Retina beeldscherm vetvlekken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daafvs
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11-2020
Hi,
Er is kaarsvet op mn retina beeldscherm gevallen, heb het eraf proberen te halen met een doekje maar nu heb ik allemaal vlekken die ik niet meer weg krijg. Heeft iemand misschien een goed idee om deze vlekken weg te halen?
Alvast bedankt!!!
David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat als het gaat om kaarsvet dat die vlekken komen van de warmte. En als die erin zitten dan doe je daar niet zo heel veel meer aan.

Heb je misschien foto's ervan?

Ik acht de kans groot dat het een kwestie wordt van je scherm te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Als de oleofobische coating van het scherm niet beschadigd is door het kaarsvet, dan kun je proberen voorzichtig met een föhn het scherm te verwarmen en met een microvezeldoek de vlekken op te poetsen. Vooral niet met chemicaliën werken, want dat tast de coating alleen nog maar meer aan.

Normaliter is iets als wasbenzine uitstekend voor het oplossen van kaarsvet, maar dat is op een glazen scherm een no-go. Mochten de vlekken echt permanent zijn, dan zou je (als je het scherm niet wil vervangen) juist wél met iets als wasbenzine het scherm kunnen poetsen. Door de hele coating eraf te poetsen krijg je dan weer een uniform scherm. Uiteraard ga je dan wel veel sneller vlekken krijgen die moeilijker weg te poetsen zijn.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Wasbenzine, of andere (niet super aggressive) vetoplosser.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Knap overigens. Heb jij je display helemaal naar achteren gevouwen naast een kaars staan? Dat is alsof je hem gebruikt in een wasstraat in een cabrio met open dak ;)

Je hebt overigens ook kans dat je na het oppoetsen op het standaard coatingprobleem bent gestuit. Dan moet je contact opnemen met Apple voor reparatie.

I reject your reality and substitute my own