Kan niet kiezen tussen deze 4 high-end headphones

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw paar headphones, gewoon omdat ik het leuk vind. Op het moment gebruikt ik de Sennheiser HD8 dj, maar ik wil weer iets nieuws. Ik praat dan over kwaliteit, wireless en ik wil noise cancelling een kans geven. Mijn buget ligt ongeveer op de 400 euro. Ik heb 4 koptelefoons gevonden die aan mijn eisen voldoen, maar nu kan ik niet kiezen:
-sennheiser momentum wireless
-sennheiser PXC 550
-Bose QC35
-Sony MDR-1000x

verdere eisen zijn: overear (Ik heb vrij grote oren dus grote kappen zou fijn zijn

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet dat de Sony niet voor lange luistertijden is, maar wel een geweldig geluid heeft. De sennheisers hebben ook een geweldig geluid. En de Bose is vooral voor de noise cancelling met een iets minder goed geluid als de andere. Verder weet ik niet zoveel over de momentum, ik kon niet veel over hem vinden.

Mijn vraag aan jullie is om mij wat tips te geven of mischien wel een alternatief.
alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2017 11:20 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-04-2017 12:25)

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48
Ik heb exact dezelfde checklist afgewerkt, gaan luisteren bij Hifi Klubben met een bakkie koffie....
Uiteindelijk heb ik de Sony MDR-1000x gekocht.
Bose haalde het niet qua geluidskwaliteit bij de Sony en Sennheiser, dus die viel af.
De Sennheiser 550 klinkt prima (marginaal beter als de Sony) maar de NC is niet zo goed als bij de Sony.
Daarbuiten heeft de Sony wel een aantal features zoals passthrough als je je hand op een schelp doet als er toch iemand tegen je begint te kletsen op je werk....NC kan je uitschakelen, 2 standen etc. en voor die 400€ is de Sony een completere kit.
De momentum van sennheiser klinkt geweldig maar laat het afweten op de NC, en hij zit niet lekker met die lederen doorgestikte band op mijn kale kop :)
Blijft een lastige keuze, want het is best veel geld en je hebt voor dat geld een betere headset wired/zonder NC, maar aangezien ik elke dag werk in een open kantoor met een hoop gepraat om me heen heb ik er nog geen seconde spijt van gehad.
Soms heb ik niet eens muziek aan staan, maar die NC is zo prettig als je je niet kan concentreren met al die herrie om je heen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Wireless is altijd matig qua geluidskwaliteit.

Van die 4 is de Bose het best naar mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zodra je zulke bedragen gaat uitgeven aan headphones, dan moet je ze ook gaan beluisteren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vind ik ook Gravit0n. maar ik heb geen idee waar. Heb jij een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb zelf de Denon AH-MM400 en ben daar erg tevreden over. Maar moet erbij zeggen dat ik geen ervaring heb met Bose en Sony.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• kosz
Ik heb exact dezelfde checklist afgewerkt, gaan luisteren bij Hifi Klubben met een bakkie koffie....
Uiteindelijk heb ik de Sony MDR-1000x gekocht.
Bose haalde het niet qua geluidskwaliteit bij de Sony en Sennheiser, dus die viel af.
De Sennheiser 550 klinkt prima (marginaal beter als de Sony) maar de NC is niet zo goed als bij de Sony.
Daarbuiten heeft de Sony wel een aantal features zoals passthrough als je je hand op een schelp doet als er toch iemand tegen je begint te kletsen op je werk....NC kan je uitschakelen, 2 standen etc. en voor die 400€ is de Sony een completere kit.
De momentum van sennheiser klinkt geweldig maar laat het afweten op de NC, en hij zit niet lekker met die lederen doorgestikte band op mijn kale kop :)
Blijft een lastige keuze, want het is best veel geld en je hebt voor dat geld een betere headset wired/zonder NC, maar aangezien ik elke dag werk in een open kantoor met een hoop gepraat om me heen heb ik er nog geen seconde spijt van gehad.
Soms heb ik niet eens muziek aan staan, maar die NC is zo prettig als je je niet kan concentreren met al die herrie om je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:35:
Ik ben op zoek naar een nieuw paar headphones, gewoon omdat ik het leuk vind.
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic krijgt een verhuizing die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het enige probleem met de sony is dat ik hem niet super confortabel vind, vooral na langere tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zvennn
  • Laatst online: 08-04 12:52
@Verwijderd Hoe lang heb je het dan over? En heb je een andere headphone uit het lijstje dan ook langer op gehad om het goed te kunnen vergelijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
Tja compromissen.... mijn bedrade Sennheiser kost 1/3e van de prijs, en zit 10x beter en is veel lichter....
Ps ik heb de B&W P7 ook heel lang geprobeerd (collega heeft deze) heeft dan wel geen NC maar klinkt echt fantastisch !
Maar het comfort vind ik echt ruk... vierkante kussens waar je oren net niet lekker in passen, en nee ik heb geen dombo-oren.. Collega overigens ook niet maar die is het hier volledig mee eens, die kantelt de headset naar voren of naar achteren als het irritant wordt.
En de clamping van de headset is echt niet prettig daar stoor ik me al aan na 10 minuten, lijkt net of je hoofd in een bankschroef zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2 uur max. de Bose en de pxc 550 heb ik beide opgehad voor langere tijd, en deze vond ik aanzienlijk beter. Vooral de Bose vond ik super confortabel.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben wel echt op zoek naar een draadloze NC is echt niet noodzakelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
B&W P7 draadloze versie had ik het over, als NC geen vereiste is zou ik deze zeker beluisteren, qua geluid is hij echt een stap beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal ik doen. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb de P7 gekocht vanwege zijn mobiliteit en geweldige geluid. Of je NC nodig hebt is sterk van je gebruik afhankelijk.

P7 dempt redelijk in het vliegtuig b.v. naar hoe vaak heb je dit nodig?.
Geluid is imo veel beter als de NC modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:10:
zal ik doen. Bedankt voor je reactie.
De sony is nu in de aanbieding bij Amazon.de

miyazakiman in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

[ Voor 29% gewijzigd door Ernemmer op 21-04-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!