Chromecast naar Optical out

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPulse
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Is het mogelijk om de audio van de chromecast aangesloten op HDMI naar de optical out te laten verlopen?

De tv die ik heb is een sony: pricewatch: Sony Bravia KDL-40R550C Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
als het goed is kun je in de audio settings van de TV instellen dat je het geluid naar de optical out wilt van de TV. Het geluid gaan van vanaf de chromecast via HDMI naar de TV en dan optical out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPulse
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
NL_Scratch schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:17:
als het goed is kun je in de audio settings van de TV instellen dat je het geluid naar de optical out wilt van de TV. Het geluid gaan van vanaf de chromecast via HDMI naar de TV en dan optical out.
Dit heb ik geprobeerd inderdaad maar hij verstuurd geen audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:46
Optical doet geen Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio. Misschien daarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:35

FeaR

In GoT we trust

vj_slof schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:56:
Optical doet geen Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio. Misschien daarom?
Doet een Chrome Cast dat wel dan? Mocht een device later in de keten geen HD Audio ondersteunen wordt de core van de track gepakt en wordt Dolby TrueHD automatisch Dolby Digital en DTS HD Master Audio wordt DTS. Kan de TV die tracks ook niet aan dan wordt het veelal 2.0.

Dit issue ligt meer in een instelling van de TV als ik zo gok. Een Audio Out is om een TV te verbinden met een receiver die niet beschikt over HDMI (ARC). Eigenlijk elk ingangssignaal wordt wel naar de Audio Out van de TV gestuurd. Uitzondering is als je de SCART ombouwt naar uitgang, maar dat is hier niet aan de orde.

Probeer eens meerdere bronnen en tracks. Misschien gaat het wel alleen fout bij een bepaald formaat of bron. Dingen uitsluiten is waar je mee moet beginnen om richting een oplossing te gaan. Of post de instellingen die in de TV staan onder de kopjes die met deze instellingen te maken hebben. Op GoT verwachten we een vorm van eigen inzet en dat mis ik in deze.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 18-04-2017 17:02 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-08 20:15
Ha xPulse,

Ik haak even in, dit werkt in mijn geval wel keurig. Ik heb een optical out converter naar tulp er tussen zitten.
De chromecast zit aangesloten op een HDMI poort en eigenlijk verloopt het vlekkeloos.

Het kan dus wel zeker. Misschien dat je TV iets mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 10:44
Had je in het menu van de TV wel aangegeven dat je externe speakers wilde gebruiken.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:35

FeaR

In GoT we trust

Heren, dit is een topic uit april dit jaar van een TS die al meer dan een maand niet online is geweest ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 10:44
8)7

Collectie

Pagina: 1