Netflix ondertiteling i.c.m. iPad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:42
Mijn vraag
Beste mede-Tweakers,

Ik heb sinds vandaag een Netflix abonnement (om legaal wat meer te supporten, daarvoor downloadde ik alles) en an sich bevalt het me prima, alleen loop ik tegen de Netflix ondertiteling op een iPad/iPhone aan. Die heeft standaard een Courier New achtig lettertype, met een zwarte balk er achter. Dat vind ik wat storend.

Kan dat gewijzigd worden op een iPad (/iPhone)?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPad iOS 10.3.1
iPhone iOS 10.3.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu ging ik op zoek naar hoe ik dit kon wijzigen, en liep ik tegen dit artikel aan: Hoe pas ik ondertiteling, bijschriften en alternatieve audio aan op mijn apparaat?. Dat heb ik geprobeerd maar de instructies kloppen niet (meer) i.c.m. iOS 10. Er wordt namelijk gesrpoken over 'Bijschriften en SDH', terwijl ik in iOS 'Brijschiften geluid + O.D.S.' zie staan. De stijl staat daarbij op standaard.

In hetzelfde artikel vind ik ook terug dat je in 'Mijn account' je voorkeurinstellingen m.b.t. ondertiteling kan opgeven. Dit heb ik inmiddels naar wens aangepast, maar word niet doorgevoerd op de iPad (wel in de Edge-browser).

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:42
De Netflix support was niet erg behulpzaam. Zij zeiden dat het mogelijk niet door Apple ondersteund werd.

Ik heb het inmiddels zelf opgelost door een stijl 'Netflix' aan te maken onder Algemeen > Toegankelijkheid > Ondertiteling & bijschriften > Stijl.

Zorg verder dat Video overschrijven (Video Override) is uitgeschakeld bij de opties Lettertype (Font), Grootte (Size), Kleur (Color) en Transparantie (Opacity).

Vergeet ook niet 'Bijschriften geluid + O.D.S.' te activeren.

Topic mag dicht. :)