Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 17:28
Allereerst moet ik melden dat ik op zoek ben geweest naar het algemene Whatsapp topic maar dat ik dat niet kon vinden. Moet bekennen dat ik maar eventjes gezocht heb.

Nu de vraag; past Whatsapp automatische account verwijdering toe? Ik las iets in hun FAQ over automatische verwijdering na 45 dagen als je de telefoon in kwestie niet meer kunt gebruiken en deze later alsnog weer aan de praat krijgt. Zo ja, is er een manier om de gegevens weer terug te krijgen?

Beste antwoord (via be3a18 op 18-04-2017 13:29)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 10:33

Rmg

de FAQ is gewoon duidelijk toch?

https://www.whatsapp.com/faq/en/general/24068052
If the previous owner of your phone number did not delete their WhatsApp account, you and your friends may see your phone number in WhatsApp before you activate a new account. You may also see someone else's profile photo and status message attached to your phone number.

.....

To help eliminate confusion with recycled phone numbers, we monitor account inactivity. If an account is unused for 45 days and then becomes newly activated on a different mobile device, we take this as a sign that a number has been recycled. At this time, we will remove the old account data tied to the phone number - like the profile photo and status.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Welke gegevens? Er zit nauwelijks iets in een whatsapp account?
Contacts die je ziet zijn de contacts die je zelf al in je mobiel hebt, en die gematcht worden aan andere whatsapp gebruikers obv telefoonnummer.
Chathistory en images zit alleen in je telefoon, niet bij whatsapp online. De backups daarvan staan (indien ingeschakeld) op de cloud-dienst van je telefoonplatform (icloud, google drive, onedrive)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
De vraag is meer of het account is verwijderd; de gegevens zijn van secundair belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

be3a18 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:18:
De vraag is meer of het account is verwijderd; de gegevens zijn van secundair belang.
Bij Whatsapp heb je niet echt een account, het is gewoon je telefoon nummer. Dus als je de app installeert pakt hij automatisch je telefoon nummer en gebruikt dat als "account". Er valt dus niet echt iets te verwijderen qua account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ik bedoel dit:

Belangrijk: Vergeet niet om je oude account te verwijderen. Wanneer je vergeten bent om je oude account te verwijderen en je geen toegang meer hebt tot dat account, hoef je je geen zorgen te maken. Indien de nieuwe eigenaar van de telefoon na 45 dagen van inactiviteit WhatsApp activeert, zal alle informatie die gelinkt is aan dat telefoonnummer verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 13:12

TommieW

Numa numa.

Het enige wat ik me kan verzinnen dat in je WhatsApp account staat is lidmaatschap van groepen. Ik denk dat het in het algemeen handiger is om vrienden in andere groepen even te vragen om jouw nummer er uit te gooien.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Misschien gaat dat over groepslidmaatschappen? Dat is zo'n beetje het enige wat daar wel aan gekoppeld is

edit: hmm te laat :P

edit2: Verder zal het gaan over je icon, statustekst en je opgegeven naam... denk ik :)
Maar inderdaad gewoon weer installeren, dan wordt er, als de oude al is verwijderd, gewoon weer een nieuw account aangemaakt obv je telefoonnummer

[ Voor 61% gewijzigd door SambalBij op 18-04-2017 13:23 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Nee, ik bedoel echt automatische verwijdering. Precies zoals het staat in de quote uit de FAQ van Whatsapp.

[ Voor 39% gewijzigd door be3a18 op 18-04-2017 13:24 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 10:33

Rmg

de FAQ is gewoon duidelijk toch?

https://www.whatsapp.com/faq/en/general/24068052
If the previous owner of your phone number did not delete their WhatsApp account, you and your friends may see your phone number in WhatsApp before you activate a new account. You may also see someone else's profile photo and status message attached to your phone number.

.....

To help eliminate confusion with recycled phone numbers, we monitor account inactivity. If an account is unused for 45 days and then becomes newly activated on a different mobile device, we take this as a sign that a number has been recycled. At this time, we will remove the old account data tied to the phone number - like the profile photo and status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 07:06

Grannd

da Granndest

Als je langer dan 45 dagen je telefoon en telefoonnummer niet gebruikt en het telefoonnummer weer gaat gebruiken voor whatsapp ziet whatsapp dit als nieuwe activatie en worden de oude gegevens die ze hadden van dat telefoonnummer inderdaad verwijderd.

Wat whatsapp dus wil zeggen is dat iemand die ooit jouw oude nummer toegewezen zou krijgen niet automatisch je oude profielfoto en groepsapps ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Oké, ik snap het. 45 dagen inactiviteit is dus de limiet.

Op zich een logische beveiligingsmaatregel maar ik kan me omstandigheden voorstellen waarbij dit toch vervelend kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

be3a18 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:27:
Oké, ik snap het. 45 dagen inactiviteit is dus de limiet.

Op zich een logische beveiligingsmaatregel maar ik kan me omstandigheden voorstellen waarbij dit toch vervelend kan zijn.
Waarom? Je bent je account niet 'kwijt'. Het enige wat je weer moet doen is je naam en je profiel foto instellen. Contacten komen gewoon uit je adresboek en je vrienden zullen je gewoon weer in hun lijst zien.

Sterker nog, als je na 45 dagen het accoutn weer gaat gebruiken op dezelfde telefoon, gebeurt er volgens mij helemaal niks.

[ Voor 11% gewijzigd door Janoz op 18-04-2017 13:39 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Als ik de FAQ lees staat er toch wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Janoz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:30:
[...]
Sterker nog, als je na 45 dagen het accoutn weer gaat gebruiken op dezelfde telefoon, gebeurt er volgens mij helemaal niks.
If an account is unused for 45 days and then becomes newly activated on a different mobile device, we take this as a sign that a number has been recycled.
Hier staat toch duidelijk dat de data word verwijderd als het account na 45 dagen opnieuw geactiveerd wordt op een ander toestel. Dus met andere woorden: Als je na 45 dagen whatsapp opent op hetzelfde toestel dan zal de data niet verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat zeg ik toch?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Misschien dat Whatsapp hier duidelijkheid over zou kunnen verschaffen als je contact met ze zou kunnen opnemen. Daar heb ik naar gezocht op hun website. Er is helaas niet zoiets als een contact mogelijkheid behalve Twitter en Facebook. Geen email mogelijkheid of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
be3a18 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:30:
Misschien dat Whatsapp hier duidelijkheid over zou kunnen verschaffen als je contact met ze zou kunnen opnemen. Daar heb ik naar gezocht op hun website. Er is helaas niet zoiets als een contact mogelijkheid behalve Twitter en Facebook. Geen email mogelijkheid of iets dergelijks.
Wat is er nu dan precies nog niet duidelijk?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
De onduidelijkheid betreft denk ik onderstaande mening, alhoewel de FAQ van WhatsApp zelf duidelijker lijkt te zijn.
Grannd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:24:
Als je langer dan 45 dagen je telefoon en telefoonnummer niet gebruikt en het telefoonnummer weer gaat gebruiken voor whatsapp ziet whatsapp dit als nieuwe activatie en worden de oude gegevens die ze hadden van dat telefoonnummer inderdaad verwijderd.

Wat whatsapp dus wil zeggen is dat iemand die ooit jouw oude nummer toegewezen zou krijgen niet automatisch je oude profielfoto en groepsapps ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
be3a18 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:41:
De onduidelijkheid betreft denk ik onderstaande mening, alhoewel de FAQ van WhatsApp zelf duidelijker lijkt te zijn.
Het lijkt mij vrij simpel:
Situatie 1). Telefoonnummer is van mij en ik heb mijn toestel meer dan 45 dagen niet gebruikt. Vervolgens zet ik het toestel weer aan en Whatsapp ziet dat het hetzelfde toestel betreft -> Geen nieuwe activatie -> account blijft behouden

Situatie 2). Ik heb net een nieuw telefoonnummer en de vorige eigenaar van het nummer heeft het account niet verwijderd. Ik activeer het toestel met het nieuw telefoonnummer -> Wel een nieuwe activatie -> Nieuw account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

be3a18 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:41:

[...]
Ik gebruikte de NL-FAQ (https://www.whatsapp.com/faq/nl/general/24068052) om die informatie te vinden.
In de Engelse FAQ staat duidelijk 'on a different device' dus ik ga ervan uit dat het inderdaad pas verwijderd wordt als je van een nieuw device probeert te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ok, ik denk dat dat inderdaad het antwoord is. De laatste vraag dan is of WhatsApp helemaal geen limiet erop zet als het inderdaad hetzelfde toestel is. Maw als de inactiviteit bijvoorbeeld niet 45 dagen is maar veel langer zoals bijvoorbeeld een half jaar of een jaar. Ik ken een verhaal van iemand die een half jaar in coma heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is vooral voor 2-step verification en hergebruik van mobiele nummers. Als je een 2sv code hebt ingesteld moet je die invoeren als je Whatsapp aan je telefoon koppelt.
Als je die code bent vergeten, of je hebt een nieuw nummer gekregen die in het verleden door iemand anders voor Whatsapp is gebruikt, kun je Whatsapp dus niet koppelen. Dan moet je 45 dagen wachten en dan kun je hem zonder code koppelen en een nieuwe code instellen. Volgens mij was het zo dat een nummer niet binnen 45 dagen wordt hergebruikt dus dan kun je als nieuwe eigenaar Whatsapp meteen gebruiken, en de instellingen van de vorige gebruiker zijn dan ook verwijderd.

[ Voor 18% gewijzigd door mstx op 18-04-2017 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Bij 2staps-verificatie is het juist anders: https://www.whatsapp.com/faq/nl/general/26000021
Na 7 dagen kan je de account activeren ook zonder de activatiecode, accounts met 2staps-verificatie worden na 30 dagen inactiviteit verwijderd (bij een nieuwe activatie).

Ik denk dat er, zolang je dus niet van toestel wisselt, geen limiet zit op account-inactiviteit: Whatsapp verwijdert je account pas op het moment dat hij opnieuw geactiveerd wordt, maar als je op hetzelfde toestel zit zullen ze het dus niet actief deactiveren en blijft hij altijd gewoon geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Oke, duidelijk. Iedereen bedankt voor meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je app account echt verwijderd(staat in account),en je komt er niet meer in dan word dan 45 dagen officieel je account verwijderd. Staat in je app account: verwijder mijn account. Maar dan moet je niet meer naar je app account. Mensen die jou chat nog hebben kunnen die 45 dagen appje naar je sturen maar ze krijgen 1 streepje te zien. Maar jij krijgt niks van ze binnen. Dus na 45 dagen is je app account echt verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Nata82 bedankt voor je toevoeging. Maar dit topic was inmiddels al opgelost en is al wat ouder. Het is dan ook niet toegestaan om topics te kicken.

Pagina: 1