DirectX error na overclocken GPU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:17
Hoi,

Afgelopen week ben ik mijn GTX1060 6GB wat gaan overclocken en sindsdien krijg ik "random" de volgende foutmelding tijdens het spelen van Battlefield 1. De temperatuur komt niet boven de 60 graden dus dat lijkt allemaal prima te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/eZq5BQ/directx_error.png

Hier nog een screenshot van MSI Afterburner:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hWTxQk/MSI_Afterburnger.jpg

Vervolgens kan ik Battlefield weer opstarten en is er weer, voor zo lang het duurt, niks aan de hand.

EDIT: Zojuist 3dMark gedraait en de eerste run crashte het programma, maar de 2e keer ging ie goed en doorliep ie prima de test (Time spy) met een score van 3894.

EDIT 2:
Het gaat om het volgende systeem:
Intel DH67BLB3
Intel I5 3550
Kingston hyperx fury red 8gb
Gigabyte GTX1060 6GB

Ik heb uiteraard al gegoogled en veel komt uit op BF1 problemen en of driver problemen. Maar dan zou het uiteraard al eerder voor moeten komen dan net sinds ik overclock.
Heb nu de OC weer teruggedraaid en heb het nog niet gekregen... maar goed soms is het na 15 minuten, soms is het na een uur.

Driver is up to date en heb de origin overlay uitgeschakeld (op google gevonden) maar dat gaf geen resultaat.

[ Voor 38% gewijzigd door crimby op 18-04-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
En heb je de kaart alweer teruggeklokt? Is het probleem dan weg? Zo ja, opgelost. Zo nee, googlen op de foutmelding geeft een heleboel resultaten. Heb je die al doorgenomen? Zo nee, begin daar eens. Zo ja, wat was het resultaat? Wat zijn de volledige systeemspecificaties? Er ontbreekt een hoop in je startpost. Je kunt deze bewerken om alle informatie toe te voegen zodat je aan het beleid voldoet, anders gaat het dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
zonder oc werkt alles prima maar met een oc chrashed ie... probleem opgelost wat is nu je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
maks11223344 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:18:
zonder oc werkt alles prima maar met een oc chrashed ie... probleem opgelost wat is nu je vraag?
Waarom zou het opgelost zijn? Ik wil de gpu overclocken en naar mijn idee gaat dat ook prima maar wellicht doe ik iets fout... waarom crashed ie? Temp komt niet echt hoog ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
crimby schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:02:
[...]

Waarom zou het opgelost zijn? Ik wil de gpu overclocken en naar mijn idee gaat dat ook prima maar wellicht doe ik iets fout... waarom crashed ie? Temp komt niet echt hoog ofzo...
omdat je overclock niet stabiel is kan wel wat cijfertjes van andere invullen maar zo werkt het niet....
begin eens met een max powerlimit en alleen de max core speed uitvinden gewoon verhogen tot je dit soort dxerrors krijgt en dan 20mhz lager zetten als de maximum corespeed die blijft werken voor stabiliteid op de lange termijn.
de max memspeed moet je uittestwn in bijvoorbeeld 3dmark geheugen heeft errorcorrectie en oo een gegeven moment lopen je scores terug (hoeft niet te chrashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
maks11223344 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:06:
[...]

omdat je overclock niet stabiel is kan wel wat cijfertjes van andere invullen maar zo werkt het niet....
begin eens met een max powerlimit en alleen de max core speed uitvinden gewoon verhogen tot je dit soort dxerrors krijgt en dan 20mhz lager zetten als de maximum corespeed die blijft werken voor stabiliteid op de lange termijn.
de max memspeed moet je uittestwn in bijvoorbeeld 3dmark geheugen heeft errorcorrectie en oo een gegeven moment lopen je scores terug (hoeft niet te chrashen)
Ga ik vanavond eens doen! Bedoel je met max powerlimit dat ik deze helemaal omhoog schroef? Of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:41
Powerlimiter helemaal op max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
maks11223344 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:06:
[...]

Ik heb niet zomaar wat cijfertjes ingevuld. Ik heb de core met stapjes van 25 gedaan en daarna de memory met stapjes van 50. Met Heaven benchmark 4.0 leek ie ook helemaal stabiel, maar bij het spelen van BF1 dus niet.... met het verhogen van de core voltage en de power limit ben ik nog niet zo in thuis, dus daar moet ik me nog verder in verdiepen inderdaad.

Heb powerlimit op max gezet en de core voltage terug naar 0. Core clock op 200 en de memory clock op 400 laten staan en het lijkt te werken! Vanavond nog even verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:41
Dat is mooi,ik gebruik zelf niet de core voltage op mijn nvidia kaarten alleen de powerlimiter.
en dan overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Vcc verhogen resulteert ( over het algemeen ) in een hogere boostsnelheid. Automatisch. Meestal wel handig om die gewoon naar max te trekken om te zien hoeveel je kaart aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
Thomg schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:58:
Vcc verhogen resulteert ( over het algemeen ) in een hogere boostsnelheid. Automatisch. Meestal wel handig om die gewoon naar max te trekken om te zien hoeveel je kaart aankan.
dat heeft op deze nieuwe kaarten totaal geen zin hoger voltage dat resulteers alleen in een nog sneller bereikte powerlimit en daardoor throttlen lagere clocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Denk dat dat meer kaart afhankelijk is tbh. Power limit naar max trekken is ook het eerste wat je hoort te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Thomg schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:24:
Power limit naar max trekken is ook het eerste wat je hoort te doen.
Heb ik helaas overheen gelezen.. my bad!

Ik heb, zo het lijkt, de kaart stabiel. De core heb ik op +200mhz kunnen krijgen. Hierna kreeg ik artifacts. De memory heb ik op 400mhz gezet. 450 lukte ook nog volgens furmark, heaven benchmark én 3d mark, maar dan krijg ik weer de directx error in BF1.

Toch blijf ik het raar vinden... de kaart lijkt in alle testen stabiel, komt nu niet boven de 65 graden en toch geeft ie (na een tijdje spelen) een directx error.... en die error is nooit tijdens het spelen, maar altijd tijdens het laden van een map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Is het de transitie van laden naar ingame gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Thomg schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:24:
Is het de transitie van laden naar ingame gaan?
Eigenlijk net iets daarvoor.. vaak als ie af telt (tussen 10 en 0) of als ie net zo'n box geopend heeft voor accessoires...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Springen je gpu clocks dan ook toevallig?
Pagina: 1