Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Network Video Recorder op basis van Windows/Linux bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste T.net

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan het systeem te gebruiken als een NVR (network video recorder) om zo het beeld van ong. 4 1080P/720P bewakingscamera's op te nemen 24/7.

Het systeem staat op zichzelf en wordt verder nergens voor gebruikt. Mijn intentie was gebruik te maken van gratis software zoals Ispy (windows), Zoneminder (linux), MotionEye (linux) of een eigen-gemaakt provisorisch FFmpeg scriptje (linux). Het systeem hoeft de beelden in principe niet te analyseren, constante opname in fragmenten is voldoende.

De reden dat ik zelf een systeem wil bouwen is om de mogelijkheid tot uitbreiden open te houden, maar daar vraag ik me eigenlijk van af of dit zinnig is?

Zelf had ik al deze twee builds samengesteld, maar weet niet zeker of dit dan voldoende is voor het geplande systeem. Ik heb ervaring met het bouwen van systemen, dus ineenzetten is geen issue. :)

Build 1:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7600 Boxed€ 58,65€ 58,65
1ASRock FM2A58M-VG3+€ 42,52€ 42,52
1WD Purple WD20PURX, 2TB€ 78,50€ 78,50
1Spire PowerCube 715 - 420 Watt Power Supply€ 41,30€ 41,30
1Corsair XMS3 CMX4GX3M2B1600C9€ 30,-€ 30,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 250,97

Build 2:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1MSI B250M PRO-VH€ 73,80€ 73,80
1WD Purple WD20PURX, 2TB€ 78,50€ 78,50
1Spire PowerCube 715 - 420 Watt Power Supply€ 41,30€ 41,30
1Crucial CT4G4DFS8213€ 30,50€ 30,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 283,10

Wat mag het systeem gaan kosten?
Denk dat ik onder de 300 euro wil blijven inc. alles voor dit systeem, tenzij er natuurlijk voor ca. 20 euro een veel betere prijs/performance optie is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een GTX650 hier liggen die ik zou kunnen gebruiken stel het is nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat de CPU voor deze taak het belangrijkste onderdeel is, verder heb ik gewoon de basisdingen nodig: moederbord (integrated graphics), RAM, voeding en mogelijk behuizing (heb er hier nog een staan)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee eigenlijk niet. Wel heb ik zelf al gevonden dat het gebruik van Western Digital Purple of Seagate Surveillance harde schijven wordt aangeraden dus denk ik ook te gaan gebruiken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Betrouwbaar kunnen laten lopen zonder al te veel naar terug te hoeven kijken. Systeem moet op zichzelf kunnen blijven lopen.

Ga je overklokken?
Nee, als het niet nodig is ben ik dit niet van plan

Wat verwacht je van ons?
Beoordelen of de build die ik gemaakt heb voldoende zou zijn voor het geplande gebruik.
Eventueel tips te geven op de build
Oordelen of het inderdaad loont om een systeem zelf op te zetten i.p.v. een kant-en-klare NVR te kopen.

Alvast hartelijk bedankt voor enige hulp die jullie kunnen bieden! :D

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2017 12:51 ]

Alle reacties

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Ik heb niet veel verstand van wat je er mee wil doen. Maar dit zijn betere voedingen:

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power 10 CM 400W€ 61,-€ 61,-
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,-€ 79,-
1Corsair CX450M€ 53,-€ 53,-
1Corsair Vengeance 400W€ 62,36€ 62,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 255,36

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

Ik denk niet dat CPU een probleem is, of RAM geheugen. Enkel je harde schijf moet voldoende snelheid hebben om datastreams van 4 cameras bij te houden.

ik ga er overigens even vanuit dat de encoding van het videomateriaal gedaan wordt in de camera zelf, en niet op de PC waar je het op gaat slaan...

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het reageren Menno, M2M. Ik was al bang dat de thread begraven was onder nieuwere entries.

Menno

Ik zal je advies voor een andere voeding meenemen, de case in mijn lijst had ik erin gezet voornamelijk vanwege de spotgoedkope prijs van de case + voeding. Ik kan nog gebruik maken van een normale tower die ik hier heb staan i.c.m. bijvoorbeeld de Corsair CX450M die je noemt.

M2M
"ik ga er overigens even vanuit dat de encoding van het videomateriaal gedaan wordt in de camera zelf, en niet op de PC waar je het op gaat slaan..."

Ik neem aan dat wanneer ik een IP camera gebruik die een H264 stream uitzendt, dat dit is wat je bedoelt met geen encoding op de PC zelf?

Zou een AMD Athlon 64 x2 5200+ (ongeveer gelijk met een pentium van 2011) voldoende zijn om enkel de stream op te nemen zonder encoding? Ik heb deze CPU (en andere benodigde onderdelen), namelijk nog hier liggen, daar kan ik dan nog een systeem mee opbouwen.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:43:
Bedankt voor het reageren Menno, M2M. Ik was al bang dat de thread begraven was onder nieuwere entries.

Menno

Ik zal je advies voor een andere voeding meenemen, de case in mijn lijst had ik erin gezet voornamelijk vanwege de spotgoedkope prijs van de case + voeding. Ik kan nog gebruik maken van een normale tower die ik hier heb staan i.c.m. bijvoorbeeld de Corsair CX450M die je noemt.

M2M
"ik ga er overigens even vanuit dat de encoding van het videomateriaal gedaan wordt in de camera zelf, en niet op de PC waar je het op gaat slaan..."

Ik neem aan dat wanneer ik een IP camera gebruik die een H264 stream uitzendt, dat dit is wat je bedoelt met geen encoding op de PC zelf?

Zou een AMD Athlon 64 x2 5200+ (ongeveer gelijk met een pentium van 2011) voldoende zijn om enkel de stream op te nemen zonder encoding? Ik heb deze CPU (en andere benodigde onderdelen), namelijk nog hier liggen, daar kan ik dan nog een systeem mee opbouwen.
Kijk even of er iemand is die misschien een low power amd chip kan krijgen aangezien 65wat 24/7 nog wel eens kan op lopen. je moet misschien nu zeg 10 euro extra bijlagen maar dat verdien je weer terug op je stroom rekening.
(Als het voor je werk is zou ik je de AMD FX-9590 Black Edition aanraden, just becas im funny :+ )

confused reality

Verwijderd

Topicstarter
@Sweatleek, "(Als het voor je werk is zou ik je de AMD FX-9590 Black Edition aanraden)" That's just evil ;)

@M2M
Ik heb eens wat testen gedraaid met mijn smartphone als IP camera, aangezien ik nog niet beschik over de camera's die ik wil gaan gebruiken. Wanneer ik de H264 stream van de telefoon direct opsla zonder verdere encoding kom ik op een CPU-gebruik van ongeveer 10% op mijn Phenom II x4 840.

Ik heb alleen geen idee hoe dit schaalt wanneer ik gebruik maak van 4 camera's van 1080P i.p.v. 1 camera van 720P

Als CPU niet zo'n big issue is kan ik inderdaad ook overwegen een veel zuinigere build op te zetten. Bij de vorige lijstjes die ik heb opgesteld hield ik daar nog geen rekening mee. Ik weet uit eigen ervaring dat een Pi weer het te extreme uiteinde is van dit idee. @Sweatleek Bedoel je met low power AMD chips de A4 APU lijn van AMD? (ca. 15W) In zo'n geval kan ik ook een Mini-ITX build ervan maken.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:51:
@Sweatleek, "(Als het voor je werk is zou ik je de AMD FX-9590 Black Edition aanraden)" That's just evil ;)
Als CPU niet zo'n big issue is kan ik inderdaad ook overwegen een veel zuinigere build op te zetten. Bij de vorige lijstjes die ik heb opgesteld hield ik daar nog geen rekening mee. Ik weet uit eigen ervaring dat een Pi weer het te extreme uiteinde is van dit idee. @Sweatleek Bedoel je met low power AMD chips de A4 APU lijn van AMD? (ca. 15W) In zo'n geval kan ik ook een Mini-ITX build ervan maken.
Raspberry pi kan je alleen linux op drijen geen windows * . Ja wat is je begut eigelijk en hoeveel TB denk je nodig te hebben ? als cpu gebruik maar 10% is bij een Phenom II x4 840. kan je gewoon een low power chip van amd nemen. Het is misschien geen I7 maar voor 15 watt lijkt het mij niet slecht

* windows rt is bager so shut up

Na thats not evil. you know whats evil. A bitcoin mining rig well you're @ it :+

[ Voor 9% gewijzigd door Sweatleek op 22-04-2017 16:36 ]

confused reality

Verwijderd

Topicstarter
Windows RT of Pi was ik toch al niet van plan ;).

Budget voor de PC is denk ik 300 max, maar als het voor minder kan is het natuurlijk prima. De meeste echte 4-channel NVR's kosten zo'n 300, dus als ik iets kan maken voor dat bedrag of lager vind ik het prima.

Ik denk dat ik voor 2 TB ga of 4TB. Met 2 TB zou ik zo'n 2 dagen kunnen opnemen op 1080P 30FPS.

Voor wat extra recording time misschien de 4TB.

Nog 2 vragen: Als ik voor zo'n low power system ga, dan is een normale voeding van ca. 300-400W toch ontzettende overkill. Zou ik dan kiezen voor een ITX-case met ingebouwde voeding?

Daarnaast vroeg ik me af, is er wat voor te zeggen om het OS op een andere drive (bijv. SSD) te zetten i.p.v. op schijf waar de footage wordt opgeslagen? (misschien voordelen met het wegschrijven van de bestanden?)
Pagina: 1