Op zoek naar huurwoning omgeving Gouda / Utrecht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiguelMASSACRE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Goedemiddag tweakers,

Na enige tijd gezocht te hebben naar een fatsoenlijke baan kan ik eindelijk een carrière starten. Ik ga werken in Rotterdam en over een jaar in Utrecht, maar zelf kom ik uit Zuid-Limburg en ben dan ook totaal niet bekend in de hiervoor genoemde regio's.
Om te voorkomen dat ik doodongelukkig word in een probleemwijk/dorp wil ik me van tevoren oriënteren naar plaatsen/wijken die leuk zijn om in te wonen en plaatsen/wijken die ik absoluut moet vermijden.
Ik ben op korte termijn op zoek naar een huurwoning omgeving Gouda / Utrecht (neig meer richting Utrecht vanwege toekomstige werkzaamheden daar) en ben ook zeker bereid om in een dorp in de buurt te wonen, het hoeft niet in de stad zelf te zijn.

Ik heb al uitvoerig het internet geraadpleegd over achterbuurten in deze omgeving, maar het blijft moeilijk om er concreet een goed beeld van te krijgen. De woningcorporaties die ik gebeld heb zijn tot nu toe ook niet veel nuttig geweest.
Via deze weg hoop ik alsnog beter inzicht te krijgen in leuke buurten in deze omgeving. Als u ervaring heeft met wijken/plaatsen in deze buurt dan hoor ik ze graag!

Alvast bedankt!

Miguel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De wijk Oosterwei is geregeld in het nieuws geweest, daar wil je in elk geval niet wonen. Ik zou denk ik in een omliggend dorp gaan wonen.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 18-04-2017 12:51 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-07 15:43
MiguelMASSACRE schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:28:
Goedemiddag tweakers,

Alvast bedankt!

Miguel
De rest maar geknipt... want daar stond toch weinig in... Wat zoek je ? Ik woon zelf in een dorp tussen Rotterdam en Utrecht in, en ik kan je in ieder geval zeggen dat je in dorpen meer huis voor je geld hebt. Maar dan ook evenredig minder voorzieningen. Zoek je een appartement in een gebied waar iets te doen is ? Een huis in landelijk gebied ? In welke prijsklasse kun je zoeken ? En in welke prijsklasse wil je zoeken ? Want het is toch ook wel lekker om niet te werken voor je huis, maar ook nog wat over te hebben om wat leuks te doen...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiguelMASSACRE
@Marzman Bedankt voor de tip! Die had ik nog niet zien staan.

@Oekiejoekie Ik heb me inderdaad ook op dorpen in de omgeving georiënteerd. Voor mij als starter lijkt dat de betere optie. Ik weet van mezelf dat ik doodongelukkig zou worden in een eenkamerappartement, dus ben op zoek naar een appartement bestaande uit meerdere kamers in een leuke, gezellige buurt. Er hoeft niet zozeer veel te doen te zijn, als de nodige voorzieningen (winkelcentrum, OV etc.) maar aanwezig zijn. Ik houd wel van de natuur dus een groene omgeving zou wel gewenst zijn, maar is niet noodzakelijk.
Om toch nog wat geld over te houden elke maand zoek ik een appartement tussen de €700-750 incl. GWL, gebaseerd op prijzen in de stad. Buiten de stad zal een soortgelijk appartement iets minder kosten.

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 6% gewijzigd door MiguelMASSACRE op 18-04-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
MiguelMASSACRE schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:06:
@Marzman Bedankt voor de tip! Die had ik nog niet zien staan.

@Oekiejoekie Ik heb me inderdaad ook op dorpen in de omgeving georiënteerd. Voor mij als starter lijkt dat de betere optie. Ik weet van mezelf dat ik doodongelukkig zou worden in een eenkamerappartement, dus ben op zoek naar een appartement bestaande uit meerdere kamers in een leuke, gezellige buurt. Er hoeft niet zozeer veel te doen te zijn, als de nodige voorzieningen (winkelcentrum, OV etc.) maar aanwezig zijn. Ik houd wel van de natuur dus een groene omgeving zou wel gewenst zijn, maar is niet noodzakelijk.
Om toch nog wat geld over te houden elke maand zoek ik een appartement tussen de €700-750 incl. GWL, gebaseerd op prijzen in de stad. Buiten de stad zal een soortgelijk appartement iets minder kosten.

Bedankt voor de reacties!
Dat is daar zeker te doen... Ik zit hier zelf in een appartement (vrije sector.... woningbouwverenigingen, begin er niet eens aan, dat is kansloos in de randstad) voor 568 euro. In het centrum van een redelijk dorp. Station en busverbinding aanwezig. Vind ik een hele nette prijs, maar ik woon zelf liever wat goedkoper, en hou dan een paar keer per jaar geld over voor een stedentrip of vakantie...

Hou er verder als Limburger ook rekening mee, dat bepaalde dorpen/steden hier in de buurt aardig gereformeerd zijn. Koopzondag ? wat is dat ? >:) Op zondag is hier alleen de Kruidvat en één supermarkt open. En de carnavalsoptocht, die is hier in verband met de zondagsrust op zaterdag. (moet van de andere kant wel zeggen, ze hebben hier wel een carnavalsoptocht waar moeite voor gedaan wordt... niet een optocht met alleen platte karren met apres-ski-muziek en bier :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiguelMASSACRE
Oekiejoekie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:16:
[...]

Dat is daar zeker te doen... Ik zit hier zelf in een appartement (vrije sector.... woningbouwverenigingen, begin er niet eens aan, dat is kansloos in de randstad) voor 568 euro. In het centrum van een redelijk dorp. Station en busverbinding aanwezig. Vind ik een hele nette prijs, maar ik woon zelf liever wat goedkoper, en hou dan een paar keer per jaar geld over voor een stedentrip of vakantie...

Hou er verder als Limburger ook rekening mee, dat bepaalde dorpen/steden hier in de buurt aardig gereformeerd zijn. Koopzondag ? wat is dat ? >:) Op zondag is hier alleen de Kruidvat en één supermarkt open. En de carnavalsoptocht, die is hier in verband met de zondagsrust op zaterdag. (moet van de andere kant wel zeggen, ze hebben hier wel een carnavalsoptocht waar moeite voor gedaan wordt... niet een optocht met alleen platte karren met apres-ski-muziek en bier :+ )
Klinkt goed!
Woningbouwvereniging begin ik inderdaad niet aan, vooral vanwege de lange wachtrijen en moet toch binnen een paar weken een woning hebben gevonden. Carnaval is niet aan mij besteed, ben waarschijnlijk de enige Limburger die er totaal niets mee heeft. Een avondje vieren is wel oke, maar dan heb ik het ook wel weer gezien. :P
In de weekenden is het de bedoeling dat ik naar het zuiden vertrek en op zondag weer terug kom. Moet te doen zijn.
Welk dorp woon je in? En ben je bekend met leuke dorpen in de buurt waar je iets over kwijt kunt?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
MiguelMASSACRE schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:25:
[...]

Klinkt goed!
Woningbouwvereniging begin ik inderdaad niet aan, vooral vanwege de lange wachtrijen en moet toch binnen een paar weken een woning hebben gevonden. Carnaval is niet aan mij besteed, ben waarschijnlijk de enige Limburger die er totaal niets mee heeft. Een avondje vieren is wel oke, maar dan heb ik het ook wel weer gezien. :P
In de weekenden is het de bedoeling dat ik naar het zuiden vertrek en op zondag weer terug kom. Moet te doen zijn.
Welk dorp woon je in? En ben je bekend met leuke dorpen in de buurt waar je iets over kwijt kunt?

Alvast bedankt! :)
Ik woon zelf in Boskoop... goed bereikbaar via OV, één station, tweede station is momenteel in aanbouw. Waddinxveen lijkt me ook nog wel wat voor je dan (2 stations, derde in aanbouw), maar al wat stedelijker. Verder goede aansluitingen met de auto op de A12, A20, N11, A4, maar die heb je nog niet begrijp ik...

Maar jij bent starter ? Hou er dan rekening mee dat je het eerste half jaar misschien nog veel terug gaat naar Limburg... En dan bouw je ook hier meer vriendenkring op, en sla je af en toe vaker een weekend over...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiguelMASSACRE
Oekiejoekie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:33:
[...]

Ik woon zelf in Boskoop... goed bereikbaar via OV, één station, tweede station is momenteel in aanbouw. Waddinxveen lijkt me ook nog wel wat voor je dan (2 stations, derde in aanbouw), maar al wat stedelijker. Verder goede aansluitingen met de auto op de A12, A20, N11, A4, maar die heb je nog niet begrijp ik...

Maar jij bent starter ? Hou er dan rekening mee dat je het eerste half jaar misschien nog veel terug gaat naar Limburg... En dan bouw je ook hier meer vriendenkring op, en sla je af en toe vaker een weekend over...?
Goede bereikbaarheid met OV en een station in de buurt is precies wat ik zoek. Het is uiteindelijk de bedoeling om een auto te kopen/leasen, maar in eerste instantie is het OV the way to go.
Dat laatste zal zeker het geval zijn. Naarmate ik langer gevestigd ben zal ik waarschijnlijk minder vaak terug gaan naar Limburg in de weekenden.
Het is in ieder geval iets makkelijker om leuke dingen te gaan doen met de vrienden die in Tilburg wonen. ;)

Ik heb er in ieder geval veel zin in. Bedankt voor je info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
MiguelMASSACRE schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:12:
[...]

Goede bereikbaarheid met OV en een station in de buurt is precies wat ik zoek. Het is uiteindelijk de bedoeling om een auto te kopen/leasen, maar in eerste instantie is het OV the way to go.
Dat laatste zal zeker het geval zijn. Naarmate ik langer gevestigd ben zal ik waarschijnlijk minder vaak terug gaan naar Limburg in de weekenden.
Het is in ieder geval iets makkelijker om leuke dingen te gaan doen met de vrienden die in Tilburg wonen. ;)

Ik heb er in ieder geval veel zin in. Bedankt voor je info!
Ah, jij ook in Tilburg gewoond ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiguelMASSACRE
Oekiejoekie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:13:
[...]

Ah, jij ook in Tilburg gewoond ? :D
Nee dat niet, maar een aantal van mijn Limburgse vrienden wonen/werken daar sinds een jaar of twee.
Lijkt me heel leuk wonen daar overigens, maar het is voor mij praktischer om omgeving Gouda te wonen.

Hoe heb jij Tilburg als woonplaats ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
MiguelMASSACRE schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:16:
[...]

Nee dat niet, maar een aantal van mijn Limburgse vrienden wonen/werken daar sinds een jaar of twee.
Lijkt me heel leuk wonen daar overigens, maar het is voor mij praktischer om omgeving Gouda te wonen.

Hoe heb jij Tilburg als woonplaats ervaren?
Tilburg... het is geen stad... meer een groot dorp... in een dorp heb je de kerk met een kroeg er tegenover... en in Tilburg heb je een paar kerken, met heel veel kroegen :D

Maar waarom zoek je het dan hier ? Ik kan me dan ook voorstellen dat je bijvoorbeeld vanuit plaatsen als breda, Gorinchem goed zit ? Dichter bij Tilburg ? Centraal rond de A16/A27 naar Rotterdam/Utrecht ??

Maar... je hebt wel gelijk... vanuit Tilburg is zowel Rotterdam als Utrecht redelijk goed met OV bereikbaar...

[ Voor 6% gewijzigd door Oekiejoekie op 18-04-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:56
Zeist misschien een optie? Je hebt daar bijvoorbeeld de flat aan de Anna Paulowna laan, daar kan je redelijk voordelig kopen. Maar er is ook wel diverse vrije sector te vinden... maar reken erop dat vrije sector in de randstad best kostbaar kan zijn. Ik huur zelf in de vrije sector en heb voor 600 euro in de maand best een klein hok, een stapje groter is al snel ruim 1000 per maand. Maar het is verder best wel prettig wonen, zolang je maar niet in de L-Flat komt te wonen... hele leuke beurten zoals Crosestein waar ook wel wat vrije sector en starterswoningen te koop zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door MicGlou op 18-04-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
MicGlou schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:26:
Zeist misschien een optie? Je hebt daar bijvoorbeeld de flat aan de Anna Paulowna laan, daar kan je redelijk voordelig kopen. Maar er is ook wel diverse vrije sector te vinden... maar reken erop dat vrije sector in de randstad best kostbaar kan zijn. Ik huur zelf in de vrije sector en heb voor 600 euro in de maand best een klein hok, een stapje groter is al snel ruim 1000 per maand. Maar het is verder best wel prettig wonen, zolang je maar niet in de L-Flat komt te wonen... hele leuke beurten zoals Crosestein waar ook wel wat vrije sector en starterswoningen te koop zijn.
Zeist-Rotterdam ? da's met het ov een draak om te doen... met het station Driebergen-Zeist wat ver buiten Zeist ligt... Als ik @TS goed begrijp met wat hij wil, zou ik het eerder zoeken in de goedkopere dorpen in het groene hart (aangezien hij van groen houdt...). Maar als hij aangeeft ook een binding met Tilburg te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Oekiejoekie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:31:
[...]

Zeist-Rotterdam ? da's met het ov een draak om te doen... met het station Driebergen-Zeist wat ver buiten Zeist ligt... Als ik @TS goed begrijp met wat hij wil, zou ik het eerder zoeken in de goedkopere dorpen in het groene hart (aangezien hij van groen houdt...). Maar als hij aangeeft ook een binding met Tilburg te hebben...
TS heeft het toch over in de buurt van Utrecht ivm met toekomstige werkzaamheden? Ik vraag mij af of je de topicstart helemaal gelezen hebt? ;)

En het station 'ver buiten zeist' is wat overdreven, het is een aantal kilometer wat makkelijk te fietsen is of een kort ritje met de bus...

Maar Driebergen zou eventueel ook een optie kunnen zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 18-04-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
MicGlou schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:36:
[...]

TS heeft het toch over in de buurt van Utrecht ivm met toekomstige werkzaamheden? Ik vraag mij af of je de topicstart helemaal gelezen hebt? ;)
Als ik goed gelezen had, was het tussen Rotterdam en Utrecht, Aangezien hij in Rotterdam begint... En hij geeft aan binding met Brabant te hebben... En dan zie ik al andere gebieden... Maar goed, ik wil niet voor de TS spreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiguelMASSACRE
@MicGlou Ik heb inderdaad ook naar Zeist gekeken, grootste minpunt voor mij was inderdaad het OV naar Rotterdam. Ik zou natuurlijk deze periode kunnen overbruggen en lekker dichtbij Utrecht kunnen zitten over een jaartje. Daar moet ik me maar even over bedenken.

@Oekiejoekie Gorinchem ziet er inderdaad ook interessant uit, thanks daarvoor! Zowel Rotterdam als Utrecht goed bereikbaar met OV en auto. +- Half uurtje tot drie kwartier is goed te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:20:
[...]

Tilburg... het is geen stad... meer een groot dorp... in een dorp heb je de kerk met een kroeg er tegenover... en in Tilburg heb je een paar kerken, met heel veel kroegen :D

Maar waarom zoek je het dan hier ? Ik kan me dan ook voorstellen dat je bijvoorbeeld vanuit plaatsen als breda, Gorinchem goed zit ? Dichter bij Tilburg ? Centraal rond de A16/A27 naar Rotterdam/Utrecht ??

Maar... je hebt wel gelijk... vanuit Tilburg is zowel Rotterdam als Utrecht redelijk goed met OV bereikbaar...
Gorinchem is daar best een leuke optie voor, maar dan zou ik zeker voor Rotterdam kijken naar de trein, of flexibele werktijden. Dat is 's ochtends echt een filefeestje daar...

Wel een hele leuke stad, al zeg ik t zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Oekiejoekie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:38:
[...]

Als ik goed gelezen had, was het tussen Rotterdam en Utrecht, Aangezien hij in Rotterdam begint... En hij geeft aan binding met Brabant te hebben... En dan zie ik al andere gebieden... Maar goed, ik wil niet voor de TS spreken...
Ik ben op korte termijn op zoek naar een huurwoning omgeving Gouda / Utrecht (neig meer richting Utrecht vanwege toekomstige werkzaamheden daar)
Daarom noem ik Zeist als eventuele mogelijkheid.

@TS... openbaarvervoer vanuit Zeist valt reuze mee, je zit met de bus zo in Utrecht (of Driebergen) en dan kan je met de trein alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Maar.... de woningmarkt op dit moment is nog steeds meer "wat kun je krijgen" als "wat zou je graag willen hebben"... Dus hoe meer plaatsen we aan @TS voorstellen... Hoe meer hij er aan kan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toth70
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:09
Ik woon inmiddels in een dorp aan de andere kant van Utrecht (Bilthoven) maar ik zocht destijds ook woonruimte met goede OV verbinding, en de oplossing is dan simpel: kijk op de kaart van NS hoe het spoor loopt en kijk naar de plaatsen langs die lijn. De treinverbindingen naar Utrecht CS zijn doorgaans goed, dus je hebt daar veel voordeel van als je het OV wil gebruiken.

Voor de westkant van Utrecht zou ik dus kijken naar Vleuten, Woerden en Gouda. In Vleuten kom ik ook nog wel eens, dat vind ik (net nog) op fietsafstand van Utrecht dus je kan ook nog eens een biertje gaan drinken in Utrecht zonder dat je voor 12 uur naar huis moet ivm de trein.

Zeist is prima, maar als je toch al aan die kant zit, zijn Bilthoven, Den Dolder en Soest m.i. logischer (want die hebben een treinstation).
Pagina: 1