Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draughtsman
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-04-2017
Beste forumleden,
Ik heb me verdiept in het onderwerp van Dual Sim (Active - Passive) maar ik blijf toch met een vraag zitten:

Dit zou ik willen op een (nog te kiezen) DSP Android Smartphone: op de ene SIM alleen bellen/sms'en en op de andere SIM alleen data: Whatsapp/email/ enz.
Ik snap dat als je belt met Dual Sim Passive je geen internet hebt en als je aan het internetten bent, je dan niet gebeld kunt worden...
Maar de meeste tijd doe ik niets met de telefoon. Verder begrijp ik dat er maar één SIM actief kan zijn, maar kan ik dan toch een SMS krijgen op de ene SIM en (even later) een Whatsapp op de ander?. Of moet ik dan telkens handmatig switchen om te zien of ik een sms of een Whatsapp heb gekregen??

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is...
:?

Beste antwoord (via draughtsman op 19-04-2017 19:39)

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:21

KrazyJay

Passive dual SIM wilt niet zeggen dat er maar 1 SIM actief is. Passive dual SIM wilt zeggen dat beide SIMkaarten actief gehouden worden op het netwerk, maar dat als je effectief gaat bellen (of andere interactie doet met het netwerk) de andere SIM op dat moment geen verbinding kan leggen met het netwerk, ook wel dual standby genoemd. Dat is goedkoper te maken omdat je dan maar voor 1 SIM antenne's en waarschijnlijk ook een netwerkchip moet voorzien in het toestel. Tegenwoordig zijn er ook actieve dual-SIMs, deze zijn altijd handiger, maar kijk dan gelijk even naar de netwerkprofielen voor de tweede SIM, ik zou een 4G/2G afraden (zoals de Lumia's 950(XL)DS en 650DS, omdat dat wilt zeggen dat je tweede SIMkaart alleen maar 2G aan kan en geen 3G. Probeer dus 4G/3G te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door KrazyJay op 19-04-2017 09:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 21:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Met alle moderne dual sim telefoons is het gewoon mogelijk om beide te doen, zonder te switchen. Dus terwijl je een Whatsapp aan het sturen bent via Sim1, kun je prima gebeld worden op sim 2.

Had je toevallig al een dual sim toestel op het oog?

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 18-04-2017 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:50
Ik heb dual-sim op windows phone.
Je moet aangeven via welke sim je data gebruikt. (dat is logisch, toch?)
De rest van je problemen herken ik niet; ik kan op beide sims telefoongesprekken en SMSjes ontvangen en versturen.

[ Voor 6% gewijzigd door zetje01 op 18-04-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draughtsman
hallo Rens-br,
dank je voor je snelle antwoord.

(ik ga even uit van een Dual Sim Passive en ik gebruik het mobiel niet op dat moment. )

Mijn gedachte is bij een dergelijk mobiel dat deze maar één SIm tegelijk kan monitoren, maar uit jouw antwoord begrijp ik dat je (zonder switchen) toch je sms EN je Whatsapp tegelijk in de gaten kunt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Een Passive-dual-sim wil je niet. Dat is alleen handig als je bv. vaak naar het buitenland gaat en daar 'overschakelt' op een andere SIM. Er is dan altijd maar 1 SIM tegelijk actief.

Voor alle overige doeleinden, gebruik active-dual-sim. Dan ben je op beide SIM-kaarten tegelijk te bereiken, hoef je niet te switchen om te kijken of je SMS of een appje hebt en kun je per gesprek kiezen welke SIM je gebruikt. Ook voor internet zul je die keuze kunnen maken, zoals @zetje01 al aangaf.

Ongeacht of je active of passive dual-sim hebt, zit je Whatsapp betreft wel even met een punt. Ik weet niet of Whatsapp om kan gaan met dual-sim. Als dat niet het geval is, kun je natuurlijk wel Whatsapp gebruiken, maar wel 1 account per telefoon. Ongeacht welke SIM op dat moment actief is (bij passive) of welke SIM het internet verzorgd (bij active).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

RiDo78 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:51:
Ongeacht of je active of passive dual-sim hebt, zit je Whatsapp betreft wel even met een punt. Ik weet niet of Whatsapp om kan gaan met dual-sim. Als dat niet het geval is, kun je natuurlijk wel Whatsapp gebruiken, maar wel 1 account per telefoon. Ongeacht welke SIM op dat moment actief is (bij passive) of welke SIM het internet verzorgd (bij active).
Standaard kan je Whatsapp maar koppelen aan één nummer en ben je dus nooit bereikbaar op beide nummers (op Whatsapp). Je kan met bijvoorbeeld Google Play: Parallel Space-Multi accounts wel twee Whatsapp applicaties installeren en dan heb je wel op beide nummers Whatsapp.
RiDo78 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:51:
Een Passive-dual-sim wil je niet. Dat is alleen handig als je bv. vaak naar het buitenland gaat en daar 'overschakelt' op een andere SIM. Er is dan altijd maar 1 SIM tegelijk actief.
Maar worden er daadwerkelijk nog Passive-dual-sim toestellen verkocht? Volgens mij is tegenwoordig alles active.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 19-04-2017 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:35:
Maar worden er daadwerkelijk nog Passive-dual-sim toestellen verkocht? Volgens mij is tegenwoordig alles active.
Geen idee, ik kan tegenwoordig alles met 1 SIM af. Maar in het verleden ben ik lang op zoek geweest naar een active-dual-sim en kon enkel de passive vinden. Uiteindelijk heb ik een aziatische Samsung met een rom van slecht vertaald Engels kunnen voorzien. Hoe het nu zit weet ik niet. Al is dual-sim wel meer in trek dan destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Alle hudige dual sim toestellen. Wileyfox, Motorola, OnePlus en Samsung werken in ieder geval precies zoals ik het verwoord. Of dit active of passive dual sim is weet ik niet, maar het zal dan wel active dual sim zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 23:21

KrazyJay

Passive dual SIM wilt niet zeggen dat er maar 1 SIM actief is. Passive dual SIM wilt zeggen dat beide SIMkaarten actief gehouden worden op het netwerk, maar dat als je effectief gaat bellen (of andere interactie doet met het netwerk) de andere SIM op dat moment geen verbinding kan leggen met het netwerk, ook wel dual standby genoemd. Dat is goedkoper te maken omdat je dan maar voor 1 SIM antenne's en waarschijnlijk ook een netwerkchip moet voorzien in het toestel. Tegenwoordig zijn er ook actieve dual-SIMs, deze zijn altijd handiger, maar kijk dan gelijk even naar de netwerkprofielen voor de tweede SIM, ik zou een 4G/2G afraden (zoals de Lumia's 950(XL)DS en 650DS, omdat dat wilt zeggen dat je tweede SIMkaart alleen maar 2G aan kan en geen 3G. Probeer dus 4G/3G te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door KrazyJay op 19-04-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:54
De Zuk Z2 doet 4g/3g. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draughtsman
dank allemaal voor de hulp!
Ik ga dan toch voor de Passive DualSim; de andere is in het goedkopere smartphone segment moeilijk te vinden.
De reden voor dit alles is, dat ik bij mijn intenetprovider een gratis SIM kan krijgen met 500Mb/mnd.Dat lijkt niet veel, maar ik internet niet op m'n mobiel. Maar wel af en toe mail en whatsapp checken.
:)
Pagina: 1