Hoe een restaurant vinden? Michelin? Yelp? Tripadvisor?

Pagina: 1
Acties:

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik was op zoek naar een (of meerdere) leuk/goed restaurant voor op vakantie en ik vroeg me af hoe jullie dat eigenlijk doen.

Kijken jullie bij Michelin? Gaan jullie af op Tripadvisor? Kijken jullie op Yelp?
Gebruiken jullie misschien tips op Wikivoyage?

Of kijk je pas ter plekke en ga je dan op de bonnefooi of gebruiken jullie aanwijzingen van het verblijf waar jullie zitten?

Hoe doen jullie dat? :)

offtopic:
Ik was op zoek naar een paar goede restaurants in Barcelona en zag door de bomen het bos niet meer, dus vroeg me af hoe andere mensen dat doen :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:50
Google maps met reviews geprobeerd?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik kijk meestal gewoon ter plekke wat er zit. Meestal ga ik naar Thailand, en daar heb je om de 5 meter wel een restaurant zitten, en meestal van zeer goede kwaliteit tegen absolute bodemprijzen (10-12 euro p.p. voor een complete, goede, maaltijd met voor-, hoofd- en nagerecht :P) :)

Soms gebruik ik wel Tripadvisor om te kijken wat de reviews zijn, maar meestal heb ik dan de keuze voor het restaurant op zich al wel gemaakt, en wil ik alleen de meningen even peilen.

Advies van hotel doe ik soms, maar niet vaak. Vaak zijn dat restaurants die een kickback geven aan het hotel om hun restaurant aan te prijzen. Vaak (niet altijd uiteraarrd) zijn het dan ook overpriced restaurants van mindere kwaliteit.

Virussen? Scan ze hier!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Dat laatste, gewoon ter plekke ergens binnen wandelen.

Ik plan zo min mogelijk tijdens vakanties. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:01
Flagg schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:32:
Dat laatste, gewoon ter plekke ergens binnen wandelen.

Ik plan zo min mogelijk tijdens vakanties. :)
Dit deden wij ook altijd totdat het een keer echt heel erg tegenviel. Sindsdien toch maar checken via tripadvisor en als de recensies goed zijn gaan we erheen. Soms kom je wel echt pareltjes tegen via tripadvisor die een klein stukje omlopen of rijden het dik en dubbel waard zijn.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, alleen moet je daar wel voorzichtig mee zijn. Je ziet regelmatig op Tripadvisor reviews die vrijwel zeker gesponsord zijn (of straight out door de eigenaar zijn geplaatst). Of er worden negatieve reviews gepost om een concurrent lager te krijgen in de ratings.

Vaak kun je ze wel herkennen (vaak accounts met maar 1 of 2 reviews, of veel overeenkomsten qua taalgebruik, grammatica-fouten etc), maar niet altijd.

Heb het ook al eens gehad dat er gevraagd werd om een 5-sterren beoordeling te geven aan restaurant wat op zijn best 3 sterren waard was.

Virussen? Scan ze hier!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Scrtz schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:34:
[...]

Dit deden wij ook altijd totdat het een keer echt heel erg tegenviel. Sindsdien toch maar checken via tripadvisor en als de recensies goed zijn gaan we erheen. Soms kom je wel echt pareltjes tegen via tripadvisor die een klein stukje omlopen of rijden het dik en dubbel waard zijn.
Ach ja kan altijd een keer tegenvallen maar who cares, tis vakantie waarom druk maken. Volgende keer beter. :)

En de meeste reviewsites voor restaurants zijn voor 50% onbetrouwbaar, er worden zelfs restaurants afgeperst door klanten omdat ze korting willen. Ik kijk er echt nooit op, ik heb graag mijn eigen ervaringen.

[ Voor 17% gewijzigd door Flagg op 19-04-2017 12:42 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:52
Vragen aan de receptie van het hotel, AirBNB verhuurder, etc. Als ik bij een klant zit in het buitenland dan vraag ik het daar aan. Dan kom je meestal wel bij leuke tentjes uit. Op vakantie vorig jaar vooral gevraagd, en anders als een tentje er leuk uit zag, daar naar binnen duiken.

Anders Foursquare of Tripadvisor.

[ Voor 20% gewijzigd door Nat-Water op 19-04-2017 12:49 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:20

g0tanks

Moderator CSA
anandus schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:25:
Ik was op zoek naar een (of meerdere) leuk/goed restaurant voor op vakantie en ik vroeg me af hoe jullie dat eigenlijk doen.
Grote steden hebben vaak een eigen website met aanbevelingen voor allerlei zaken, inclusief eten & drinken. Bijvoorbeeld: http://www.sydney.com/things-to-do/food-and-wine Daarnaast is het eerdergenoeme Google Reviews ook een goede.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

g0tanks schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:42:
[...]

Grote steden hebben vaak een eigen website met aanbevelingen voor allerlei zaken, inclusief eten & drinken. Bijvoorbeeld: http://www.sydney.com/things-to-do/food-and-wine Daarnaast is het eerdergenoeme Google Reviews ook een goede.
Dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit, die betalen Sydney gewoon voor plaatsing daar me dunkt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 12:14
Ik zoek gewoon wat er in de buurt zit van ons verblijf en dan bekijk ik de reviews - uiteraard met een korrel zout. Zo zijn we vorig jaar in Canterbury in een uitstekend Indisch restaurant terecht gekomen. Voor dat soort exotische restaurants check ik ook altijd de menukaart, die is dikwijls een goeie indicator voor de kwaliteit.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:51
Het hangt er denk ik ook een beetje vanaf wat je zoekt. Zelf vertrouw ik voor haute cuisine op zowel Michelin als Gault Millau. Restaurant met een Gault Millau rating vanaf 13 zijn doorgaans erg interessant.

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-11 17:53
Gewoon op ontdekking gaan. Dat is, althans voor mij, ook een deel van de charme van op vakantie gaan. Je kunt natuurlijk ook altijd lokaal aan de bevolking vragen wat een aanrader is of bij het hotel vragen wat een aanrader is. Ik zou zeggen ga op ontdekkingsreis :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Scrtz
Flagg schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:40:
[...]

Ach ja kan altijd een keer tegenvallen maar who cares, tis vakantie waarom druk maken. Volgende keer beter. :)

En de meeste reviewsites voor restaurants zijn voor 50% onbetrouwbaar, er worden zelfs restaurants afgeperst door klanten omdat ze korting willen. Ik kijk er echt nooit op, ik heb graag mijn eigen ervaringen.
Nee dat is ook zeker zo, het is ook niet dat ik dat plan ofzo. Meer op een avondje de mogelijkheden checken, wat foto's van het eten checken en daar iets uit kiezen. Persoonlijk ga ik ook altijd voor het wat meer exotische en wat specifiek van desbetreffend land afkomt om zoveel mogelijk van de cultuur te kunnen proeven, letterlijk en figuurlijk :P

Verwijderd

Op ontdekking gaan tijdens vakanties is juist het leuke. Beetje rondlopen, naar binnen kijken, kijken wat er bij anderen op het bord ligt etc.

Als ik terugkijk op mijn vakanties waren het juist de slechtste restaurants waar ik nog herinneringen aan heb, en waar we dan samen om moeten lachen, "weet je die en die zaak nog? Met die en die ober? " etc. Goede zaken vergeet ik eigenlijk direct weer.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Tripadvisor om een beetje een idee te krijgen van het aanbod. De recensies zelf zijn vaak niet echt super betrouwbaar. Michelin gebruik ik niet, Michelin sterren zeggen vrij weinig (althans hier in China / HK).
En vooral toch op advies van de locals afgaan.

In HK ga ik liever naar een lokale kleine tent dan een Tim Ho Wan bijv waar je de backpackers met hun lonely planet gids in de hand 2 uur in de rij zie staan :)

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:13

Bob Popcorn

Plop!

Tripadvisor :) Ik heb er een bloedhekel aan om op vakantie slecht te eten, dus ik maak er een sport van om 's middags op m'n gemak met een biertje het restaurant van die avond te regelen. Ff bellen om te reserveren indien mogelijk/nodig en je kan stress-free op weg naar het restaurant. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:38

Basszje

Reisvaap!]

Google maps, lokalo's en Happy Cow over het algemeen.

Reisgidsen en 'officiele site's zijn trouwens even onbetrouwbaar als review-sites en over het algemeen hebben ze daar of alleen uitgekauwde grote tenten, voor alles wat wils menu's of gewoon ronduit dure restaurants.

In veel landen is het ook de moeite waard om een stukje uit het toeristische centrum te lopen en een paar vaagstegen af te lopen. Je kan ook al vrij snel zijn of er mensen uit de buurt zitten of niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Basszje op 19-04-2017 16:48 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Basszje schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:47:

In veel landen is het ook de moeite waard om een stukje uit het toeristische centrum te lopen en een paar vaagstegen af te lopen. Je kan ook al vrij snel zijn of er mensen uit de buurt zitten of niet.
Dat is idd een hele goede tip, en het prijsverschil is soms ook vrij extreem. Soms is het al voldoende om maar 50 meter van de hoofdstraat af te wijken om een fors goedkopere (en vaak ook betere) maaltijd te krijgen :)

Voor de meeste toeristen is die afstand namelijk veel te ver om te lopen, en daar profiteren de mensen die wel 50 meter kunnen/willen lopen van, middels lagere prijzen voor betere maaltijden :)

Voorbeeld wat ik toevallig februari dit jaar in Thailand nog had: op de toeristische straat in de buurt had je een complete maaltijd (2 gangen, voor- en hoofdgerecht) voor 500 Baht (ongeveer 13 euro). Van redelijk goede kwaliteit, maar ik heb ze beter gehad.

Ik loop de volgende dag een steegje in, een meter of 40-50 van de hoofdstraat, en ik krijg dezelfde maaltijd (wederom dezelfde 2 gangen) voor maar 220 Baht (minder dan 6 euro). En de kwaliteit was nog een stuk beter ook. Als ik nog verder de steeg was ingelopen had ik het vermoedelijk nog wel goedkoper kunnen krijgen ook, maar ik had honger :P

Virussen? Scan ze hier!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:21
Ligt aan de bestemming. Meestal op de bonnefooi of Google Maps, maar ik kan me voorstellen dat als je een paar dagen naar Barcelona gaat, dat je dan een speciaal restaurantje wil pakken.

Dan speur ik meestal Google wat af naar blogs of zelfs Youtube tegenwoordig.

Of ik zoek naar wat voor specialiteiten ze in die streek hebben en kijk vervolgens waar je dat goed kan eten. Meestal heb je wel een beroemd restaurant dat het serveert. Soms vertaal ik de zoekopdrachten eerst met Google Translate. Vaak krijg je dan wat restaurants die populair zijn onder de locals ipv onder de toeristen (die massaal top 10 restaurants in Barcelona afgaan).

• PilatuS
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:34:
[...]
Dit deden wij ook altijd totdat het een keer echt heel erg tegenviel.
En was het daar druk ? Sowieso nooit ergens gaan eten waar het rond etenstijd niet druk is.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:13

vhal

ಠ_ಠ

Eten waar de locals eten :+

Dit klinkt weliswaar ultiem hipster maar over het algemeen genomen is dit wel beter dan de zoveelste pad thai, schnitzel of souvlaki aan een hoofdstraat.

Anders is er vast wel een Golden Arches te vinden ;)
PilatuS schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:37:
[...]
En was het daar druk ? Sowieso nooit ergens gaan eten waar het rond etenstijd niet druk is.
Mwoah, de Hollander wil graag zn hap om vijf uur, een beetje local ontwaakt dan net uit zijn middagdutje en eet pas zn warme hap om tien uur s-avonds :+

[ Voor 43% gewijzigd door vhal op 19-04-2017 18:58 ]

Strava

• PilatuS
  • Niet online
vhal schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:56:

Mwoah, de Hollander wil graag zn hap om vijf uur,
Bestaan die Hollanders nog dan ? Volgens mij zit de gemiddelde persoon inmiddels al wel op 18:00 tot 19:00 uur.

Maar dan nog, als er 5 restaurants in een straat zitten waarvan er 4 druk zijn en 1 niet, dan gewoon niet naar die ene rustige gaan. Als je inderdaad heel vroeg komt kan het zijn dat ze allemaal rustig zijn, maar los van dat, als de boel niet kent dan altijd ergens eten waar het druk is. Als er niets te doen is heeft dat meestal een goede reden.

• Scrtz
PilatuS schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:37:
[...]

Ja daar was het wel vrij druk ook nog.. het zag er ook leuk uit maar het was echt niet te vreten, duidelijk allemaal ingevroren en niet vers, uit pakjes etc.

Maar goed jammer dan :P

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

anandus schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:25:

Kijken jullie bij Michelin? Gaan jullie af op Tripadvisor? Kijken jullie op Yelp?
Gebruiken jullie misschien tips op Wikivoyage?

Of kijk je pas ter plekke en ga je dan op de bonnefooi of gebruiken jullie aanwijzingen van het verblijf waar jullie zitten?

Hoe doen jullie dat? :)

offtopic:
Ik was op zoek naar een paar goede restaurants in Barcelona en zag door de bomen het bos niet meer, dus vroeg me af hoe andere mensen dat doen :P
McDonalds :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
batumulia schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:55:
Gewoon op ontdekking gaan. Dat is, althans voor mij, ook een deel van de charme van op vakantie gaan. Je kunt natuurlijk ook altijd lokaal aan de bevolking vragen wat een aanrader is of bij het hotel vragen wat een aanrader is. Ik zou zeggen ga op ontdekkingsreis :)
Met ^. Lokaal vragen naar goede adressen werkt naar mijn ervaring ook het beste. Levert goede adressen op (over het algemeen) en soms ook pareltjes waar je gelijk 'U' tegen zegt.

I browse with Vivaldi

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ligt eraan waar ik naar op zoek ben.

Over algemeen gebruik ik alle bronnen die ik voor handen heb. Ter plekke even een tent door google gooien levert vaak al wat op.

Toen ik naar Korea ging 2 jaar terug heb ik vantevoren wat tenten opgezocht welke de moeite waard zouden zijn om te bezoeken. Lokaal gewoon kijken waar het druk is met locals.

Zelfde met Singapore 15 jaar geleden. Van te voren wat onderzoek doen, levert ook nog leuke wandelingen op door gebieden buiten het standaard toeristengebied.

Afhankelijk van waar je bent moet je zelfs moeite doen om een slechte tent tegen te komen. Maar het ligt er dus aan wat voor eten je zoekt en wat voor tentjes je wil hebben.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Ik kijk meestal op TripAdvisor als ik ongezien een keuze moet maken.
Ter plekke kijk ik altijd hoe de tent eruit ziet, is het druk of juist niet (terwijl anderen wel vol zitten).

In het buitenland kijk ik waar de meeste locals zitten.. Vaak is dit buiten de toeristische gebieden en hier kun je lekker en voor een eerlijke prijs eten.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:15
Ik gebruik Tripadvisor ook, en heb al tal van reviews geschreven.

Heb al van alles mee gemaakt. Wat je niet ziet is de value for money.
Wel is het zo, als een restaurant niet op Tripadvisor staat, dan is er stront aan de knikker, daar ga ik niet binnen.
Ik lees zelden de goede reviews, enkel de slechtste, zelfde als ik een hotel zoek.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:56
Ik kijk meestal op Google en Tripadvisor. Blind ergens binnen lopen is een risico, plus dat je de toffe dingen mist.

In hamburg kwam ik via Tripadvisor bij een indiaas restaurant terecht in een zijstraat waar ik nooit was gaan zoeken en dat was echt superlekker. Gigantische wanorde, veel te krap, gehaast personeel, alsof je in India was (althans, zo stel ik me India voor)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangt zoals eerder gezegd af van bestemming, budget en wensen.

Voor haute cuisine in Europa zou ik nooit Tripadvisor of Wikivoyage boven pakweg Gault-Millau verkiezen, maar helaas heb ik zelden de benodigde tijd en budget daarvoor als ik op reis ben. Als ik ergens nieuws heen ga zoek ik vaak even op WikiVoyage naar een paar interessant klinkende dingen, of zoek ik gericht op iets lokaals dat ik specifiek wil proberen als het niet overal te vinden gaat zijn. Heb ik de tijd, zeker in plekken die ik al engiszins ken, dan ga ik gewoon rondslenteren en zien wat ik vind.

Gezien TS het over Barcelona heeft: daar heb ik toen ik er jaar of 5 terug voor het eerst kwam exact dat laatste gedaan - even ingelezen over cuisine, paar tenten van tevoren opgezocht maar verder dat alleen als leidraad gebruikt. Ter plekke bleek een ervan inderdaad een enorm populaire en lekkere tapastent. Een andere visrestaurant bij de haven was al een jaar dicht. Ach, dan maar even rondkijken. Uiteindelijk waren de leukste ervaringen in restaurantjes buiten het toeristengebied waar we rond lunchtijd (standaardmoment in ES/CAT om warm te eten) voor EUR 8-10 een volledige menu del dia kregen, incl brood en wijn :')

Oslik blyat! Oslik!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:03
Wij kopen van elke vakantiebestemming een Lonely Planet. Staan leuke en goedkope tips in voor overnachtingen, uitjes en restaurants. En verder: rondkijken.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Verwijderd

Vorig jaar ook in Barcelona geweest in een buitenwijk.. Waren pas tegen 20:00 in het hotel.
Effe snel willen happen, tripadvisor geopend, en een sushi tentje gevonden in de buurt van het hotel.
Wij erheen, tentje oogde niet sjiek ofzo, maar ook geen gasten..
Wij twijfelen....
Opnieuw opzoek op tripadvisor maar niets in de buurt kunnen vinden. Dus toch maar naar binnen.
Werden ergens in een hoekje gedrukt en ze spraken bijna geen engels.
Plekje bij het raam werd resoluut afgewezen..
Toch maar bestellen en echt binnen 30-45 minuten zat de toko vol en super lekker gegeten (all-you-can-eat) voor nog een 20 euro PP incl drinken.

Wat bleek nou, om 20:30 ging de toko pas open en stipt om 20:30 stonden wij voor de deur..
De meeste gasten kwamen pas om 21:00 uur..
Alleen maar locals, toeristen waren ze niet gewend.. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2017 11:15 ]

Verwijderd

Hoi Anandus, Wij kijken altijd op: https://www.primedinners.com/nl/ , daar hebben ze een selectie van alleen kwaliteit locaties zoals; rooftop bars, restaurants, cafe etc. Maar ook alle topzaken zoals oa sterrenrestaurants over de hele wereld en een eigen selectie van Nederland tot aan Nieuw-Zeeland. Genoeg keuze dus, succes en fijne vakantie!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 12:44
Ik gebruik zelf nog altijd Foursquare: https://foursquare.com in een hoop landen nog steeds de beste tips, omdat de meeste tips vooral gaan over specifieke gerechten. Ook kan je qua filters heel diep zoeken naar wat je precies wil, of juist gewoon uitgaan van het 'beste' in je omgeving.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:33
Hier ook meestal gewoon kijken waar de locals komen en net even wat verder van de winkelstraat af gaan ;)

Zeker in Barcelona de shabby luifeltjes niet negeren als je lekkere, echte tapas wilt... Zo zit er rond de Sagrada een fantastisch tapas tentje, voor weinig geld. Geen eigen terras, dus in eerste instantie bij de overburen gezeten. Toen we daar zo lang moesten wachten op ons biertje maar naar binnen gelopen waarom het zo lang duurde. Antwoord: dan moet je bij de overburen zijn.

Hard gelachen en een tafeltje binnen gepakt, twee uur heerlijk gegeten en gedronken. € 40,- afgerekend en lekker verder gegaan. Nu voor de volgende keer kijken waar het was ;) Als ik via streetview kijk, denk ik dat het Ardoval is in de Av. de Gaudi...

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-11 22:42
Als je Frans een beetje ok is, kan je zoals wij doen voor je bestemming de Guide de Routard kopen. Soort Franse tegenhanger van de Lonely planet, met goede beschrijvingen van waar je leuk kunt eten, drinken, dansen en culturele dingen kunt doen. En dit alles verdeeld in 3 prijscategorieën.

Ik de jaren dat ik dat ken via mijn Franse schoonmoeder hebben we uit die gidsen maar 1x een tent gehad die niet zo goed was als zij het voor deden komen, en 1 of 2x iets dat gesloten was vanwege een verouderde gids.

Zaken die erin worden genoemd mogen een sticker op het raam plakken (mannetje met een knapzak, heel herkenbaar) en sommige tenten hebben het raam er vol mee. Dat zijn zonder uitzondering plekken waar je prima kunt eten.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:14:

Wat bleek nou, om 20:30 ging de toko pas open en stipt om 20:30 stonden wij voor de deur..
De meeste gasten kwamen pas om 21:00 uur..
Alleen maar locals, toeristen waren ze niet gewend.. :+
In Spanje niet ongebruikelijk. Locals beginnen pas rond 21:00 tot 22:00 vaak met het avondeten, eerder zijn restaurants zelden open (buiten dan op toeristen gerichte tokos uiteraard).

In andere landen rond de Middellandse Zee (Griekenland, Italië of Marokko bijv) is het ook niet gebruikelijk om vóór 19:30-20:00 aan het avondeten te zitten (of nog later) :)

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1