Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 007n00by
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-10-2021
Beste Tweakers,

Ik heb een brandende vraag over mijn Corsair vengeance 2100 headset.
Laatste tijd laad ik mijn headset op doormiddel van mijn telefoon oplader, maar ik vroeg me af. als ik een aparte voeding erop zet die hetzelfde voltage afgeeft maar meer ampere KAN afgeven. Blaast de voeding dan mijn headset batterij op? Of limiteert de headset zichzelf in het aantal ampere die hij wil opnemen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Een stekere stroom bron (Ampere) wil niet zeggen dat je sneller laadt of dat je iets op blaast.
Intern heeft jouw headset een voedingscircuit die er voor zorgt dat de interne batterij netjes op de aangegeven specs wordt opgeladen.

Een sterkere stroom bron heeft dus alleen zin als het interne laad circuit van jouw hoofdtelefoon die ondersteunt. Goed. Hoe kom je hier achter? Meestal staat er bij de mee geleverde lader hoeveel deze kan leveren en dat is dan ook zeer waarschijnlijk je max.

Aangezien deze hoofdtelefoon met een USB stekker komt, dan zal deze waarschijnlijk op 500mA of 1A laden. Kijkend naar de specs is dit USB power consumption: 500mA (http://www.corsair.com/en...1-wireless-gaming-headset) De meeste telefoon laders liggen rond de 2A dus met een sterkere stroom bron ga je dan niks bereiken.

[ Voor 0% gewijzigd door foekie01 op 19-04-2017 15:19 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:11
Je zal waarschijnlijk niks opblazen, maar het opladen zal ook niet sneller gaan.
foekie01 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:12:
Aangezien deze hoofdtelefoon met een USB stekker komt, dan zal deze waarschijnlijk op 500mAh of 1Ah laden. Kijkend naar de specs is dit USB power consumption: 500mA (http://www.corsair.com/en...1-wireless-gaming-headset) De meeste telefoon laders liggen rond de 2Ah dus met een sterkere stroom bron ga je dan niks bereiken.
mAh en mA zijn twee verschillende dingen. A geeft stroomsterkte aan, Ah (het product van een Ampere met een Hour) geeft een hoeveelheid lading aan (namelijk de hoeveelheid lading die in 1 uur door een stroom van 1A wordt verplaatst).
De capaciteit van een batterij meet je in (m)Ah, maar de laadsnelheid (of maximale amperage van een oplader) in (m)A. In je post zou overal (m)A moeten staan i.p.v. (m)Ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:43

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zoals aangegeven heeft de hoofdtelefoon zijn eigen laadcircuit met hoogstwaarschijnlijk een vaste laadinstelling vanwege de vrij kleine accu. (in telefoons kan de lader zich aanpassen naar de informatie die het over de data-lijnen krijgt, bepaalde spanningen op deze lijnen vanuit de voeding vertelt hoveel de voeding kan leveren en zal de lader in de telefoon zich er naar aanpassen)

Wil je een hogere laadstroom zal je het laadcircuit in de hoofdtelefoon moeten tweaken. Vaak is gebruik gemaakt van een simpel IC dat met een weerstand de laadstroom bepaald. Of het een goed idee is is een andere vraag, deze kleine accucellen zijn vaak niet gemaakt voor hoge laadstromen en kan de veiligheid niet ten goede komen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Tom-Z schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:30:
Je zal waarschijnlijk niks opblazen, maar het opladen zal ook niet sneller gaan.

[...]

mAh en mA zijn twee verschillende dingen. A geeft stroomsterkte aan, Ah (het product van een Ampere met een Hour) geeft een hoeveelheid lading aan (namelijk de hoeveelheid lading die in 1 uur door een stroom van 1A wordt verplaatst).
De capaciteit van een batterij meet je in (m)Ah, maar de laadsnelheid (of maximale amperage van een oplader) in (m)A. In je post zou overal (m)A moeten staan i.p.v. (m)Ah.
Goed zo, je hebt een typo gevonden :*)