• M.Remmerde
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10-2021
Mijn Philips 65pus9809 heeft het bekende backlight probleem.
Een rij leds valt uit waardoor er een donkere balk in het beeld komt na 20 sec als je de tv aanzet.

Voor de duidelijkheid het betreft hier een full-led televisie met local dimming ( fald ).

Ik heb iemand gesproken die er verstand van heeft en zegt dat het aan de soldeerpunten van de leds ligt.

TV valt buiten garantie , ik kan hem naar CE repair in Dordrecht brengen , onderzoekskosten zijn 35 euro maar voordat ik hem daar heen breng is er misschien hier iemand die een adresje weet ?

Afbeeldingslocatie: https://i53.photobucket.com/albums/g53/mennomega/IMG_0949.png

Afbeeldingslocatie: https://i53.photobucket.com/albums/g53/mennomega/IMG_0950.png

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:45
Gelukkig is in Nederland de garantietermijn wettelijk bepaald langer dan 2 jaar.
Ik zou eerst eens contact opnemen met de verkoper en of Philips zelf.
Eens kijken waar die mee komen.
Een tv moet echt wel langer meegaan dan 2 a 3 jaar.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wel een TV van dik 1500€ hebben staan maar dan niet 35€ aan onderzoekskosten willen neerleggen?

En waarom zou het elders goedkoper kunnen? Ongetwijfeld zijn er mensen die het gratis voor je willen doen maar dan moet je je afvragen of de tv in ieder geval in huidige of betere staat terugkomt bij je. Nog afgezien van garantie/aansprakelijkheid bij "Beun de Haas".

Een tv hoort inderdaad langer mee te gaan dan 2 jaar. Aangezien het model amper 3 jaar leverbaar is (geweest), zal je inderdaad de verkoper een kans moeten geven om het euvel te verhelpen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je zou Bas z'n knutselblog kunnen vragen?
@sebastius

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• M.Remmerde
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10-2021
@MAX3400 , die 35 euro is t probleem niet. heb gehoord dat ce repair relatief duur is in dit soort dingen. heb geen zin om 3 of 400 euro uit te geven als het ergens anders voor 100/150 kan

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

(jarig!)
Ik niet meer, geen tijd voor :)

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:05
Heb hetzelfde probleem gehad. (gelukkig nog wel in garantie)
Volgens CE repair niet te repareren, moest een compleet nieuw paneel in.
Die hadden ze (op dat moment) niet beschikbaar en niet leverbaar dus Philips had besloten de TV te crediteren aan mijn dealer.

Heb nu sinds een maand of 2 een Samsung aan de muur hangen tot volle tevredenheid.
Philips was ook een prachtig beeld en ik mis het 4-zijdig Ambilight af en toe nog wel, maar de buggy-tv toch echt niet. Vanaf dag 1 dat wij de Philips hadden regelmatig meerdere keren moeten opstarten vanwege rode waas of flikkerend beeld. En dan later nog het backlight probleem.

Wellicht dat het met solderen is op te lossen, zou een hoop ellende schelen :)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:52
Voor televisies van boven de €1500 wordt een gebruiksduurverwachting van 6 jaar aangehouden door de Uneto-Vni. Je hebt dus gewoon recht op garantie.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, jammer, maar misschien ken je het probleem en de fix toevallig?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

(jarig!)
Raven schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:42:
[...]

Hmm, jammer, maar misschien ken je het probleem en de fix toevallig?
Nope, tv's zijn stom.
Pagina: 1