Aankoop nieuwe headset, graag advies en/of meningen

Pagina: 1
Acties:

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-02 12:28
Ik zoek een
Nieuw headset om (specifiek) mee te gamen/voipen.

Wat is je budget?
Maximale budget is €150

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren, echter zou een headset van Logitech of Corsair fijn zijn ivm de software integratie.
Heb namelijk een G13 en een G502 Proteus Core in gebruik en van Corsair de K70 RGB.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor mijn gaming PC (géén losse geluidskaart), zie hier mijn Inventaris eventueel en het wordt gebruikt in de achterkamer van mijn huis.

- Wel of niet Wireless? Daar wil ik graag wat informatie over inwinnen.
Ja, het is makkelijk want; geen snoeren business en je kan makkelijker even naar de koelkast lopen met de headset op.
MAAR (correct me if i'm wrong), ik heb ook begrepen van diverse filmpjes dat je MIC kwaliteit dan weer achteruit gaat...?

- 5/7.1 of niet?

Hier ook graag jullie meningen over aangezien ik een stereo headset gewend ben.
Hoor je daadwerkelijk het verschil? En is het een verbetering qua geluid in FPS games m.b.t. voetstappen e.d.?
Als dat verschil nihil is, dan neem ik weer gewoon lekker een stereo headsetje.

Zoals ik al zei wordt de headset enkel en alleen gebruikt voor voipen en FPS games.
Wat dus belangrijk is, is dat de microfoon goed is voor het voipen en het ruimtelijk geluid goed moet zijn om te kunnen horen waar tegenstanders vandaan komen/naartoe gaan tijdens FPS games.

Ik gebruik mijn headset NIET voor films of muziek.

In eerste instantie had ik mijn oog al een tijdje op de Corsair Gaming VOID Wireless, maar na wat filmpjes kijken werd mijn interesse ook voor de Kingston HyperX Cloud II Red gewekt of bijvoorbeeld de Logitech G933/533.

Brand los.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-01 16:54
ik denk dat je misschien ook even moet kijken voor de steelseries artics 7 die is draadloos heeft een geweldige microfoon (als je de mensen gelooft van steelseries (Weet het persoonlijk niet)) en die kan ook veel geluid blokkeren

product: Steelseries Arctis 7 en het zou in je budget moeten passen als je het niet erg vind om wit te nemen.

en natuurlijk altijd reviews kijken op bijvoorbeeld youtube.

• Milo44
Die heb ik ook idd gezien ja, maar die vind ik eigenlijk weer net een tikkie te duur.
Bovendien heb ik nu ook een Steelseries (Siberia v3) en de reden dat ik nu een vervanger zoek is omdat deze problemen geeft.

Hij wordt niet meer herkend in Windows als een Steelseries headset, maar als "USB Audio Device" en ook in de Steelseries software wordt de headset niet meer herkend.
Hierdoor werkt mijn mic regelmatig niet meer of heb ik maar aan 1 kant geluid en moet ik de headset vrij vaak opnieuw in de usb pluggen voordat ie het weer doet...

Al een heleboel fixes die op internet te vinden zijn geprobeerd, ook het software opnieuw geinstalleerd etc.
Helaas nog steeds geen oplossing.

Was verder een prima headset, maar het vertrouwen is een beetje verloren gegaan.
Echter sluit ik hem niet uit, dus als dat hier als "beste uit de test" komt, ga ik alsnog deze proberen, is dit niks breng ik de headset weer terug.

• Gordon89
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik kan de Kingston Cloud met een Xonar soundcard aanraden, ik heb dit zelf en ben hier dik tevreden over.
Zelf ben ik overgestapt van een 5.1 naar stereo en moet zeggen dat ik meer surround gevoel met dit setje heb dan met het 5.1 setje.
Hou je ook wat geld aan over :)

• rohitpenace
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-12-2025
Gaming headsets met mic zijn eigenlijk veel en veelste hoog geprijsd. Ook bestaat 5.1/7.1 of eigenlijk alles wat niet stereo is niet op een headset, het is altijd stereo..

Wel vind ik het moeilijk je een draadloze aan te raden gezien ik zelf altijd bedrade gebruik. mocht je kiezen voor een bedrade zou ik je wel de Superlux HD 681 aanraden (niet de evo). Deze kost twee tientjes en doet kwalitatief niet onder aan een studio hoofdtelefoon tot 200 euro. Verder gebruik ik hierbij een simpele desktop mic.

Ik gebruikte tot vorig jaar nog een 7.1 razer tiamat(160 euro+) en daarvoor een SteelSeries Siberia V3, nu zijn mijn hoofdtelefoon+mic bij elkaar niet eens 30 euro, en ik zou nooit meer terug willen! Ik speel trouwens CS:GO op hoog niveau dus dan weet je waarschijnlijk wel hoe belangrijk geluid is.

Mocht je toch een wat duurder model willen zou ik even kijken bij de Sennheiser 598 en deze eventueel combineren met een clip-on- of desktop mic

Maar wat je ook doet, ik zou je willen aanraden zo ver weg mogelijk te blijven van de elke "gaming" headset!

https://www.reddit.com/r/...ts_and_get_good_and_real/

[ Voor 12% gewijzigd door rohitpenace op 18-04-2017 20:11 ]

• Gordon89
rohitpenace schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:45:
Gaming headsets met mic zijn eigenlijk veel en veelste hoog geprijsd. Ook bestaat 5.1/7.1 of eigenlijk alles wat niet stereo is niet op een headset, het is altijd stereo..

Wel vind ik het moeilijk je een draadloze aan te raden gezien ik zelf altijd bedrade gebruik. mocht je kiezen voor een bedrade zou ik je wel de Superlux HD 681 aanraden (niet de evo). Deze kost twee tientjes en doet kwalitatief niet onder aan een studio hoofdtelefoon tot 200 euro. Verder gebruik ik hierbij een simpele desktop mic.

Ik gebruikte tot vorig jaar nog een 7.1 razer tiamat(160 euro+) en daarvoor een SteelSeries Siberia V3, nu zijn mijn hoofdtelefoon+mic bij elkaar niet eens 30 euro, en ik zou nooit meer terug willen! Ik speel trouwens CS:GO op hoog niveau dus dan weet je waarschijnlijk wel hoe belangrijk geluid is.

Mocht je toch een wat duurder model willen zou ik even kijken bij de Sennheiser 598 en deze eventueel combineren met een clip-on- of desktop mic

Maar wat je ook doet, ik zou je willen aanraden zo ver weg mogelijk te blijven van de elke "gaming" headset!

https://www.reddit.com/r/...ts_and_get_good_and_real/
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Ja voor het geld zeker goed geluid, maar zoals veel mensen die er ook reviews over maken, laat de prijs vaak de objectiviteit beïnvloeden.
Wanneer je op een budget zit is het een prima headset, heb je iets meer te besteden zijn er voor minder dan 80,- zeker betere te vinden.
Gaming headsets zou ik ook inderdaad veelal van wegblijven, de Kingston is daarbij een uitzondering aangezien deze van origine een studio headphone was en er een mic aan gezet is om er een gaming headset van te maken.
Nou zou ik een jaar geleden zeggen haal de OEM studio versie voor een stukje minder, maar is is tegenwoordig de Kingston wat gezakt een loont het niet echt meer om te importeren.
Maar om te zeggen dat de Superlux net zo goed is als alles tot 200,- is gewoon niet waar, ook al wordt er door verschillende merken ronduit slechte headsets verkocht voor veel teveel geld.
Die Tiamat vind ik persoonlijk ook alleen looks(waar je ook echt van moet houden) en totaal geen geluid hebben.

• Milo44
Gisteren uit werk ben ik met mijn oude headset terug gegaan, kreeg hiervoor mijn geld terug.
Even in de winkel wezen kijken en daar hadden ze de Logitech G533 liggen, dus ik dacht ik neem die gelijk maar ff mee.
Na een avondje "finetunen" en gamen vind ik het ongelooflijk moeilijk om te wennen aan dat 7.1 als je stereo gewend bent....
Het geluid wat de headset presteert als je muziek luistert is overigens waanzinnig.

Aangezien ik de headset toch mag uitproberen gedurende 28 dagen, ga ik deze komende 2 weken testen en kijken of ik kan wennen aan het 7.1.
Mocht dit niet lukken, breng ik hem terug en ga ik denk toch gewoon voor de HyperX Cloud II of idd een losse koptelefoon+mic (en eventueel audiokaart) combinatie.

Stel dat ik nu uiteindelijk toch voor de losse koptelefoon+mic en eventueel audiokaart ga, wat raden jullie dan aan?
Ben op dat front helemaal niet thuis namelijk...

Is het nog nodig om een extra losse audiokaart te kopen?
Alsin van; haal je er meerwaarde uit? Heb nu een Asus Z170-A MOBO. (Realtek ALC892 audio chip)

[ Voor 14% gewijzigd door Milo44 op 19-04-2017 11:30 ]

• Gordon89
Benieuwd wat je uiteindelijk besluit te gaan doen.
Vond bij de G533 het geluid persoonlijk een beetje "modderig", bass overheerste regelmatig en hoge tonen missen soms.
In mijn beleving geeft de Kingston een natuurlijkere geluid. En kun je nog veel spelen met de EQ om het naar je zin te maken.
Ook met behulp van bijv. Razer Surround kun je de bass boosten en meer het Hollywood idee krijgen qua geluid. (hier staat dan wel enige nadelen tegenover)

Geluidskaart, eerste wat je zal opvallen is volume, de onboard is gewoon niet zo krachtig.
Verder hoge tonen komen beter uit en klinkt het allemaal wat voller.
Zeker aangezien zon Xonar kaart zon 25 euro kost zou ik het er niet om laten.

Open en gesloten, open geeft wat ruimtelijker geluid, dingen lijken verder weg. Je hoort het als iemand je roept aangezien het een open ontwerp is.
Gesloten heeft voller geluid en zit je er wat meer middenin laat maar zeggen. En je wordt redelijk afgesloten van de buitenwereld ;)

Verwijderd

Ik heb zelf destijds deze gekocht:
https://www.amazon.de/Aud...rds=Audio+Technica+Gaming

Gebruik hem i.c.m. een Xonar soundcard en ben er zeer tevreden over. Het is een stereo, maar heb het idee dat ik om mij heen alles 20x beter en preciezer hoor als met de 7.1 voorgangers die hier destijds gelegen hebben. (Corsair Void 7.1, Logitech G35 5.1, etc.)

Gebruik hem overigens i.c.m deze:
pricewatch: Asus Xonar U7

Omdat ik het wel handig vond om dat ding lekker bij de hand te hebben ipv in mijn case.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2017 12:09 ]

• Milo44
Thnx mannen tot zover!
Wat betreft zo'n Asus Xonar geluidskaart, maakt dat nog uit welke?
Zie namelijk verschillende staan met behoorlijk wat prijs verschil.

En @ Gordon89, je hebt het over veel spelen met de EQ met de Kingston, maar welke EQ bedoel je dan?
De Kingston HyperX Cloud (II) is toch Plug&Play en heeft toch geen apart software?
Of bedoel je dan icm de geluidskaart die (in dit geval) jij erbij hebt?

• Gordon89
Klopt EQ is van Xonar, en dan de Unified drivers.
Ik heb zelf de Xonar DG, deze is gericht op headsets en heeft verder niet veel extra, moet zeggen dat het met een geluidsetje ook prima klinkt hoor, maar hij heeft een extra amplifier voor een zwaardere headset, onboard kakt de volume echt flink in namelijk.
pricewatch: Asus Xonar DG
De Cloud 2 heeft dacht ik een iets betere mic en een USB 7.1 dongle, aan jou of je dit gaat gebruiken natuurlijk. Het verschil is een tientje :)
Compleet zal dit ongeveer 110,- kosten en kun je nog een leuke game ( of meerdere ) kopen van het geld wat je overhoud.
Pcartigny's setje is ook erg goed maar kost ook al meer dan 2 keer zoveel. Aan jou of dit het waard is.

• Milo44
Dan zou ik idd voor de Cloud II gaan ja.
Er zijn namelijk veel positieve reacties op deze 7.1 emulatie die de Cloud II met zich meebrengt.
Misschien dat dit nog eens een leuk extra'tje levert in games zoals Witcher 3 oid.

En gewoon eens kijken hoe het klinkt in Overwatch, maar denk dat ik daar gewoon de Stereo+Atmos setting voor ga gebruiken.

We gaan het even bekijken! Bedankt voor alle info tot zover.
Andere reacties/adviezen zie ik alsnog graag tegemoet en ik werk dit topic weer even bij als ik mijn uiteindelijk besluit heb genomen.

EDIT: Omdat ik veel teveel twijfel wat ik nu precies wil |:( heb ik zojuist de Cloud II+Xonar DG combo besteld.
Dan gaan we vd week gewoon de twee naast elkaar vergelijken en op basis daarvan mijn keuze maken.

I'll keep it up to date! :+

[ Voor 18% gewijzigd door Milo44 op 19-04-2017 14:22 ]

• Milo44
Ik zit me trouwens net te bedenken dat ik misschien stom ben geweest om die Xonar DG erbij te bestellen?
Want ik heb natuurlijk de Cloud >2< besteld en die komt met zo'n eigen USB geluidskaart...
Dus dan heb je toch helemaal geen profijt van een extra geluidskaart als je je headset daar niet op aansluit? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Milo44 op 19-04-2017 16:44 ]

• Gordon89
Eerste verhaal wat ik schreef klopt niet..
Nee dat zeg ik verkeerd, de usb dongle is een verbetering ten opzichte van de onboard, echter vind ik dat de Xonar toch een stuk beter geluid produceert. ( ik heb zon 7.1 dongletje liggen )
Aangezien je al besteld hebt, is het ook al verstuurd?
Je zou eventueel als je de dongle niet gaat gebruiken ook naar een Cloud Core kunnen kijken.
Deze heeft geen volume control op de kabel dacht ik en is eigenlijk enkel de headset, maar kost 65 incl. verzending bij Bol.com :) Zo kom je met een Xonar kaartje nog onder de 100 uit!

[ Voor 85% gewijzigd door Gordon89 op 19-04-2017 20:29 ]

• Milo44
Gisteren toen ik dit typte eigenlijk ook gelijk naar de webshop gemailed dat de geluidskaart overbodig was.
Deze hebben ze eruit gehaald en nu is enkel de headset onderweg en alst goed is vanavond binnen.

Dusja, we gaan gewoon eens ff kijken hoe of wat. Mocht ik nou alsnog beter geluid wensen kan ik altijd dat kaartje nog nabestellen.

Denk dat ik na het weekend wel een oordeel heb over de 2 headsets en dan zal ik mijn ervaring/mening eens toelichten hier.

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-02 14:58
Zoek eens op open/semi open headphones. Ik heb zelf een Audio Technica ATH-AD700x met een losse mic. Doordat deze open is heb je veel betere positionering van het geluid om je heen. Wil je echt goed geluid en niet veel te veel betalen koop dan een open koptelefoon met een losse mic. Gesloten kan natuurlijk ook omdat open wel geluid naar binnen (en dus buiten) laat lekken. Wat niet altijd handig is als je omgeving gehorig is of je niet anderen wilt storen.

Ook de Superlux 668b is al heel aardig voor een euro of 30. En geloof het of niet, daar kan een gesloten dure headset al niet tegenop qua positionering van het geluid.

Een video als deze legt het beter uit:
YouTube: Gaming Headsets Suck - Make Your Own For $50 or Less

De kingston schijnt voor een gesloten koptelefoon wel heel aardig te zijn (gebasseerd op Beyerdynamic als ik het goed heb). Maar wil je écht goed geluid wat je niet alleen met gamen hoeft te gebruiken koop ze dan los :-)

• Gordon89
Jarnowtje schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:17:
Zoek eens op open/semi open headphones. Ik heb zelf een Audio Technica ATH-AD700x met een losse mic. Doordat deze open is heb je veel betere positionering van het geluid om je heen. Wil je echt goed geluid en niet veel te veel betalen koop dan een open koptelefoon met een losse mic. Gesloten kan natuurlijk ook omdat open wel geluid naar binnen (en dus buiten) laat lekken. Wat niet altijd handig is als je omgeving gehorig is of je niet anderen wilt storen.

Ook de Superlux 668b is al heel aardig voor een euro of 30. En geloof het of niet, daar kan een gesloten dure headset al niet tegenop qua positionering van het geluid.

Een video als deze legt het beter uit:
YouTube: Gaming Headsets Suck - Make Your Own For $50 or Less

De kingston schijnt voor een gesloten koptelefoon wel heel aardig te zijn (gebasseerd op Beyerdynamic als ik het goed heb). Maar wil je écht goed geluid wat je niet alleen met gamen hoeft te gebruiken koop ze dan los :-)
Open en gesloten is vrij persoonlijk, vind zelf het "stoor"geluid van buiten bij een open headphone vervelender dan het inleveren op wat soundstage.
De Kingston is gebaseerd op een Takstar, deze maken voor heel veel merken de headphones waaronder ook de Beyerdynamic ( die er een forse percentage weer op gooien )
Wat ik al eerder zei, de Kingston ligt qua prijs erg dicht bij de OEM fabrikant waardoor het zon interessant model is, zou ik hem voor bijv. 130,- aanraden, nee waarschijnlijk niet, maar voor de 65,- incl verzending van de Core kun je eigenlijk niet veel beters vinden.
Let wel dat de meeste mensen vergeten dan de Takstar na zon 100 uur pas op zijn best is, het geluid wordt van mooi rond en ik moet zeggen dat zonder hulp van externe software de positionering van geluid verdomd goed zit. Daarbij het impact van de gesloten headset geeft een heel gaaf ervaring.

• Milo44
Gordon89 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:39:
[...]

Open en gesloten is vrij persoonlijk, vind zelf het "stoor"geluid van buiten bij een open headphone vervelender dan het inleveren op wat soundstage.
De Kingston is gebaseerd op een Takstar, deze maken voor heel veel merken de headphones waaronder ook de Beyerdynamic ( die er een forse percentage weer op gooien )
Wat ik al eerder zei, de Kingston ligt qua prijs erg dicht bij de OEM fabrikant waardoor het zon interessant model is, zou ik hem voor bijv. 130,- aanraden, nee waarschijnlijk niet, maar voor de 65,- incl verzending van de Core kun je eigenlijk niet veel beters vinden.
Let wel dat de meeste mensen vergeten dan de Takstar na zon 100 uur pas op zijn best is, het geluid wordt van mooi rond en ik moet zeggen dat zonder hulp van externe software de positionering van geluid verdomd goed zit. Daarbij het impact van de gesloten headset geeft een heel gaaf ervaring.
Wil je hiermee zeggen dat dit ook geldt voor de Cloud II omdat je zegt dat Cloud serie van Kingston gebaseerd is op de Takstar?

• Gordon89
Milo44 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:15:
[...]

Wil je hiermee zeggen dat dit ook geldt voor de Cloud II omdat je zegt dat Cloud serie van Kingston gebaseerd is op de Takstar?
Ja voor zover ik weet is de basis nog steeds die van de Takstar maar met een andere Mic en die Dongle.

• Milo44
Prima, houd ik daar ook even rekening mee :)

• Gordon89
Ben benieuwd wat je ervan vind!

• d4jo
Ik denk niet dat je met de Cloud II verkeerd kan gaan, maar een open koptelefoon is wel het ervaren waard. Ik zou zelf voor geen goud meer wat anders willen tijdens gamen, geen surround sound (al helemaal geen virtueel) kan tegen de ruimtelijkheid van open headphones op.

@Gordon89: "Inleveren op wat soundstage" - Je levert niet in op wat soundstage, het is dag en nacht ook mét een goede closed back koptelefoon. Maar als je niet kan leven met het lekken naar binnen/buiten dan snap ik je wel :)

• Gordon89
Even een ideetje, http://www.ebay.de/itm/Om...%3D11%26sd%3D252625988656
Is volgens mij de Takstar HI2050, deze heeft geen mic oid, maar is in wezen de Cloud maar dan open.
Voor het geld geen gekke tussenweg laat maar zeggen.
Zit hier zelf naar te kijken voor de zomer als het wat heter wordt.

• d4jo
Gordon89 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:51:
Even een ideetje, http://www.ebay.de/itm/Om...%3D11%26sd%3D252625988656
Is volgens mij de Takstar HI2050, deze heeft geen mic oid, maar is in wezen de Cloud maar dan open.
Voor het geld geen gekke tussenweg laat maar zeggen.
Zit hier zelf naar te kijken voor de zomer als het wat heter wordt.
Bedankt voor de link! Ik was al even op zoek naar die Takstar maar kon hem nergens vinden. Stond hoog op mijn lijstje samen met de SPH9500s (even uit mijn hoofd) van Philips (in US 50$). Mooie van die philips is dat hij een losse kabel heeft waardoor je er makkelijk zoiets tussen kan zetten:
http://v-moda.com/boompro-microphone/

• Milo44
Nog niet eens zo'n gek idee heren... :P

• d4jo
Laatste tip: Mocht je niet een headset maar bijvoorbeeld die Omnitronic nemen mét vaste kabel. Dan kun je ook zoiets nog doen om hem snel om te toveren tot headset (met mic dus):
https://antlionaudio.com/

Deze klik je snel op je headphone, nadeel is wel een extra kabel omdat deze itt de boompro van v-moda niet tegelijk de audio afhandelt.

• Gordon89
Jammer van die Modmic dat het duurder dan de headphones zelf is haha.
Let wel op dat de open versie van de headset iets scheller is in de hoge tonen, dit zelfde probleem heeft de dicht ook, dit wordt echter door de dichte constructie opgevangen.

[ Voor 56% gewijzigd door Gordon89 op 20-04-2017 20:03 ]

• Milo44
Yes, ik was van de ModMic op de hoogte inderdaad, ben nu een beetje aan het testen met de Cloud II.
Eerste impressie terwijl ik muziek luister is dat het iets onder doet aan de G533, Cloud II klinkt wat "plat".
Echter heb ik al een EQ gedownload en kan ik het hier wel in finetunen.

Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om hoe het speelt met FPS games en met voipen! Dat gaan we zo eens ff uitproberen, haha.

EDIT:

De Cloud II zit overigens VELE malen beter als de G533, dat is 1 ding wat al héél snel duidelijk was voor mij haha.
Ook mede omdat de Cloud lichter is als de G533, uiteraard blijft dit iets persoonlijk qua comfort natuurlijk.

EDIT 2:

Zojuist ook even The Virtual Barber Shop zitten luisteren.
Eerst even met de G533, dat was niet veel bijzonders. Daarna opnieuw maar dan met de HyperX Cloud II.

HO-LY SHIT. Mind is blown! _/-\o_ Op het laatste stukje alstie in je oor fluistert, What the faaaacck xD

VELE malen beter dan de G533 haha, tering ey.

[ Voor 49% gewijzigd door Milo44 op 20-04-2017 21:01 ]

• Gordon89
Hehe told ya :)
Ik was ook erg onder de indruk van het setje, lekker degelijk en gewoon een goed ding zonder teveel gedoe eromheen.
Blij dat het advies dus voor jou wel het goede was, voor games waarbij je wat mee Hollywood wilt zou je de EQ in een
W vorm kunnen zetten, dan het je niet het meest realistische geluid maar wel lekkere lage knallen en helder kletterend glas ( is echter wel persoonlijk wat je mooi vind)
Have fun!

• Milo44
Vant weekend nog wat gamen met beide headsets, want ik heb toch een lan party, maar ik denk dat de keuze al wel gemaakt is.
Net even ongeveer een 2u mee gegamed, maar het is met de HyperX Cloud II veel makkelijker om tegenstanders te positioneren als met de G533.
VOIP nog niet kunnen testen, maar denk dat dat ook wel goed zit.

• Gordon89
En nu snap je waarom men zegt dat dat hele surround headset gebeuren niks anders is dan een Stereo ding.
Ik heb zelf ook een headset gehand met 8 speakers, nog niet eens de helft qua ruimtelijk gevoel dan de Cloud.

• Milo44
Het wireless (bereik) van de G533 is heel relax en met muziek klinkt de G533 beter vind ik persoonlijk.
Deze combinatie heeft mij doen realiseren dat ik een headset toch meer dan alleen voor gamen gebruik.
Daarintegen voor gamen vind ik (persoonlijk) de G533 dan weer veel minder geschikt, want het klinkt allemaal een stuk minder goed als de Cloud II.

Uiteindelijk blijf ik ook bij het feit dat ik de Cloud II prettiger vind zitten, want deze is minder "bulky", weegt minder zwaar, waardoor het comfort beter is.
Omdat de earcups wat kleiner zijn en niet volledig over de oren vallen krijg ik op langer termijn wel een beetje last van mijn oren, maar omdat deze pijn niet lang aanwezig blijft na het afzetten mag dat de pret van de hele headset niet bederven.
Ik denk dat dit uiteindelijk ook niet meer zal voorkomen omdat de headset "losser" waardoor de druk op je oren minder zal worden.

Al met al is de keuze toch op de HyperX Cloud II gevallen en heb ik de G533 terug gebracht.

Bedankt voor alle tips en adviezen e.d. mensen 8)

• Milo44
Ik weet dat dit topic alweer even geleden is, maar ik wil even kort iets toelichten.
Dit kan namelijk behulpzaam zijn voor diegene die ook voor de HyperX Cloud 2 gaan.

Ik ben er tot op heden hartstikke tevreden mee, het enige minpuntje is: de microfoon is érg zacht...
Vrienden horen mij wel, maar erg zachtjes en soms als ik wat moe ben praat ik zachter als normaal en kunnen ze me helemaal niet verstaan.
Normaal zou je zeggen: pas dan het Decibelniveau aan van je microfoon onder de instellingen bij "Opnameapparaten", maar aangezien de Cloud 2 wordt geleverd met een USB geluidskaartje staat deze optie standaard disabled in Windows.

Mijn oplossing was als volgt:

YouTube: [TUTORIAL] How to Make any Microphone Sound better & More Profes...

Ik heb dit filmpje gevolgd met als resultaat dat mijn microfoon héél veel beter én helderder klinkt!
De mensen met wie ik nu voip kunnen mij vele malen beter verstaan en het is dan ook een grote aanrader!

Pagina: 1