Hoe kan je internet delen via hub/switch

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:16
kheb duz een brakke server (zie topic verderop :) )
en nu zou ik willen weten of je ook via de hub (kheb geen switch duz het liefst un normale hub ok is wel slomer)
je inernet kon delen, khad eens gelezen dat er dan verkeer naar buiten uitlekt ofzow.
who knows more
laat zien dat je talent hebt ;)

• kareltje21
  • Laatst online: 13-10-2025
netwerkkaartje naar je asdl/kabel internet, ander netwerkkaartje naar de hub, andere pc's ook op de hub aansluiten, dan nat software installeren, (www.nat32.com erg goed, simpel en je hoeft de pc's niet te configureren (alles kan met dhcp)) en draaien maar.

• DarkShadow
dat had ik al, maar nu met een netwerk kaart in elke comp.

• lckarssen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-06-2023
Als je je ADSL/kabel aansluiting via je hub/switch zou delen, zou elke PC in je netwerkje een "echt" ipadres moeten hebben (dus niet een uit de private reeksen). Verder zou elke PC dus beveiligd moeten worden.
Delen via een servertje is dus veel slimmer. Afgezien van het beveiligingsprobleem is het maar de vraag of je meerdere ipadressen van je provider kunt krijgen. Dat zal wel in een zakelijk abonnement zitten.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Tegelijk internetten met meerdere pc's dmv een hub/switch kan bijna niet als je maar 1 ip nummer hebt van je ISP...

De beste mogelijkheid om te internetten op meerdere pc's tegelijk en zonder router is als je meerdere ip nummers krijgt van je ISP...

Vast en zeker zijn er weer wazige en rare oplossingen, maar of dat lekker werkt...

De enige optie die ik zo snel kan verzinnen is door 1 netwerkkaart 2 ip nummers te geven en dan te laten routeren.... Windows NT en Sygate voor 95/98 kan dat aan geloof ik... Maar dat is dan ook zo'n beetje de enige optie... Ook dit ding zal aan moeten staan als jij via een andere pc wil internetten...

Mijn voorkeur en advies: bouw/koop een router...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Indien je over MXstream en een extra PC beschikt staat hier gewoon DE oplossing:

FloppyFW: http://www.lintegrate.nl

Hier staat een image voor een 1 floppy linux router, het enige wat je moet doen is je gebruikersnaam en wachtwoord in een config bestand te zetten!

We hebben hier een Cyrix 200MHz staan met twee netwerkkaarten en een bootflop.

1) Je zet de computer en het modem aan.
(indien deze nog niet aan staan natuurlijk)
2) De PC boot en logt je in, super makkelijk!

<Toevoeging> Sinds dat ik die router heb draaien is m'n ping echt bizar lekker (<50ms) bij UT </Toevoeging>

Nothing is impossible

Verwijderd

Pfff met w2k kun je gewoon je internet verbinding delen hoor, de andere pc's krijgen een ip toegewezen van je w2k machine, werkt perfect!

• ~Destructor()
  • Niet online
Haha.. die Cyrix heeft:
- GEEN HD.
- Slechts 16MB RAM
- GEEN toetsenbord
- GEEN muis
- GEEN monitor

En werkt SUPER!! :P

Nothing is impossible

• DarkShadow
beter dan freesco, en hoe zit het met beveiliging.
kan je btw ook een ftp server draaien achter je router?

• ~Destructor()
  • Niet online
Je kunt in een bestand op de floppy aangeven welke poorten naar welke PC in het netwerk doorgelust moeten worden.
Ik heb me er alleen nog niet in verdiept.

Nothing is impossible

• ~Destructor()
  • Niet online
Over de veiligheid:

<Quote van de site http://www.lintegrate.nl >

Korte beschrijving floppyfw-mxstream

Floppyfw is een router met firewall mogelijkheden. Het is eigenlijk een kleine linux distributie die op 1 floppydisk past.

</Quote van de site http://www.lintegrate.nl >

Nothing is impossible

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:46

Rtificial

as fake as can be

De oplossing van Destructor is inderdaad een van de mooiste als je een PCtje overhebt.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• DarkShadow
kheb een pc'tje over,
maar freesco werk niet en dat floppyfw
ook nog niet, tiz altijd een beetje verwarrend met ip adressen en gateways, khaal altijd die van isp en mn eigen comps door elkaar. :)

Verwijderd

Freesco werkt perfect. En je kunt achter de router ook servers draaien, moet je alleen via de web-remote management even poortjes mappen. That's all. Werkt echt goed!!
Pagina: 1