Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:33
Mijn vraag
  • Zo'n jaar geleden heb ik een actieve platte subwoofer in mijn auto gebouwd. Deze heeft het perfect gedaan, maar sinds een paar weken gaat hij niet meer automatisch uit als de auto(radio) uit gaat.
  • Als ik een van de twee zekeringen uit de subwoofer trek, gaat de subwoofer wel uit.
  • Verder werkt de subwoofer gewoon prima, alleen trekt hij dus m'n accu leeg als de auto uit staat.
Relevante software en hardware die ik gebruik

De subwoofer is een Excalibur X700.1US

Foto's van de aansluitingen uit de manual:

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/moosrtka9/Owner_s_manual_Excalibur_X700_1_US_Page_09.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/uhfyqpjox/Owner_s_manual_Excalibur_X700_1_US_Page_10.jpg

De autoradio is een Pioneer AVH-X3600DAB

achterkant van de Pioneer:
Afbeeldingslocatie: http://www.stuevencarhifi.de/images/easyblog_images/43/AVH-X3600DAB-Antenne.jpg
  • De subwoofer zit via RCA (2x tulp) aangesloten op de Pioneer.
  • Op de subwoofer zit een 'auto turn on' knop. Het maakt niet uit of die in of uitgedrukt is voor dit probleem, de sub blijft aan.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Kabels gecontroleerd of er ergens kortsluiting zit, verder kan ik niets bedenken omdat het dus spontaan is ontstaan.

Iemand ideeën?

Beste antwoord (via Pusherman_ op 23-04-2017 09:42)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De woofer wordt aan-/uitgeschakeld via de Remote aansluiting, op de 12V zit hij altijd volgens het plaatje.

dus of er is iets stuk aan de woofer kant (transistor?) of in de head-unit.

Heb je instellingen gewijzigd op de radio zelf, mogelijk heb je iets veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 18-04-2017 14:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De woofer wordt aan-/uitgeschakeld via de Remote aansluiting, op de 12V zit hij altijd volgens het plaatje.

[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 18-04-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:33
Viper® schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:30:

Ik heb nogmaals goed gekeken naar de remote aansluiting vanaf de sub naar de head-unit. Deze opnieuw gestript en verbonden en tot nu lijkt het of hij het weer doet. Hij gaat weer automatisch aan en uit. Ik denk dat hij niet helemaal goed contact meer maakte ofzo.

Ik kijk het nog even een paar dagen aan om te zien of het blijft werken en of ik dit dan als de oplossing kan markeren. Alvast bedankt voor het meedenken!

/edit:

Nu paar dagen later werkt het nog steeds goed! Mag op slot

[ Voor 4% gewijzigd door Pusherman_ op 23-04-2017 09:42 ]