Op dit moment ben ik aan het kijken naar een soort van start set zonnepanelen.
Het hele dak gaat uiteindelijk vol maar er komt eerst nog een nokverlegging en een dakkapel op.
Maar graag zou ik alvast beginnen met een oogsten van de zon.
Vandaar mijn vraag wat zou voor mij de meest gunstige samenstelling zijn.
Ik heb in het verleden al eens een tweetal offertes gehad en mijn voorkeur gaat uit naar de Solar frontier SF-170S panelen.
Het dak ligt op oost-zuidoost en is 30 graden de panelen komen in portret en op één rij boven een dakkapel.

Volgens mij is er met deze opstelling niks mis?
Ik kreeg het advies om één dakpan bij de dakrand weg te blijven in verband met wind, hebben mensen hier ervaring hoe groot dit effect is? Zoals je ziet valt mijn 6de paneel net gedeeltelijk over de laatst dakpan.
Nu is er een set te koop op internet met de volgende configuratie:
Solar Frontier 1020Wp 6xSF170S + Omniksol 1.0K-TL-M
6x Solar Frontier SF-170S, All Black 170Wp
Omniksol 1.0K-TL-M inclusief Wifi
30M Solarkabel met sollar Connectoren
incl. montage materiaal kom ik met btw teruggave op ongeveer € 1050,-
Waar ik tevens jullie advies in zou kunnen gebruiken in de keuze van omvormer zijn er nog redenen te verzinnen om een specifieke omvormer te kiezen? Ga zoals eerder gezegd later nog wel uitbreiden maar heb zelf geen problemen met meerdere omvormers in huis.
Het hele dak gaat uiteindelijk vol maar er komt eerst nog een nokverlegging en een dakkapel op.
Maar graag zou ik alvast beginnen met een oogsten van de zon.
Vandaar mijn vraag wat zou voor mij de meest gunstige samenstelling zijn.
Ik heb in het verleden al eens een tweetal offertes gehad en mijn voorkeur gaat uit naar de Solar frontier SF-170S panelen.
Het dak ligt op oost-zuidoost en is 30 graden de panelen komen in portret en op één rij boven een dakkapel.

Volgens mij is er met deze opstelling niks mis?
Ik kreeg het advies om één dakpan bij de dakrand weg te blijven in verband met wind, hebben mensen hier ervaring hoe groot dit effect is? Zoals je ziet valt mijn 6de paneel net gedeeltelijk over de laatst dakpan.
Nu is er een set te koop op internet met de volgende configuratie:
Solar Frontier 1020Wp 6xSF170S + Omniksol 1.0K-TL-M
6x Solar Frontier SF-170S, All Black 170Wp
Omniksol 1.0K-TL-M inclusief Wifi
30M Solarkabel met sollar Connectoren
incl. montage materiaal kom ik met btw teruggave op ongeveer € 1050,-
Waar ik tevens jullie advies in zou kunnen gebruiken in de keuze van omvormer zijn er nog redenen te verzinnen om een specifieke omvormer te kiezen? Ga zoals eerder gezegd later nog wel uitbreiden maar heb zelf geen problemen met meerdere omvormers in huis.
12x SF-175S - 21x Q-Cells 325W (8925Wp) / Mitsubishi Zubadan 11,2KW / 500L SWW / Mitsubishi 2x MSZ-SF15 - 2x MSZ-SF25