Is er een kabel om internetCOAX naar UTP om te zetten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 911135

Topicstarter
Ik heb al veel gezocht en ben er nog niet over uit. Ik ben geen tech-expert, maar kan normaal redelijk goed googlen, toch kan ik geen sluitend antwoord vinden.

Wij hebben in ons (huur)huis geen (toegangelijk) IS/RA punt, maar wel een woonkamersplitter die de huiskamer binnenkomt. Eerst hadden we een Ziggomodem, dat je gewoon met de kabel die daaruit komt kan verbinden (volgens mij is dit f-connecter of coax, maar ik heb van die eerste nog nooit van gehoord? :/). Omdat Ziggo tering duur is zijn we overgestapt, maar nu blijkt dat de modem die ik van mijn nieuwe provider heb ontvangen geen ingang heeft voor deze kabel.

Zou ik bijv. https://azerty.nl/macab/8...L2ltI2ortMCFQwaGwodwYEDow kunnen gebruiken en deze gewoon in de ontvange moden pluggen? Een andere kabeltrekken is dus niet echt een optie, ik kan:
  • Terug naar ziggo
  • Een 'converter' voor deze kabel naar UTP regelen (voor zover dat kan
  • Zelf een modem kopen die hierop aangesloten kan worden?
Wat is de handigste optie, of zijn er nog andere opties?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 911135 op 18-04-2017 17:35 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 911135 op 18-04-2017 19:09)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:20

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 911135 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:11:
[...]

Dank voor alle hulp, als ik het goed begrjip is Ziggo dus de enige provider die op de huidige manier internet kan leveren (via COAX, is dit ook ASDL), en als we bij een andere provider internet willen moeten er nieuwe kabels worden getrokken.
Nee, je kan gewoon via dat ISRA geleverd krijgen. Lijkt me niet dat je huisbaas dat tegen kan houden, wettelijk gezien. Anders zou je huisbaas je dwingen Ziggo te pakken en je keuzevrijheid mag je niet ontnomen worden...

Maar ja... gelijk hebben en gelijk krijgen... da's wellicht het probleem dat je met je huisbaas gaat krijgen.

(ADSL en VDSL zijn verbindingen die via een telefoonlijn binnen komen en hebben dus per definitie niets met Ziggo en de coaxkabel te maken)

Jouw nieuwe provider heeft geleverd omdat in het systeem staat dat er een aansluiting is. En die is er dus ook, in de vorm van de ISRA20 waar je een fotootje van plaatste.

[ Voor 26% gewijzigd door Wildfire op 18-04-2017 18:15 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:29

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Naar wie ben je overgestapt en wat voor modem heb je want vziw kan alleen Ziggo via de coax leveren. Waarschijnlijk heb je nu ADSL en moet je dus je telefoon kabel aansluiten.

Mijn advies: Volg de handleiding

[ Voor 9% gewijzigd door RoamingZombie op 18-04-2017 17:37 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoamingZombie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:34:
Naar wie ben je overgestapt want alleen Ziggo kan via de coax leveren. Waarschijnlijk heb je nu ADSL en moet je dus je telefoon kabel aansluiten.

Mijn advies: Volg de handleiding
Online.nl, we hadden een technicolormodem van Ziggo (deze zal wel terugmoeten na beeindiging van ccontract), we hebben van online.nl een ZyXel modem gekregen. we hebben een huurcontract waarin het eea staat, maar ik word dus beperkt door de huisbaas (heb ook geen handleiding helaas.). Ze zeiden dat ze bij ons konden leveren omdat er in hun administratie een IS/RA punt was, maar hier kon ik dus niet bij.

In ons contract staat:

"Huurder dient voor eigen rekening zorg te dragen voor aansluiting voor telefoon of internet, voor zover deze niet aanwezig is. Huurder dient zelf een overenkomst met een internetprovider naar keuze aan te gaan [...] Er kan uitsluitend gebruik van een ADSL-aansluiten ten bheoeven van gebruik van internet (sic).", ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet/kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 911135 op 18-04-2017 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:00

ResuCigam

BOFH

Anoniem: 911135 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:41:
[...]
In ons contract staat:

Er kan uitsluitend gebruik van een ADSL-aansluiten ten bheoeven van gebruik van internet (sic)."
Dat houdt in dat je geen kabelinternet kan aansluiten, je nieuwe modem moet op de telefoonlijn aangesloten worden.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ResuCigam schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:44:
[...]

Dat houdt in dat je geen kabelinternet kan aansluiten, je nieuwe modem moet op de telefoonlijn aangesloten worden.
Alvast excuses voor dze ontzettende beginnersvragen, dit is voor het eerst dat ik me bezig hou met netwerken... Mar waar zou deze aansluiting normaal zitten/hoe ziet deze eruit? Als ik snel google naar telefoonlijn aansluiting zie ik nergens iets wat lijkt op wat wij in huis hebben. Wel hebben we van online.nl zo'n stekker gekregen met 4 pinnen.

Het enige wat ik in huis binnen krijg is dus dat kastje met woonkamersplitter erop....

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 911135 op 18-04-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Anoniem: 911135 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:50:
[...]

Alvast excuses voor dze ontzettende beginnersvragen, dit is voor het eerst dat ik me bezig hou met netwerken... Mar waar zou deze aansluiting normaal zitten/hoe ziet deze eruit? Als ik snel google naar telefoonlijn aansluiting zie ik nergens iets wat lijkt op wat wij in huis hebben. Wel hebben we van online.nl zo'n stekker gekregen met 4 pinnen.

Het enige wat ik in huis binnen krijg is dus dat kastje met woonkamersplitter erop....
Tja, die zal ergens zitten maar aangezien wij niet weten hoe je huisbaas de boel verbouwd heeft zou ik het bij hem vragen. Het klopt idd dat het een contact met 4 gaatjes betreft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:00

ResuCigam

BOFH

Dat is inderdaad een telefoonplug maar mogelijk heb je ergens in huis een aansluiting zoals aan de onderkant van die stekker zit? Dan kan je het kabeltje zonder de stekker gebruiken.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 22:15

JdM

Humbled

Volgens je huurcontract zou je een telefoonaansluiting moeten hebben, omdat er staat dat je ADSL kunt gebruiken. Je moet dus bij een ISRA punt kunnen, even de huisbaas bellen en vragen waar die zit lijkt me de eerste stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 911135 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:50:
[...]

De hoofdaansluiting van je telefoon (want die moet je hebben) zit vaak in de meterkast of anders in de woonkamer, meestal dan aan de straatzijde.

Hieronder de meest voorkomende soorten ISRA's:

Afbeeldingslocatie: http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/telecom_isra.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.attema.com/en_NL/wp-content/uploads/sites/8/2013/05/In-gesprek-met-KPN.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 18-04-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb Afbeeldingslocatie: http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/telecom_isra_20_lijnen_b_small.jpg zo'n punt gevonden, maar deze gaat met kabels onder de vloer, en zie niet waar ze weer omhoog komen.

Voor de rest zie ik dus ook geen andere aansluitingen (nog steeds, op de woonkamersplitter na), ook niet in de meterkast en stoppenkast.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 911135 op 18-04-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Anoniem: 911135 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:41:
[...]

(heb ook geen handleiding helaas.).
https://www.online.nl/klantenservice/handleidingen/

Handleiding. Al zou deze gewoon meegeleverd moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 911135 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:59:
Ik heb [afbeelding] zo'n punt gevonden (en het kapje gebroken.. oeps), maar deze gaat met kabels onder de vloer, en zie niet waar ze weer omhoog komen.

Voor de rest zie ik dus ook geen andere aansluitingen (nog steeds, op de woonkamersplitter na), ook niet in de meterkast en stoppenkast.
Ik ben KPN monteur dus weet waar ik het over heb :)

Aha... da's een ISRA20. Zie je bijna alleen zakelijk. Hier kun je zelf niet veel mee.. jouw aansluiting zal op één van de stiften van dit ISRA zitten en je moet dan met een LSA-tang de draadjes erop zetten. Maar dan moet je wel weten op welke stift je verbinding zit en moet je ook nog een LSA-tang hebben...

Hier lijkt me de verhuurder verantwoordelijk want op zo'n ISRA komen meerdere verbindingen binnen en vanaf dit ISRA kunnen dan weer lijnen gelegd worden naar de individuele ruimtes... maar je kunt een monteur vragen en aangeven dat je een ISRA20 hebt en daar zelf verder niets mee kunt. Er zal dan waarschijnlijk een KPN-monteur aangestuurd worden voor testen & labelen (die zoekt uit waar jouw verbinding op zit en hangt daar dan een label aan, monteur van je eigen provider kan dan verder afmonteren)

---

Er komt aan de onderkant één dikke kabel binnen op dit ISRA en dat zijn alle telefoonlijnen. Die zijn in dit ISRA afgewerkt op de aansluitingen waar dan dus weer intern telefoonlijnen op gezet kunnen worden.

[ Voor 47% gewijzigd door Wildfire op 18-04-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wildfire schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:00:
[...]

Aha... da's een ISRA20. Zie je bijna alleen zakelijk. Hier kun je zelf niets mee.. jouw aansluiting zal op één van de stiften van dit ISRA zitten en je moet dan met een LSA-tang de draadjes erop zetten.

Hier lijkt me de verhuurder verantwoordelijk want op zo'n ISRA komen meerdere verbindingen binnen en vanaf dit ISRA kunnen dan weer lijnen gelegd worden naar de individuele ruimtes... maar je kunt een monteur vragen en aangeven dat je een ISRA20 hebt en daar zelf verder niets mee kunt.

---

Er komt aan de onderkant één dikke kabel binnen op dit ISRA en dat zijn alle telefoonlijnen. Die zijn in dit ISRA afgewerkt op de aansluitingen waar dan dus weer intern telefoonlijnen op gezet kunnen worden.
Ik denk dat de verhuurder dus heeft opgelost door die woonkamersplitter aan te leggen, en vervolgens tegen zijn huurders (ik dus) te zeggen, sluit er maar iets op aan of los zelf op dat je niet de goede kabels hebt die binnenkomt.

Dan komen (denk ik??) we weer een soort van terug bij mijn OP, kan ik de kabel die uit de woonkamersplitter (data f-connecter??, coax?) komt m.b.v. een converter of iets anders omzetten tot een gewone UTP kabel die ik in mijn modem kan pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Wildfire schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:00:
[...]

Ik ben KPN monteur dus weet waar ik het over heb :)

Aha... da's een ISRA20. Zie je bijna alleen zakelijk. Hier kun je zelf niets mee.. jouw aansluiting zal op één van de stiften van dit ISRA zitten en je moet dan met een LSA-tang de draadjes erop zetten.

Hier lijkt me de verhuurder verantwoordelijk want op zo'n ISRA komen meerdere verbindingen binnen en vanaf dit ISRA kunnen dan weer lijnen gelegd worden naar de individuele ruimtes... maar je kunt een monteur vragen en aangeven dat je een ISRA20 hebt en daar zelf verder niets mee kunt.

---

Volgens mij woont de TS in een aangepaste woning, als in particuliere huur met meerder kamers een een voormalig eengezins woning of iets dergelijks. Hij moet het bij zijn huisbaas navragen.
Anoniem: 911135 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:08:
[...]

Ik denk dat de verhuurder dus heeft opgelost door die woonkamersplitter aan te leggen, en vervolgens tegen zijn huurders (ik dus) te zeggen, sluit er maar iets op aan of los zelf op dat je niet de goede kabels hebt die binnenkomt.

Dan komen (denk ik??) we weer een soort van terug bij mijn OP, kan ik de kabel die uit de woonkamersplitter (data f-connecter??, coax?) komt m.b.v. een converter of iets anders omzetten tot een gewone UTP kabel die ik in mijn modem kan pluggen.
Nee, want je hebt de telefoonkabel nodig. Dit kan niet werken met coax want daar gaat geen signaal over heen voor dit internet abbo.

[ Voor 25% gewijzigd door RoamingZombie op 18-04-2017 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 911135 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:08:
[...]

Die splitter waar jij het over hebt is voor coax en heeft dus niets met telefoonverbindingen te maken. Die heeft met jouw nieuwe internetverbinding dus niets van doen...

Je moet echt op die ISRA20 zijn waar je een fotootje van toonde. Maar daar moet je huisbaas zich maar verder mee bemoeien :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 18-04-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wildfire schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:09:
[...]

Die splitter waar jij het over hebt is voor coax en heeft dus niets met telefoonverbindingen te maken. Die heeft met jouw nieuwe internetverbinding dus niets van doen...

Je moet echt op die ISRA20 zijn waar je een fotootje van toonde. Maar daar moet je huisbaas zich maar verder mee bemoeien :)
Dank voor alle hulp, als ik het goed begrjip is Ziggo dus de enige provider die op de huidige manier internet kan leveren (via COAX, is dit ook ASDL?), en als we bij een andere provider internet willen moeten er nieuwe kabels worden getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 22:15

JdM

Humbled

Nee, coax is geen ADSL. Je ADSL komt binnen op die ISRA-20

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Dank voor alle hulp, als ik het goed begrjip is Ziggo dus de enige provider die op de huidige manier internet kan leveren (via COAX, is dit ook ASDL), en als we bij een andere provider internet willen moeten er nieuwe kabels worden getrokken.
Nee, je kan gewoon via dat ISRA geleverd krijgen. Lijkt me niet dat je huisbaas dat tegen kan houden, wettelijk gezien. Anders zou je huisbaas je dwingen Ziggo te pakken en je keuzevrijheid mag je niet ontnomen worden...

Maar ja... gelijk hebben en gelijk krijgen... da's wellicht het probleem dat je met je huisbaas gaat krijgen.

(ADSL en VDSL zijn verbindingen die via een telefoonlijn binnen komen en hebben dus per definitie niets met Ziggo en de coaxkabel te maken)

Jouw nieuwe provider heeft geleverd omdat in het systeem staat dat er een aansluiting is. En die is er dus ook, in de vorm van de ISRA20 waar je een fotootje van plaatste.

[ Voor 26% gewijzigd door Wildfire op 18-04-2017 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

[...]

Nope, dat klopt niet. Je hebt internet via de kabel of telefoon lijn. Voor kabel kan alleen Ziggo leveren. Voor de telefoon lijn wat we ADSL noemen kan elke ADSL provider leveren afhankelijk van de afstand. Die kabel moet je al hebben volgens je contract dus ga bij je huisbaas informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-05 13:23
[...]

Je hebt 2 vormen aanbieders:
1. Coax (wat jij hebt) dat is in jouw situatie Ziggo.
2. DSL (via de telefoon..), online.nl, xs4all, telfort en noem al die budget meuk maar op.

Je kan nooit een DSL provider laten werken via het coax netwerk van Ziggo.

Zoals iedereen ondertussen al geadviseerd heeft, en ook ik dat wederom ga doen: neem contact op met de verhuurder van je kamer. Vraag hem hoe dit zit, of het mogelijk is om naar een DSL provider te gaan.
Mij lijkt van wel, want online.nl levert jou diensten, mocht er geen aansluiting zijn (normaal gesproken dan, uitzonderingen daar gelaten) dan zouden ze je niet kunnen leveren.

Ik zou alles uit handen geven, daar waar jij al de gedachten hebt even de coax kabel in je dsl modem te kunnen raggen, dat gaat hem niet worden :P

Ziggo doet bijv aan gratis installatie monteurs, doet online.nl dat niet? Bel hun anders op als je de verhuurder niet wilt bellen en vraag om een monteur.. Mag hij het uitzoeken hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We wonen boven een winkel, waarmee ik denk dat we de aansluiting delen. Ik ga contact opnemen met de huisbaas. Dank u allen voor uw help.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-05 13:23
Anoniem: 911135 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:19:
We wonen boven een winkel, waarmee ik denk dat we de aansluiting delen. Ik ga contact opnemen met de huisbaas. Dank u allen voor uw help.
Aaah dat heb ik vroeger ook gehad in de studententijd, nja je kan geluk hebben hoor! ik had een gelukje.
Ik kreeg boven de winkel UPC binnen (dus coax, yes!) en de winkel mocht het doen met DSL.
Die gaven niet zowel de winkel als de bovenwoning upc en dsl. 1 coax, ander dsl. Ik had dan het geluk dat ik de coax kreeg.

Als jij zo'n zelfde situatie hebt, dan wordt het moeilijk (tenzij je 1000e euro's wilt betalen om het vanaf de straat open te laten gooien, want vanaf daar moet een direct verbinding naar jou komen). Laten we hopen dat je het gewoonweg niet vind zodat je gebruik kan maken van online.nl

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LopendeVogel schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:25:
[...]

Aaah dat heb ik vroeger ook gehad in de studententijd, nja je kan geluk hebben hoor! ik had een gelukje.
Ik kreeg boven de winkel UPC binnen (dus coax, yes!) en de winkel mocht het doen met DSL.
Die gaven niet zowel de winkel als de bovenwoning upc en dsl. 1 coax, ander dsl. Ik had dan het geluk dat ik de coax kreeg.

Als jij zo'n zelfde situatie hebt, dan wordt het moeilijk (tenzij je 1000e euro's wilt betalen om het vanaf de straat open te laten gooien, want vanaf daar moet een direct verbinding naar jou komen). Laten we hopen dat je het gewoonweg niet vind zodat je gebruik kan maken van online.nl

Succes!
Hoe werkte dat bij jou dan met het abonnement/betalen? Nu hebben we dus de 'pech' dat we coax hebben, en dus 'verplicht' Ziggo (duur!) moeten nemen. Ik begin me bijna af te vragen of wij niet gewoon al die tijd het internet van de benedenburen aan het betalen zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:39

DarkUnreal

Postmaster General

Anoniem: 911135 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:07:
[...]
dus 'verplicht' Ziggo (duur!) moeten nemen
Ziggo duur? Ik ben al een poosje aan het kijken naar een aanbieder die me hetzelfde pakket (100mb internet, (HD)tv en telefoon) bied maar voor minder dan 50 euro. Die vind ik niet. Ben dus wel benieuwd wat jij onder goedkoper verstaat, en wat je dan krijgt.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DarkUnreal schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:14:
[...]

Ziggo duur? Ik ben al een poosje aan het kijken naar een aanbieder die me hetzelfde pakket (100mb internet, (HD)tv en telefoon) bied maar voor minder dan 50 euro. Die vind ik niet. Ben dus wel benieuwd wat jij onder goedkoper verstaat, en wat je dan krijgt.
TV wordt betaald door de huisbaas, telefoon hebben we niet. We zoeken dus naar alleen internet, dat kan goedkoper bij andere prvoiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
klinkt als een huisbaas die zelf voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en de huurders liever in de kou laat zitten ipv een degelijke oplossing te regelen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:20
DarkUnreal schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:14:
[...]

https://www.nle.nl/alles-in-1/

29.95 p/m

Indien je lijntje het toestaat: 100Mb down en 30Mb up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SMSfreakie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:43:
klinkt als een huisbaas die zelf voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en de huurders liever in de kou laat zitten ipv een degelijke oplossing te regelen
Dat is zeker het geval, helaas zijn mijn huisgenoten (en hele goede vrienden van me) bang voor gedoe en laten me niet echt de discussie met hem aangaan....

Vervolg:

Antwoord verhuurder: "Waarschijnlijk zit er in de woning geen ADSL aansluiting en dienen jullie deze zelf aan te vragen. Dit staat ook duidelijk beschreven in artikel 31 van de huurovereenkomst. " (wat neerkomt op de huurder moet zelf een aansluiting regelen).

Kan ik uberhaupt op zo'n IS/RA-20 punt een ADSL aansluiting (laten) maken?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 911135 op 19-04-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
er is een aansluiting ( in de vorm van de IS/RA-20 gok ik ;) ) alleen welk aderpaar je moet hebben? dat kan je provider voor je uitzoeken (al dan niet via KPN (de eigenaar van de kabeltjes in de IS/RA-20)) of met een eigen monteur), alleen heb ik wel al een hoop gelezen over dat je vaak van het kastje naar de muur gestuurd wordt ( en weer terug )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 911135 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:01:
[...]

Dat is zeker het geval, helaas zijn mijn huisgenoten (en hele goede vrienden van me) bang voor gedoe en laten me niet echt de discussie met hem aangaan....

Vervolg:

Antwoord verhuurder: "Waarschijnlijk zit er in de woning geen ADSL aansluiting en dienen jullie deze zelf aan te vragen. Dit staat ook duidelijk beschreven in artikel 31 van de huurovereenkomst. " (wat neerkomt op de huurder moet zelf een aansluiting regelen).

Kan ik uberhaupt op zo'n IS/RA-20 punt een ADSL aansluiting (laten) maken?
Dat kan prima, maar je kunt het beste via je provider een monteur vragen en aangeven dat er een ISRA20 is en dus ook niet bekend is waar je signaal op geleverd is. Je provider zal dan KPN aansturen voor testen & labellen, er komt dan een collega van me die uitzoekt op welke stift van de ISRA jouw verbinding zit en die zal hij dan labellen. Een monteur van je provider kan dan vanaf die stift een kabel trekken naar jouw ruimte om je verbinding op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 14:34

Nox

Noxiuz

SMSfreakie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:43:
Hij is niks verplicht.

Beter vraagt TS om gewoon zelf alles te regelen. Vraag de verbinding aan en zeg dat het niet werkt en laat de isp het oplossen. Is het nou zo moeilijk?

Nu lapt ie via de servicekosten waarschijnlijk 18 euro pm voor tv..

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1