Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 911215

Topicstarter
Hoi, dit gaat over BF4. Ik speel bijna iedere dag BF4, ongeveer 1 uur per keer. Ik heb vaak 'lag' omdat mijn systeem niet sterk genoeg is.
Nu is mijn vraag:

Wat is het perfecte systeem behorende bij BF4 zonder overkill. Dus een systeem dat met gemak BF4 aan kan, afgestemd op de kracht die het systeem nodig heeft om zonder problemen BF4 op 'ultra' te spelen, en afgestemd op de markt met hardware. Dus niet meer betalen dan dat nodig is. Ik zou deze info kunnen gebruiken bij het aanschaffen van een nieuw systeem of om, misschien, een systeem zelf in elkaar te zetten, of te laten zetten door azerty, mits de kosten niet hoger zijn dan een kant&klaar-systeem kopen op bijv. https://www.tvdlcomputers.nl/systemen/tvdl-gaming. Daar heb ik mijn huidige systeem gekocht met de volgende hardwarecompononenten:
processor: AMD vishera FX6300 6-core 3.5ghz
ram: 8gb
videokaart: nvidia gforce gtx650
moederbord: ultra durable GA-78LMT-USB3
harde schijf: 500gb
Is een andere videokaart installeren aan te raden ? Of beter een nieuw systeem ?
Dus dit topic is gericht op het spel BF4. Welke hardware matcht de BF4 software ?
Graag uw advies ! Bij voorbaat dank. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Je neemt aan dat je lag komt doordat je systeem niet sterk genoeg is, maar weet je dat wel zeker? Je hebt ook lag veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld een te hoge ping. Mocht dat het probleem niet zijn, dan zou ik bijvoorbeeld een tweedehands R9 290 kopen. Sterk zat voor de meeste games op FHD, en best leuk geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
@Anoniem: 911215 dit past beter in DAA, ik verplaats je topic even daar heen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

Als ik naar de recommended requirements van BF4 kijk (via de link van cano66) voldoet jou systeem op alle punten, behalve je videokaart; ze vragen een GTX660 en jij speelt met een GTX650. En upgrade in videokaart gaat zeker helpen maar een heel nieuw systeem kopen is misschien overkill. Ik weet niet hoe oud je installatie is maar je zou eens kunnen overwegen om alle oude software en rommel die je niet meer gebruikt van je pc te verwijderen, keertje een ccleaner oid eroverheen. Beetje oppoetsen van binnen dus.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Meten is weten.
Wat is de belasting van cpu, gpu en ram als je aan het gamen bent?
Wat is de temperatuur van cpu en gpu tijdens de game?
Welk merk en type voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 792093

Wat Pix zegt is een keer je pc helemaal opschonen doet vaak wonderen :) gewoon even opnieuw je OS doen en met BF4 ook is wisselen tussen dx11 en mantle en kijken welke beter werkt.

Het komt vaak voor dat mensen heel veel bloatware ( rotzooi ) op de pc heeft all sorts of aps that are useless.

Ga even naar task manager -> start-up -> en disable alles behalve windows defenders ja als je een andere virusscanner gebruikt zet die gewoon uit en gebruik windows defenders.

Speel nu even het spel en kijk gewoon even bij task manager -> performance -> cpu en waar je dus de cpu load ziet rechts -> right click change graph to -> logical processors en kijk even wat alle cores/threads hebben gedaan.

Hoewel FX 6300 al wel een beetje oud word kan die zeker nog wel goed meekomen met bf4 omdat bf4 wel goed gebruik maakt van meerdere cores/threads.

Simpelste en bang for buck upgrade zou een rx 470/ rx 570 4 gig gpu zijn, de 1050ti zou ik links laten liggen.

De rx 470/rx570 4 gig is een beetje de hoogste gpu wat nog '' past '' bij je cpu een snellere gpu zal bij veel spellen '' bottlenecken '' door de cpu. ( zijn natuurlijk nog een paar spellen die bijna alleen maar op 1 single core/thread gebruiken maar zelfs 7700K's/1600X/1800X lopen daar rot op )

Je zou ook nog voor een tweedehands gpu kunnen gaan, ik zie vaker r 280(x) voor 70-100 euro weggaan en met zo'n gpu zou je redelijk (very)high/ultra 60fps+ kunnen spelen.

Waarbij een r 290(x) wel een heel stuk sneller is en soms nog even snel is als een rx 470/rx480/1060 6 gig slurpt die wel redelijk wat energie en nooit een reference ervan halen want die zijn jetengines.

Een r9 290x tri-x van sapphire is bevoorbeeld wel erg goed en ( zolang je wel een beetje airflow in je kast hebt ) koelt die erg goed.

Maar ja wat je is voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-04 22:40
Misschien met de nieuwe 560 (of 4604gb) dat het net wel lukt als je zo goedkoop mogelijk uit wil zijn. Ik kan met m'n rx-460 2gb + AMD A10-5800k iets van zo'n 75fps op high-settings 1080p bereiken. Mocht je voeding niet voldoende watts hebben voor een grotere videokaart dan is dat een leuke optie. Anders de rx 470 of 570 of hoger. Of een vergelijkbare nividia kaart kan uiteraard ook.

CPU die je hebt moet volgens mij wel voldoende zijn. Wat voor ram en voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 911215

Topicstarter
Anoniem: 660294 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 06:49:
Meten is weten.
Wat is de belasting van cpu, gpu en ram als je aan het gamen bent?
Wat is de temperatuur van cpu en gpu tijdens de game?
Welk merk en type voeding heb je?
Anoniem: 792093 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:10:
Wat Pix zegt is een keer je pc helemaal opschonen doet vaak wonderen :) gewoon even opnieuw je OS doen en met BF4 ook is wisselen tussen dx11 en mantle en kijken welke beter werkt.

Het komt vaak voor dat mensen heel veel bloatware ( rotzooi ) op de pc heeft all sorts of aps that are useless.

Ga even naar task manager -> start-up -> en disable alles behalve windows defenders ja als je een andere virusscanner gebruikt zet die gewoon uit en gebruik windows defenders.

Speel nu even het spel en kijk gewoon even bij task manager -> performance -> cpu en waar je dus de cpu load ziet rechts -> right click change graph to -> logical processors en kijk even wat alle cores/threads hebben gedaan.

Hoewel FX 6300 al wel een beetje oud word kan die zeker nog wel goed meekomen met bf4 omdat bf4 wel goed gebruik maakt van meerdere cores/threads.

Simpelste en bang for buck upgrade zou een rx 470/ rx 570 4 gig gpu zijn, de 1050ti zou ik links laten liggen.

De rx 470/rx570 4 gig is een beetje de hoogste gpu wat nog '' past '' bij je cpu een snellere gpu zal bij veel spellen '' bottlenecken '' door de cpu. ( zijn natuurlijk nog een paar spellen die bijna alleen maar op 1 single core/thread gebruiken maar zelfs 7700K's/1600X/1800X lopen daar rot op )

Je zou ook nog voor een tweedehands gpu kunnen gaan, ik zie vaker r 280(x) voor 70-100 euro weggaan en met zo'n gpu zou je redelijk (very)high/ultra 60fps+ kunnen spelen.

Waarbij een r 290(x) wel een heel stuk sneller is en soms nog even snel is als een rx 470/rx480/1060 6 gig slurpt die wel redelijk wat energie en nooit een reference ervan halen want die zijn jetengines.

Een r9 290x tri-x van sapphire is bevoorbeeld wel erg goed en ( zolang je wel een beetje airflow in je kast hebt ) koelt die erg goed.

Maar ja wat je is voeding?
Nazlive schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:54:
Misschien met de nieuwe 560 (of 4604gb) dat het net wel lukt als je zo goedkoop mogelijk uit wil zijn. Ik kan met m'n rx-460 2gb + AMD A10-5800k iets van zo'n 75fps op high-settings 1080p bereiken. Mocht je voeding niet voldoende watts hebben voor een grotere videokaart dan is dat een leuke optie. Anders de rx 470 of 570 of hoger. Of een vergelijkbare nividia kaart kan uiteraard ook.

CPU die je hebt moet volgens mij wel voldoende zijn. Wat voor ram en voeding heb je?
mijn voeding is een CODEGEN 460 watt.
ram is Balistix Sport, ik weet niet precies welke DDR, 2 of 3 iig.
ik zag dat mijn driver verouderd was, ik heb die ge-update en een andere server gekozen en speelde vrijwel probleemloos. mijn systeempje kan 't dus eigenlijk wel aan. :>
bedankt voor jullie reacties ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Een Codegen. Die zijn al kapot, stuk en defect als je ze koopt. Je doet er goed aan een nieuwe fatsoenlijke voeding te kopen voordat deze andere componenten kapot maakt.
Pagina: 1