Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MB voeding: PSU heeft 24pin en 4pin, MB heeft 24pin en 8pin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AdrieTjuh
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-10 23:53
Mijn vraag
...Ik heb een voeding met 24pin en een 4pin connector.
Me nieuwe moederbord heeft 24pin en 8pin nodig.

Kan ik de 4pin van de voeding gebruiken met een verloop naar 8pin zoals in onderstaande afbeelding?
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1083680-0/atx-4p-naar-8p-eps-voedingskabel-0.15-meter.jpg

Levert dit dan ook genoeg stroom ? Of misschien zijn er nog andere manieren ?(ik ga niet OC'en)

Mijn hardware:
PSU: pricewatch: Arctic Fusion 550R
MB: pricewatch: ASRock 970A-G/3.1
CPU: pricewatch: AMD FX-4300 Boxed
GPU: pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 4G

M.v.G
AdrieTjuh

[ Voor 2% gewijzigd door AdrieTjuh op 18-04-2017 16:21 . Reden: . ]

Beste antwoord (via AdrieTjuh op 18-04-2017 17:08)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Die 8-pin heb je niet per definitie nodig. Je 4-pin zal in eerste instantie al voldoende zijn om je CPU van stroom te voorzien. Als je een FX8350 oid zou hebben, zou het wel te krap (kunnen) worden.

Overigens twijfel ik aan de kwaliteit van die voeding. Het ziet er allemaal wat goedkoop uit. Of je daar blindelings op kan vertrouwen durf ik niet te zeggen, maar mijn voorgevoel zegt wegpleuren.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Die 8-pin heb je niet per definitie nodig. Je 4-pin zal in eerste instantie al voldoende zijn om je CPU van stroom te voorzien. Als je een FX8350 oid zou hebben, zou het wel te krap (kunnen) worden.

Overigens twijfel ik aan de kwaliteit van die voeding. Het ziet er allemaal wat goedkoop uit. Of je daar blindelings op kan vertrouwen durf ik niet te zeggen, maar mijn voorgevoel zegt wegpleuren.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:32

Thomg

Aww yiss

Met jouw build gaat dat wel gewoon werken, maar ik zou ook zeggen eruit ermee. Maar kijkende naar de componenten die jij hebt heb je het niet zo ruim...

• AdrieTjuh
nelizmastr schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:23:

Dankjewel voor je reactie.

Ik heb het MB inderdaad gekocht met de gedachte er misschien ooit een FX8350 in te doen.

De voeding is inderdaad niet veel soeps maar het loopt tot nu toe zonder problemen en deze wil ik voorlopig ook blijven gebruiken totdat hij kapot gaat of te weinig vermogen levert als ik meer doe upgraden.
Mijn oude is stuk gegaan en ik wilde perse in hetzelfde uur een nieuwe dus vandaar cheap shit bij de lokale pc boer. :P . Ooit gaat er een modulaire van A-merk inkomen maar dat vindt ik op het moment niet nodig.
Thomg schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:36:
Met jouw build gaat dat wel gewoon werken, maar ik zou ook zeggen eruit ermee. Maar kijkende naar de componenten die jij hebt heb je het niet zo ruim...
Dankjewel voor je reactie.

Het gaat zich om een 2de pcTjuh die de vriendin gebruikt en ik erbij heb voor als vrienden langskomen.
Me main pcTjuh ziet er wat beter uit met componenten maar ook al iets veroudert ;)
- ASRock Fatal1ty 990FX Killer
- AMD FX-8350 Boxed
- Cooler Master Hyper 212 Evo
- MSI Radeon RX 470 Gaming X 8GB
- Kingston HyperX Red 4GB DDR3-1600 CL9 XMP x4 (16GB)
- Seasonic M12II Evo Bronze 520W
- Crucial M500 240GB SSD
- Western Digital Blue 1TB (64MB)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Leuke met voedingen is dat als ze kapot gaan omdat ze el cheapo zijn ze vaak ook wat met zich meenemen (mobo, disks etc....)

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

RGAT schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:04:
Leuke met voedingen is dat als ze kapot gaan omdat ze el cheapo zijn ze vaak ook wat met zich meenemen (mobo, disks etc....)
Dit dus, wachten tot een cheap ass voeding kapot gaat is wachten tot je halve PC vervangen moet worden. Mijn voorgevoel zegt precies hetzelfde als @nelizmastr eruit pleuren en vervangen die hap. Better safe than sorry.

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:45

JesseMacaw

Electronicafanaat

Daar kan ik me ook bij aansluiten. Als je kijkt naar de review op JohnnyGuru, die over het algemeen betrouwbaar zijn, dan kom je tot de conclusie dat het een gemiddelde voeding is. Zo'n voeding gaat een jaar of vijf mee. Hij kwam op de markt in 2009... Blijven gebruiken is wachten tot hij de rest van je computer ook opblaast...

Nog even de conclusie van de review:
Summary
Average power supply is average.

The Good:
- looks good
- silent
- handles hot boxes well
- decent regulation
- lots of PCI-E connectors for the power level
- has two fan control connectors (use low power fans on these)

The Bad:
- not a 550W unit as implied by model number
- thin gauge cables
- all SATA connectors share one long chain
- high MSRP
- fan power cabling

The Mediocre:
- 3.3V ripple suppression needs a fair bit of work
In 2009 kreeg hij als rapportcijfer een 5 (uit 10). Nu? Na jaren gebruik? Misschien een 2.

Grappig wel is dat Johnny het ook opvalt dat hij geen EPS12V connector biedt ;) .

• AdrieTjuh
@JesseMacaw
Dankjewel voor je reactie en review link :)

Bedankt voor alle andere reactie m.b.t de voeding.
Jullie hebben me toch overgehaald om ook een nieuwe te halen :D

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 15:33
Sowieso is het nooit verstandig om met verloopstekkertjes te werken bij een voeding, als de aansluitingen niet beschikbaar zijn is het er vaak niet voor ontworpen. Dus goede keus om een nieuwe te nemen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door TheUninvited op 19-04-2017 11:17 ]

Pagina: 1