Probleem met Intel Netwerk kaart, beperkte verbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:05
Ik heb een Dell all-in-one systeem waar een Intel Ethernet Connection I127-LM in zit. Nu is het zo dat als de PC uit staat en je zet hem aan dat dan het internet beperkt is, dat hij geen netwerkverbinding kan vinden.
Als je dan de PC herstart dan werkt het wel. Ik weet niet waar dit ineens vandaan komt, ik dacht dat het softwarematig was, dus ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd naar de laatste versie 1703. Maar geen effect.

Vervolgens heb ik via Intel de nieuwste Windows 10 64 bit driver gedownload en deze geïnstalleerd. Dit verhielp het helaas ook niet, heeft iemand nog een idee of is dit echt incompatibiliteit met Window 10? De PC is origineel met Windows 8.1 geleverd.

According to my calculations the problem doesn't exist.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aanzetten? Is dat een echte cold boot of staat dat ding altijd in een sleep-mode? In het laatste geval kan ik me voorstellen dat de NIC mogelijk niet goed wakker wordt en dus geen internet heeft.

Heb je ook al in de BIOS gekeken of er mogelijk iets met S3 of powersaving aan staat waardoor mogelijk de performance van het moederbord (en dus ook de NIC) beperkt wordt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:05
MAX3400 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:41:
Aanzetten? Is dat een echte cold boot of staat dat ding altijd in een sleep-mode? In het laatste geval kan ik me voorstellen dat de NIC mogelijk niet goed wakker wordt en dus geen internet heeft.

Heb je ook al in de BIOS gekeken of er mogelijk iets met S3 of powersaving aan staat waardoor mogelijk de performance van het moederbord (en dus ook de NIC) beperkt wordt?
Hij staat dan helemaal uit, cold boot inderdaad. Hij staat niet in sleep-mode zo ver ik weet, of hij moet dit zelf doen, maar aan de tijd die hij nodig heeft voor het opstarten lijkt het mij echt een cold boot.

Ik zie dat NIC aan staat met w/PXE
De andere opties enable, disable en enable UEFI Network stack staan uit.
Ik zie nergens iets met S3 staan, Zie wel S4 en S5 Deep sleep control, deze staan aan.
Wake on LAN staat uit.

Heb je enig idee welke instelling het kan zijn? :)

According to my calculations the problem doesn't exist.