Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Topicstarter
Mijn vraag:
Gisteren heb ik een nieuw abonnement bij Tele2 afgesloten en zodra ik mijn toestel binnen heb en mijn nieuwe abonnement is ingegaan, zal ik mijn huidige abonnement vervroegd opzeggen. Ik ben er van op de hoogte dat mij dit extra kost.

Echter, aan de telefoon werd mij verteld dat het niet mogelijk is om mijn nummer te behouden als ik vervroegd opzeg. Tenzij ik een hele rare constructie gebruik, wat inhoudt dat ik overstap en weer terug naar Tele2 ga, is het niet mogelijk om mijn nummer te behouden bij Tele2.

Het rare is dus:
- Heb momenteel een abonnement wat ik eerder opzeg bij Tele2
- Neem een nieuw abonnement bij Tele2, reeds besteld
- Het is onmogelijk om mijn nummer te behouden, terwijl ik dus gewoon klant blijf en het op één account staat opgeslagen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gisteravond telefonisch geprobeerd duidelijkheid te krijgen, maar de desbetreffende persoon kon niets anders zeggen dat omslachtige constructies, zoals het heen en weer switchen tussen telecomproviders.

Heeft iemand enig idee welk recht ik hier heb op nummerbehoud en hoe ik dit het beste aan kan pakken? Heb al flink lopen zoeken, maar nog geen concreet antwoord gekregen. Zeker gezien het feit dat ik mijn nummer ook zakelijk gebruik, is het zeer irritant als ik een nieuw nummer moet aannemen...

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 09:16
Kun je niet vervroegd verlengen? Is in feite dezelfde constructie en dan zou het geen probleem zijn om hetzelfde nummer te behouden. Of loopt het abonnement dat je wilt opzeggen nog te lang hiervoor? Het nieuwe abonnement heeft een 14 dagen bedenktermijn als het goed is. Dus deze kun je nog terugsturen / annuleren.

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien jij niets kan bevorderen in dit proces, had Tele2 dit jou moeten melden mits ze wisten dat jij vervroegd ging opzeggen.

Ik zou de vraag schriftelijk bij Tele2 neerleggen en/of schriftelijk een antwoord ontvangen over dit verhaal.

Daarnaast, maar daar ben je nu niet mee geholpen; als de afkoopsom van het oude abonnement even hoog is als het abonnement normaal uitdienen, kan je alsnog aan het eind van de normale periode het nummer laten omzetten. Je zit dan wel tijdelijk vast aan 2 mobiele nummers dus.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Topicstarter
Ik kon pas in september verlengen, niet eerder, volgens de persoon aan de telefoon. Ik denk dat het inderdaad nog te lang liep om het al te verlengen. Die 14 dagen bedenktijd zijn inderdaad handig om nog door te zetten :)

En ja, ze weten dat ik ga opzeggen. Ik heb vragen gesteld over het opzegproces e.d. en wilde mijn nummer behouden. Toen werd er dus aan de telefoon gezegd dat het niet mogelijk was als je vervroegd op gaat zeggen. Ik kan er gewoon niet bij dat het niet mogelijk is om een nummer te behouden als je bij dezelfde provider blijft...

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD