Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
Ik ben via een Jobcoach terecht gekomen bij een Stoffeerder, vloeren leggen etc.
Vanuit Uwv moet ik een proefplaatsing doen van 3 maanden en deze zit er volgende week op.
Het bevalt van beiden kanten goed en hij wil me graag een contract geven, aangezien hij een zzper is kan hij me niet volledig in dienst nemen.. hij wil dus eigenlijk zo min mogelijk aan me kwijt zijn en Uwv zou dan moeten aanvullen.
Mijn jobcoach heeft eigenlijk al het contact met Uwv gedaan en vorige week tegen mij en de werkgever gezegd dat dit 60 / 40 zou zijn.. dus 60 vanuit Uwv en 40 vanuit de werkgever.
De Jobcoach heeft ook een Payroll bedrijf hierin betrokken nog trouwens.
Nu ben ik vandaag gebeld door Uwv en wordt mij verteld dat er nog helemaal niks vast staat.
De werkgever, Jobcoach en ik hebben op 4 mei een gesprek bij het Uwv met mijn arbeidsdeskundige.
Dan pas worden er dingen duidelijk en dit moet de arbeidsdeskundige dan ook nog een keer hogerop doorsturen.
Er wordt dus gekeken naar loonwaarde, loondispensatie etc.
Op deze manier kan er eigenlijk dus helemaal nog niks getekend worden, gezien het feit dat er nog niks duidelijk is voor mij en voor de werkgever.
Ik heb mijn Jobcoach op zijn flikker gegeven en hij zou morgen direct weer bellen met Uwv.
Ook kan ik bij niemand duidelijkheid krijgen over wat ik nou zou gaan verdienen, gezien mijn persoonlijke situatie is het voor mij van groot belang dat ik erop vooruit ga.. de Jobcoach had het over mischien 1200, en Uwv zei vandaag dat dat nogal hoog is.. voor mij is dit eigenlijk niks want ik krijg bijna 1000 in de maand van de Wajong.
Nou begin ik erg te twijfelen of ik wel verder moet gaan zo op deze manier, gezien Uwv ook zegt niet het onderste uit de kan te willen halen en mijn werkgever mij ook niet te veel wil betalen..
Ik wil graag aan het werk en gewoon lekker mijn geld zelf verdienen maar makkelijk is het niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Rare situatie. Ik heb ook een Wajong uitkering, ben 100% afgekeurd, en werk 16 uur per week. Ik heb dit overigens zonder jobcoach geregeld. UWV heeft na het tekenen van een contract gewoon gekeken wat ik ging verdienen en daarop de uitkering aangepast. Elke 6 maanden wordt gekeken of ik teveel of te weinig Wajong heb gekregen (nou verdien ik een vast bedrag per maand dus heb daar nooit problemen mee). Ik verdien het minimumloon en UWV vult aan tot het minimum gebaseerd op een fulltime baan. Ik ben er een heel klein beetje op vooruit gegaan maar ik krijg nu minder huursubsidie dus onderaan de streep blijft wat ik te besteden heb gelijk.

Ik zou die jobcoach lekker de deur uit schoppen, contract tekenen en opsturen naar UWV en dan lekker geld gaan verdienen.

Niet geheel onbelangrijk: heb je een oude of een nieuwe Wajong?

[ Voor 6% gewijzigd door zoenvisje op 18-04-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
@zoenvisje zitten wel een aantal verschillen tussen onze situatie,
Ik ga namelijk Fulltime aan het werk.. ik hoor er dan hopelijk toch wel wat meer vooruit op te gaan financieel.
Qua jobcoach ben ik het met je eens, of kijken naar een ander of het zelf regelen.. wat ook best lastig is want er komt nogal wat bij kijken.

Ik heb een oude Wajong.

[ Voor 4% gewijzigd door Rayuka op 18-04-2017 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Het UWV vult je salaris aan. Even zonder bron zal dat er op neerkomen, dat je er netto ongeveer 100 euro per maand op vooruit zult gaan om er toch voor te zorgen dat je er iets op vooruit zult gaan. Die kleine 1000 euro per maand is 75% van het minimumloon en dat staat gelijk aan een volledige uitkering.

Aangezien je nu, na door het UWV betaalde reïntegratie, blijkbaar niet meer 100% arbeidsongeschikt bent, krijg je natuurlijk niet meer de volledige uitkering. Wel blijft de Wajong je vangnet.

Mijn vrouw zit ook in de Wajong en ik heb er ook kort in gezeten. Ik ben zelf nu alweer 14 jaar onafgebroken fulltime aan het werk. Reïntegratie heeft voor mij heel goed gewerkt. Heb een prima baan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Als je fulltime gaat werken heb je het UWV toch niet meer nodig? Al krijg je het minimum zou je er nog op vooruit moeten gaan aangezien je nu X% van het minimum krijgt (afhankelijk van hoeveel je bent afgekeurd). Tenminste dat is bij mij zo, ik krijg maximaal 75% van het minimumloon.

Idd BazzH , ik ga er ook ongeveer 100 euro op vooruit.

[ Voor 9% gewijzigd door zoenvisje op 18-04-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:49
zoenvisje schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:21:
Rare situatie. Ik heb ook een Wajong uitkering, ben 100% afgekeurd, en werk 16 uur per week. Ik heb dit overigens zonder jobcoach geregeld. UWV heeft na het tekenen van een contract gewoon gekeken wat ik ging verdienen en daarop de uitkering aangepast
[...]
Ik zou die jobcoach lekker de deur uit schoppen, contract tekenen en opsturen naar UWV en dan lekker geld gaan verdienen.
zoenvisje schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:30:
Als je fulltime gaat werken heb je het UWV toch niet meer nodig? Al krijg je het minimum zou je er nog op vooruit moeten gaan aangezien je nu X% van het minimum krijgt
Er is bij TS blijkbaar sprake van loondispensatie. Dan krijgt hij dus minder dan het minimumloon en is medewerking van het UWV wel nodig.

@Rayuka: Wat ik me even afvraag, hoe zou je "in dienst" moeten gaan bij een zzp'er (zelfstandige zonder personeel)?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Xander schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:37:
[...]

[...]

Er is bij TS blijkbaar sprake van loondispensatie. Dan krijgt hij dus minder dan het minimumloon en is medewerking van het UWV wel nodig.

@Rayuka: Wat ik me even afvraag, hoe zou je "in dienst" moeten gaan bij een zzp'er (zelfstandige zonder personeel)?
Ken wel meer mensen die voor een zzp'er werken, geen idee hoe of wat verder.

Loondispensatie krijg je toch alleen als je niet hetzelfde werk kan verzetten als je collega's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
Wat me nog steeds niet duidelijk is, het minimumloon.. Via loonwijzer kom ik uit op zo'n 1400/1300.
Als ik er dan stel, 100 op vooruit ga is dit toch veel te weinig?

Er is idd sprake van loondispensatie.. ook ben ik nu nog afhankelijk van Uwv want waar ga ik een vaste baan vinden.

@Xander Ja dit kan blijkbaar, alleen zou hij me niet volledig kunnen betalen, omdat hij dan zzp naar een bedrijf moet omzetten en dat kost volgens hem weer allemaal geld.
er moet dus sowieso aangevuld worden door het Uwv.

@zoenvisje zoiets idd, kijk ik loop nu dikke 3 maand mee en kan al heel wat, maar ik kan nog niet zelfstandig alles al doen.. dit is ook logisch natuurlijk, ik heb er verder geen ervaring of scholing in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Rayuka schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:49:
Wat me nog steeds niet duidelijk is, het minimumloon.. Via loonwijzer kom ik uit op zo'n 1400/1300.
Als ik er dan stel, 100 op vooruit ga is dit toch veel te weinig?

Er is idd sprake van loondispensatie.. ook ben ik nu nog afhankelijk van Uwv want waar ga ik een vaste baan vinden.

@Xander Ja dit kan blijkbaar, alleen zou hij me niet volledig kunnen betalen, omdat hij dan zzp naar een bedrijf moet omzetten en dat kost volgens hem weer allemaal geld.
er moet dus sowieso aangevuld worden door het Uwv.

@zoenvisje zoiets idd, kijk ik loop nu dikke 3 maand mee en kan al heel wat, maar ik kan nog niet zelfstandig alles al doen.. dit is ook logisch natuurlijk, ik heb er verder geen ervaring of scholing in.
75% van het minimumloon. Volgens mij ga je er pas echt op vooruit als je zelf meer dan het minimumloon kan verdienen.

Wat betreft dat je nog niet alles kan, komt dat door je handicap of omdat je er geen scholing in hebt gehad? Als het komt doordat je geen scholing hebt gehad erin dan zal je geen loondispensatie krijgen denk ik? Dat heeft niet (direct) met je arbeidsongeschiktheid te maken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
@zoenvisje puur ervaring en scholing.. ik verricht vrij zwaar werk hier.. heb natuurlijk wel wat beperkingen aangezien ik lang thuis heb gezeten maar verder eigenlijk geen handicap, moeilijke jeugd gehad en via instanties in een wajong gekomen.
Zoals mijn jobcoach het zegt, ''We moeten het wat aandikken dat ik wat minder kan'' voor die loondispensatie.
Ik heb eigenlijk ook weinig toekomst bij deze werkgever, hij kan me niet vast in dienst nemen en mocht hij besluiten mij meer te betalen na een tijd dan wordt dit weer gekort door Uwv volgens mij en kom ik er nooit op voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat je nog steeds afhankelijk bent van het UWV zul je niet 100% van het minimumloon krijgen. (100% is netto meestal ruim 1200 per maand)

Besef je ook dat loondispensatie iets tijdelijke is (max 5 jaar, kan soms verlengd worden). Daarna moet de werkgever je als een normale werknemer gaan betalen. Dat is ook meteen mijn grootste bezwaar tegen deze constructie, want veel werkgevers weten vantevoren al dat dat er niet inzit, terwijl dat eigenlijk wel het uitgangspunt moet zijn. Maar in een heel goedkope tijdelijke kracht zijn ze vaak wel geïnteresseerd.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 18-04-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Rayuka schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:59:
@zoenvisje puur ervaring en scholing.. ik verricht vrij zwaar werk hier.. heb natuurlijk wel wat beperkingen aangezien ik lang thuis heb gezeten maar verder eigenlijk geen handicap, moeilijke jeugd gehad en via instanties in een wajong gekomen.
Zoals mijn jobcoach het zegt, ''We moeten het wat aandikken dat ik wat minder kan'' voor die loondispensatie.
Ik heb eigenlijk ook weinig toekomst bij deze werkgever, hij kan me niet vast in dienst nemen en mocht hij besluiten mij meer te betalen na een tijd dan wordt dit weer gekort door Uwv volgens mij en kom ik er nooit op voorruit.
Overal waar je gaat werken zal je worden gekort op je uitkering. Wil je erop vooruit gaan moet je echt zelf meer dan het minimum gaan verdienen.

Ik zou deze baan wel aannemen als ik jou was, mits je er niet op achteruit gaat, is toch weer iets voor op je CV. Wie weet wat het je verder brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoenvisje schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:03:
[...]

Ik zou deze baan wel aannemen als ik jou was, mits je er niet op achteruit gaat, is toch weer iets voor op je CV. Wie weet wat het je verder brengt.
Dat zeker. Het is in ieder geval een eerste stap de goede richting in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Snap ik het nu even niet, of ga je fulltime aan het werk bij die zzp'er terwijl hij maar 40% wenst te betalen (je 60/40 verdeling)?

Dan snap ik wel dat het UWV er even over wil gaan praten, want dit is wel een heel erg kromme situatie.

Ik zou als ik jou was ook deze baan wel aannemen, maar direct verder kijken bij concullega's van die zzp'er of je daar niet aan het werk kan, want dit lijkt me geen baas die je lang in dienst wil houden (100% arbeid tegen 40% loon dat betekent nooit opslag of iets meer dan het absolute absolute minimum bij deze baas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
@Anoniem: 39993 Volgens mijn Jobcoach was er wel een mogelijkheid om die 100% te halen alleen kon dat niet meteen ofzo.

Na 5 jaar kan Uwv je uitkering stopzetten toch? omdat je dan al zo lang werkt.. zoiets had ik begrepen.

@zoenvisje Ja dat klopt, maar bij een niet Zzper heb ik toch wel meer kans om eventueel van die loondispensatie af te komen.. deze werkgever kan mij dat niet bieden.
Hij heeft veel werk, klussen en contacten dus dat zou me nog opties kunnen geven.
Maar ik wil dit werk ook geen 30 jaar doen, ik kom nu al collega's van mijn leeftijd tegen met kapotte knieën enzo. heb verder eigenlijk ook geen idee wat ik echt wil doen, dat maakt het ook nog lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Na 5 jaar wordt je arbeidsongeschiktheid aangepast, dus als je fulltime werkt gaat die naar 0. Je kan later wel altijd weer worden herkeurd.

Bij andere werkgevers zit er misschien wel meer in maar zolang je geen interessant CV hebt zal je niet worden aangenomen. Weet natuurlijk niet wat je nog meer gedaan hebt.

Je kan altijd zelf stoppen met je baan en wat anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Rayuka schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:15:
Hij heeft veel werk, klussen en contacten dus dat zou me nog opties kunnen geven.
Als hij zoveel werk heeft moet hij ook wel 120% minimumloon kunnen betalen waardoor uwv niets hoeft bij te leggen en jij er 20% mee opschiet.

Bedoelt hij niet (zoals vrij veel zzp'ers denken) dat hij deze week wel veel werk heeft.
Sowieso is het niet moeilijk om veel werk te hebben als je je personeel maar 40% loon hoeft te betalen, want je kan onder iedere prijs van een concullega doorduiken, je hebt simpelweg 60% minder onkosten.

Zoals ik al zei, ik zou wel het werk aannemen, iets doen is voor een toekomstige werkgever altijd nog beter dan niets doen. Echter ik vind het zaakje wel stinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
@Gomez12 Blij dat ik dat niet alleen dacht, die zzp'er denkt 'kassa!'. Als hij @Rayuka echt goed vindt dan is 100% betalen ook geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
@Gomez12 Op dit moment wel zo ongeveer ja, ene kant snap ik hem ook wel..
Ik heb nog lang niet alle ervaring, er zullen dagen tussen zitten dat er even niks is.. als Zzper is dat nadelig voor hem natuurlijk.
Hij huurt trouwens meerdere mensen wel in steeds voor klussen, hoe dat allemaal precies zit weet ik ook niet, die heeft hij namelijk niet fulltime.. En hij moet echt een Bedrijf beginnen wil hij me volledig in dienst nemen waar dus weer kosten voor hem aan zitten en hij wil zover ik weet zzper blijven.

Het is niet echt krom verder hoor, Uwv kan die 60 / 40 wel geven.. maar er is nog niks bepaald.

@zoenvisje die herkeuring wordt waarschijnlijk sowieso niks meer, je krijgt niet zomaar een Wajong meer geloof ik. wat ik me kan herinneren was het toen bij mij een simpel gesprekje van 5 minuten en alsjeblieft een Wajong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Herkeuring is wel strenger geworden idd, maar als je echt arbeidsongeschikt bent dan heb je er gewoon recht op. Als je nu al weet dat het niks wordt dan heb je er dus eigenlijk geen recht op ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Rayuka schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:27:
@Gomez12 Op dit moment wel zo ongeveer ja, ene kant snap ik hem ook wel..
Sorry hoor, maar ik snap hem niet.
Dat hij het UWV wil naaien vind ik al niet netjes, maar kan er nog mee door.
Maar hij naait jou ook gewoon keihard want van de 1e 60% loonsverhoging ga jij niets merken (als je er al niet op achteruit gaat omdat je toeslagen gaat missen).

Als je beginloon 40% is, dan is dat dus 100% van hetgeen waarbovenop je loonsverhogingen moet gaan krijgen. Als jij na 5 jaar herkeurt wordt voor het UWV en dan 0% afgekeurd wordt, dan moet hij of je eruit schoppen of je 225% loonsverhoging hebben gegeven, wat denk jij dat er gebeurt?
Ik heb nog lang niet alle ervaring, er zullen dagen tussen zitten dat er even niks is.. als Zzper is dat nadelig voor hem natuurlijk.
Veel werk en hij wil jou fulltime hebben. Qua ervaring zit je op het nivo van een net schoolverlater.
Oftewel het zou gewoon moeten kunnen.
En hij moet echt een Bedrijf beginnen wil hij me volledig in dienst nemen waar dus weer kosten voor hem aan zitten.
Tegenover die kosten staat een uurloon van een werknemer die hij volledig kan doorbelasten inclusief winst richting de klant. Ik kan je vertellen dat een Bedrijf echt niet zo duur is als een fulltime werknemer hoor...
Het is niet echt krom verder hoor, Uwv kan die 60 / 40 wel geven.. maar er is nog niks bepaald.
Afaik kan het uwv het wel geven, maar is het bedoeld voor als jij bijv maar 40% van de standaard werkzaamheden kan verrichten waardoor je niet volledig inzetbaar zou zijn.
Alleen zoals jij het beschrijft ben jij net zo inzetbaar als elke jongere die net van school komt (en geen ervaring heeft) en dan is het enkel 60% aanvullen om de zzp'er meer winst te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
@Gomez12 Je hebt zeker wel een punt, qua loonsverhoging ga ik sowieso niks merken zolang ik in die uitkering zit.. al heeft de jobcoach wel gezegd dat ik naar die 100% kan van het minimumloon maar dit moet ik bij dat gesprek ook nog maar even navragen.
Hij heeft nu wel redelijk veel werk ja, in die 3 maanden heeft hij 2 of 3 x gezegd dat ik een dag thuis kon blijven. maar dit blijft natuurlijk wel een punt, er kunnen tijden komen dat het heel rustig of mischien wel niks is.
Maar ik hoor wel veel dingen hierover ook, het is als werkgever gewoon heel gunstig om een Wajonger in dienst te nemen door dus die loondispensatie en andere toeslagen wat ze volgens mij kunnen krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34
Hoe zit het eigenlijk vanuit de Wajong met de duur van je uitkering als je meer kunt verdienen dan je ongeschiktheids-drempel (geef het een naam ;) )

Ik zit bijvoorbeeld in de WIA een ander potje van het UWV en als ik meer zou verdienen dan wat ik volgens het UWV kan verdienen dan vervalt na 1 jaar mijn uitkering.

Ik heb net zoals de TS een terugval mogelijkheid als ik binnen 5 jaar weer ziek wordt.

Geen echte toevoeging aan het topic, maar ben benieuwd hoe dit via de Wajong geregeld is :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
@MdO82 Best een goede vraag, je kan de Wajong ook nog invriezen geloof ik.. hier moet ik ook even naar vragen in dat gesprek.
Volgens mij dus na 5 jaar sowieso bij de Wajong zoals @zoenvisje ook al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Rayuka schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:52:
@Gomez12 Je hebt zeker wel een punt, qua loonsverhoging ga ik sowieso niks merken zolang ik in die uitkering zit..
Verkijk je niet op de voordelen van een loonsverhoging, alhoewel je er netto nu niets mee opschiet kan het wel uitmaken als een toekomstige werkgever je vraagt naar wat je eerder verdiende.

Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar ik gok dat het toch redelijk wat uitmaakt of je 10 loonsverhogingen in de komende 10 jaar gaat krijgen beginnend vanaf 40% of beginnend vanaf bijv 80%. En ja, die eerste loonsverhoging maakt dan netto niet uit, maar elke daarna wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:04

orf

ZZP is geen rechtsvorm. Waarschijnlijk heeft de stoffeerder een eenmanszaak. De naam eenmanszaak is misschien een beetje verwarrend, want een eenmanszaak kan prima personeel in dienst hebben. De naam duidt op het feit dat er één persoon (hoofdelijk) aansprakelijk is voor het bedrijf.

Die hoofdelijke aansprakelijkheid is waarschijnlijk de reden dat de stoffeerder via een payrolling constructie je in dienst wil nemen. Dat beperkt voor hem de de risico's bij ziekteverzuim of slecht functioneren.

Ik heb zo m'n vraagtekens bij het niet willen betalen van minimumloon. Als je een gewone functie vervult, zou de stoffeerder in ieder geval minimumloon moeten kunnen betalen. Als je minder hard kunt werken, sneller uitvalt of meer begeleiding nodig hebt, dan kan het dat de stoffeerder daar minder voor kan betalen, maar uit wat je hier schrijft lijk je gewoon de functie te vervullen. En daar hoort gewoon minimumloon bij. Ik kan me dan ook voorstellen dat de jobcoach en/of het UWV zo zijn of haar bedenkingen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28
orf schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:16:
Ik heb zo m'n vraagtekens bij het niet willen betalen van minimumloon. Als je een gewone functie vervult, zou de stoffeerder in ieder geval minimumloon moeten kunnen betalen. Als je minder hard kunt werken, sneller uitvalt of meer begeleiding nodig hebt, dan kan het dat de stoffeerder daar minder voor kan betalen, maar uit wat je hier schrijft lijk je gewoon de functie te vervullen. En daar hoort gewoon minimumloon bij. Ik kan me dan ook voorstellen dat de jobcoach en/of het UWV zo zijn of haar bedenkingen heeft.
Nee joh. Het UWV heeft targets om mensen aan het 'werk' te helpen. Dat daar dan een sloot geld bij moet en de banen niet duurzaam zijn is iets wat dan niet benoemd moet worden want dat kan niet uit. Wat hier gebeurt is ook vrij eenvoudig: een Wajonger en de maatschappij worden uitgewoond door een ondernemer die leuk wat extra geld verdient. Ondertussen wordt elders een medewerker of ondernemer uit de markt gedrukt. En doordat de Wajonger enorm onder het minimumloon wordt betaald zal er ook nooit sprake zijn van loonsverhoging, want dat zou toch maar toekomen aan UWV/maatschappij.

De enige reden om dit te doen voor topicstarter is om werkervaring op te doen en van daaruit een andere ongesubsidieerde baan proberen te bemachtigen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 18-04-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Je gaat er weinig op vooruit in de loondispensatie constructie aangezien zoals anderen al hebben opgemerkt door het UWV je salaris tot uitkeringsniveau wordt aangevuld, enige voordeel is dat je dan een baan hebt waar je ervaring in opdoet. Dan is het een kwestie van genoeg leren dat je snel genoeg ergens kan werken. Overigens ook kritisch zijn over die loondispensatie, want je werkgever is dan echt weinig aan jou kwijt.

Overigens heeft dit allemaal niks te maken met volgende banen waar ze om je eerdere salaris vragen, daar moet je natuurlijk nooit eerlijk antwoord op geven in de buurt zitten van je gewenste salaris ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Dartillus schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:09:
Overigens heeft dit allemaal niks te maken met volgende banen waar ze om je eerdere salaris vragen, daar moet je natuurlijk nooit eerlijk antwoord op geven in de buurt zitten van je gewenste salaris ;)
Natuurlijk moet je daar een willekeurig getal uit je hoge hoed trekken. Het is niet alsof je mogelijke toekomstige werkgever niet gewoon even een belletje kan doen naar het UWV om te vragen wat de huidige mogelijkheden zijn (waarop hij dan de huidige regeling te horen krijgt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Gomez12 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:17:
[...]

Natuurlijk moet je daar een willekeurig getal uit je hoge hoed trekken. Het is niet alsof je mogelijke toekomstige werkgever niet gewoon even een belletje kan doen naar het UWV om te vragen wat de huidige mogelijkheden zijn (waarop hij dan de huidige regeling te horen krijgt).
Vermelden dat je werkgever via het UWV loondispensatie kreeg is wel het laatste wat je moet doen. Enige moment waarop het een goed idee is om zowiezo te vermelden dat je een Wajong hebt is als je denkt dat de begeleiding op de werkvloer je aantrekkelijker maakt of de belastingvoordeeltjes nog voor je gelden. In elke andere situatie heeft het wat mij betreft niks met de werkgever te maken. Zolang je eerlijk bent over je tekortkomingen hoef je er niks over te zeggen.
Pagina: 1