Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:02
Hallo,

Ik heb een Dell R710 gekregen voor thuisgebruik, hier zat op dat moment het volgende in:
1x Xeon E5530
2x 2gb RAM

Zelf heb ik er nu het volgende in gedaan:
2x Xeon L5640
12x 8gb + 6x 4gb (120gb totaal)

Nu is het zo dat sinds dat de 2de cpu er in zit de fans(1-4, fan 5 ontbreekt) op volle snelheid blijven draaien, ook in Windows. In de BIOS heb ik de Fan/Performance al op OS DBPM gezet maar blijven de fans op volle snelheid draaien.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de fans "lekker rustig" blijven?
Bios versie is al geupdate naar 6.40
iDrac6 kan nog wel geupdate worden zag ik al.

deze bios settings gebruik ik nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k5VbQHgn3sjNawICfR614yb8/full.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door makooy op 19-04-2017 08:29 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:07
Het zou kunnen zijn dat je eventuele ontbrekende fans ook moet plaatsen voordat dit stopt

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11 20:19
Zit de deksel er wel goed op, als ik me goed kan herinneren zit er een plastic pinnetje in het midden die ingedrukt wordt zodra ja de deksel dicht doet of een temperatuur sensor?

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 16:47
in feite draait die bak nu zonder ''verplichte'' 5e fan hierdoor gaat ie in failsafe en knalt ie max power naar de fans om de boel koel te houden..

de enige oplossing die je hebt is om die 5e fan ergens te vinden en erin te steken..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:02
rafler schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:56:
Zit de deksel er wel goed op, als ik me goed kan herinneren zit er een plastic pinnetje in het midden die ingedrukt wordt zodra ja de deksel dicht doet of een temperatuur sensor?
Deksel zit er goed op, valt ook in het "slotje" met de hendel.
AjDuLion schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:58:
in feite draait die bak nu zonder ''verplichte'' 5e fan hierdoor gaat ie in failsafe en knalt ie max power naar de fans om de boel koel te houden..

de enige oplossing die je hebt is om die 5e fan ergens te vinden en erin te steken..
Daar zat ik dus zelf ook over na te denken. Die 5de fan is de aller rechtse fan, die hoort bij CPU-2.
Kan ik fan3 op die plek zetten of blijft die dan ook full-speed draaien omdat er gewoonweg 5 in moeten?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 16:47
TerrorSource schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:08:
[...]

Deksel zit er goed op, valt ook in het "slotje" met de hendel.

[...]

Daar zat ik dus zelf ook over na te denken. Die 5de fan is de aller rechtse fan, die hoort bij CPU-2.
Kan ik fan3 op die plek zetten of blijft die dan ook full-speed draaien omdat er gewoonweg 5 in moeten?
blijft gewoon hard spinnen...

2 cpus met zoveel mem slots vol = alle fans benodigd

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Of een kabeltje met een weerstand gebruiken om een fan te simuleren. Dat zou ook een optie zijn.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• zerox123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:58
BadpunK schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:13:
Of een kabeltje met een weerstand gebruiken om een fan te simuleren. Dat zou ook een optie zijn.
Ik neem aan dat het toerental gemeten wordt met het rpm puls signaal. Een weerstand zal dan niet helpen.

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:41

tim427

Turbulence!

Kun je niet een FAN lenen van iemand om de "verplichte 5de fan" uit te sluiten?

Eventueel kan ik je helpen ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Fan 5 is inderdaad verplicht bij 2 CPU's. Zojuist bij mij nummer 5 los gehaald en gaat ook full blazen. Bij het terug plaatsen zakt hij langzamerhand weer naar 'normaal' niveau.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1