Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Search op 2012R2 lege index locaties tot restart

Pagina: 1
Acties:

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 14:08

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Helaas geeft het internet mij niet de antwoorden die ik zoek, dus wend ik me tot de mensen met échte kennis :+

Situatie:
2 vestigingen
op de hoofdvestiging staat de fileserver welke met DFS de shares overhevelt naar de subvestiging waar ook een fileserver staat.
DFS werkt prima.

Zoeken werkte traag bij de mensen waarop we windows search geactiveerd hebben op de file server.
Na het indexen van +/- 500k aan items werkte het zoeken naar behoren en is iedereen blij.

Alleen na een aantal dagen werkt het niet meer naar behoren.
Als ik dan naar de Indexing options kijk, zie ik wel de +/- 500k aan items indexed, maar de locations lijst is leeg.

Herstart ik dan de Windows Search service, dan komen de locaties weer in beeld en zie ik de item count ook oplopen.

Server is geupdate en op andere locaties waar we de windows search ingeschakeld hebben, hebben we niet soortgelijke issues.

Kan het zijn dat Windows Search en DFS elkaar bijt?? Zijn er mensen die hier eerder tegen aan gelopen zijn?
Wij snappen er niks meer van.

Eventlogs zijn schoon.....

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Voor zover ik weet support MS ook de combi Windows Search en DFS niet...

Computer says no

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 14:08

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Meekoh schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:53:
Voor zover ik weet support MS ook de combi Windows Search en DFS niet...
Ik kan alleen vinden dat Windows Search geen NFS namespaces kan indexeren.
Dat impliceert (in mijn ogen dan) dat je client geen server kan indexeren.

Maar in mijn geval indexeert de server zichzelf (ook lokale drives aangegeven)

Ik kan niet echt recente info vinden hierover
Note: If DFS names are being used for mapping drives within your organization, search service for indexing mapped drives is not an option. It is currently not supported for Windows Search service 3.0. Hopefully, it will be included for support in the next version.

[ Voor 23% gewijzigd door RoRoo op 19-04-2017 17:11 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku