Vervangen beeldscherm voor nieuwe build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-01 21:00
Hoi, ik wil binnenkort een nieuwe game pc kopen.
Waarschijnlijk wordt het een Ryzen/rx 580 build.
Ik wil games (gta 5, Rainbow Six Siege, Squad, Battelfield 1 ect) op 1080x kunnen spelen.

Momenteel heb ik de Samsung Syncmaster P2370 klik

Mijn beeldscherm werkt nog uitstekend, daar is niets mis mee. Aangezien ik een hele nieuwe build wil hebben, is het beter om een nieuw monitor te kopen?

Alle reacties

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-01 14:50
waarom iets veranderen als het goed werkt :P je kan altijd nog overwegen om er 1tje bij te halen maar het zou zonde zijn om een goed werkend scherm weg te doen + het is zonde van je geld.

Daarbij het is een 1080P scherm zou goed genoeg moeten zijn voor dat systeem wat je gaat maken.

en als de GPU geen aansluiting er voor heeft heb je altijd nog wel een converter om hem naar HDMI te doen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Rockster34 op 18-04-2017 13:57 ]

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11-2025

Gertjuhjan

Software Engineer

Als je tevreden bent met het scherm zou ik geen nieuwe kopen.

Je moet dan wel kijken of je nieuwe videokaart DVI-I ondersteund. Want volgens de pricewatch is dat de enige aansluiting die de monior heeft.

Xbox: Gulpener88

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-01 13:07
@noud Loop eens een elektronicawinkel binnen, bekijk wat nieuwe beeldschermen en kijk of het waard is.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Gertjuhjan schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:55:
Als je tevreden bent met het scherm zou ik geen nieuwe kopen.

Je moet dan wel kijken of je nieuwe videokaart DVI-I ondersteund. Want volgens de pricewatch is dat de enige aansluiting die de monior heeft.
Actief verloopstukje ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-01 21:00
Bedankt voor de antwoorden. Ik was in de veronderstelling dat een beeldscherm dat al 7 jaar oud is, minder goed zal functioneren dan een nieuw beeldscherm. Ook misschien vanwege de refresh gebeuren. Al ben ik bang dat ik nu dingen door elkaar haal.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 14:08
Is het nodig als het scherm bevalt? Nee
Kan het verschil maken? Ja

Kort gezegd, je kan een nieuwe kopen, de oude voldoet, je kan ook vernieuwen op technisch vlak. Heel persoonlijk en ook afhankelijk van het budget wat er voor is :)
Bijzaak een scherm zal altijd iets minder worden in de loop der jaren, veelal in de vorm van een lagere maximale helderheid.

Het is een heel persoonlijk punt, ik ben recent (Januari) zelf overgestapt van een 24" TN paneel van de nodige jaren oud naar een 34" IPS paneel. Ik moet zeggen, wat een verschil. Het oude scherm staat nu op het bureau bij mijn vader, maar als ik dat nu zie zou ik voor geen goud meer terug willen.

Let wel, zolang je niet anders gewend bent is er geen probleem, zie je er ook niets aan. Ik heb het scherm tot het laatste moment met plezier gebruikt.
Pagina: 1