Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem is ter vervanging van een laptop. Het is de bedoeling dat die veel verschillende zaken gaat draaien. Onder andere FL-studio, Autocad en simpele games als Minecraft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ongeveer €750,-. Het komt natuurlijk niet op een paar tientjes aan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, het betreft een volledige fresh build. We stappen immers van een laptop over naar een desktop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien het een alleskunnertje met een budget moet worden heb ik geprobeerd alles een beetje midrange te pakken. Vandaar de keuze voor I5 en een 1050.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren. Er is voor Intel gekozen aangezien ik hier gewoon altijd goede ervaringen mee heb gehad en AMD eigenlijk niet veel mee in aanraking kom. Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik heeft geen eisen, design is natuurlijk een persoonlijke kwestie vandaar dat de case ook eigenlijk wel vaststaat.
Ga je overklokken?
Nope, geen overklokken. Vandaar ook de niet k-versie in mijn voorstel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen ondersteunen in de keuze van de componenten zodat ik een systeem krijg met een goede bang for the buck. Kan ik met net iets kosten besparing iets krijgen zonder echt in te leveren op performance of juist net ergens iets bijleggen? laat het me weten!
Ik had zelf het volgende in gedachten:
Graag jullie mening en advies!
Het nieuwe systeem is ter vervanging van een laptop. Het is de bedoeling dat die veel verschillende zaken gaat draaien. Onder andere FL-studio, Autocad en simpele games als Minecraft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ongeveer €750,-. Het komt natuurlijk niet op een paar tientjes aan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, het betreft een volledige fresh build. We stappen immers van een laptop over naar een desktop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien het een alleskunnertje met een budget moet worden heb ik geprobeerd alles een beetje midrange te pakken. Vandaar de keuze voor I5 en een 1050.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren. Er is voor Intel gekozen aangezien ik hier gewoon altijd goede ervaringen mee heb gehad en AMD eigenlijk niet veel mee in aanraking kom. Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik heeft geen eisen, design is natuurlijk een persoonlijke kwestie vandaar dat de case ook eigenlijk wel vaststaat.
Ga je overklokken?
Nope, geen overklokken. Vandaar ook de niet k-versie in mijn voorstel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen ondersteunen in de keuze van de componenten zodat ik een systeem krijg met een goede bang for the buck. Kan ik met net iets kosten besparing iets krijgen zonder echt in te leveren op performance of juist net ergens iets bijleggen? laat het me weten!
Ik had zelf het volgende in gedachten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 204,- | € 204,- |
| 1 | MSI H110M PRO-VD | € 55,94 | € 55,94 |
| 1 | Gainward GeForce GTX 1050 2GB | € 122,38 | € 122,38 |
| 1 | Corsair Carbide Spec-Alpha Zwart/Rood | € 76,67 | € 76,67 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 9,95 | € 9,95 |
| 1 | Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15 | € 61,36 | € 61,36 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 51,50 | € 51,50 |
| 1 | WD Blue SSD 2,5" 500GB | € 153,85 | € 153,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 735,65 | |
Graag jullie mening en advies!