedankt het leek me ookal onmogelijk dat het een male was super bedankt :)

• alwinoborito
Cramthabam schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:20:
[...]

Ik heb even een paar GTX kaarten beken in de procewatch maar geen enkele heeft een female aansluiting.
Het zal gewoon male zijn. Dus een kabel DVI male naar HDMI zal werken.
Er zitten ook normaal een paar display poorten op. Deze zou je ook kunnen gebruiken.
er zitten 3 poorten op een DVI-D een HDMI en nog 1 en dat lijkt een beetje op een HDMI maar dan iets langer

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

alwinoborito schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:21:
[...]

er zitten 3 poorten op een DVI-D een HDMI en nog 1 en dat lijkt een beetje op een HDMI maar dan iets langer
De derde zal ook maar 1 schuin kantje hebben, in plaats van 2, right?
Dan is dat hoogstwaarschijnlijk DisplayPort.

• alwinoborito
McKaamos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:24:
[...]

De derde zal ook maar 1 schuin kantje hebben, in plaats van 2, right?
Dan is dat hoogstwaarschijnlijk DisplayPort.
Jaa klopt is dat beter dan DVI-D?

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-01 11:38

Spacialz

Ovenvers

alwinoborito schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:25:
[...]

Beter is niet het juiste woord, het is een andere interface.
Ook hier helpt Google je aardig goed zeg maar: https://nl.wikipedia.org/wiki/DisplayPort

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

alwinoborito schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:25:
[...]

Nee, niet per definitie.

Technisch ondersteunt Displayport wel hogere resoluties en refreshrates, maar als je scherm dat niet ondersteunt, dan maakt het niets uit welke van de twee je gebruikt.
Het is in beide gevallen digitaal, dus de beeldkwaliteit verschilt niet bij dezelfde resolutie.

Wat vooral mooi is aan DP, zijn drie dingen:
1) Ondersteunt hogere resoluties. 4K displays kunnen niet gevoed worden met DVI signaal omdat de resolutie op DVI niet zo hoog komt. Displayport of HDMI2.0 kunnen dat wel.
2) DP kan met relatief goedkope converter doosjes omgezet worden naar alle andere video interfaces. HDMI, DVI in alle smaken, VGA en nog wel een paar andere (maar daar vind je bijna nooit converters voor)
3) Daisychaining ondersteuning (vanaf een bepaalde versie en afhankelijk van de videokaart). Dat betekent dat als je schermen hebt met een DP ingang én uitgang, je schermen aan elkaar kan doorlussen en maar 1 kabel in je PC hoeft te prikken. PC naar scherm 1, scherm 1 naar scherm 2, scherm 2 naar scherm 3, etc etc. Je maakt een lange doorgeef keten, zeg maar. De schermen worden wel individueel gedetecteerd en aangestuurd, zodat je meerdere schermen kan gebruiken als een hele grote desktop.

[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 19-04-2017 13:33 ]

Pagina: 1