Vraag

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-11 15:47
Dag,

ik ben over een tijdje jarig (jeej, 40!) en ik zit al een tijd na te denken over een mooi cadeau. Ik zou wel graag een smartwatch willen hebben. Deze wil ik graag gebruiken als dagelijks horloge MAAR ik wil hem ook gebruiken als hardloophorloge, met name hartslagmeting moet betrouwbaar zijn. Een Runkeeper sessie kunnen starten vanaf het horloge is een pré.

Ik heb een Android telefoon (Galaxy S7) dus een smartwatch met Android Wear lijkt me het beste. Samsung smartwatches draaien Tizen en daar hoor je vaak over dat app ondersteuning wat minder is, dus ik weet niet of dat een handige keuze is.

Ik heb uiteraard zelf ook rondgesnuffeld. Ik heb er 1 gevonden die aan alle eisen lijkt te voldoen, namelijk de LG Watch Sport maar daar hoor je 2 grote nadelen over: hij is dik en de bandjes kunnen niet vervangen worden en deze zijn wat oncomfortabel.

Heeft iemand hier ervaring met een dergelijk horloge?

En stel, STEL, dat ik het hardloop/hartslagmetergedeelte laat vallen, welk horloge zouden jullie dan kiezen?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Beste antwoord (via Arfman op 30-04-2017 15:47)

• XethaX
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 23:56
Samsung Gear S3 frontier?

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar MAA.

Je openingspost is al erg compleet, maar zou je nog even je budget willen noemen?

• Arfman
Oeps, bedankt voor de move.

Budget ligt niet echt vast. Liefst rond de 300 euro maar als er ergens het perfecte horloge voor 400 te koop is mag dat ook :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Arfman
Niemand een goede optie? :)

Acties:
  • Beste antwoord

• XethaX
Samsung Gear S3 frontier?

• Arfman
Die heb ik vandaag bekeken in de MediaMarkt. Als daar Android Wear op draaide was de keuze simpel. Ik weet niet zo goed hoe Tizen ondersteund blijft en hoe goed de integratie met Android telefoons blijft. Het lijkt er eerlijk gezegd op dat de smartwatchmarkt aan het inkrimpen is, de LG Watch Style/Sport komt b.v. ook niet naar Nederland.

Aan de andere kant, Tizen laat ook notificaties zien, kan Spotify muziek stoppen/starten, enzovoort. Twijfel twijfel ...

• Arfman
Uiteindelijk maar voor de Gear S3 gegaan. De LG Style/Sport komen niet naar Nederland, de ZenWatch 3 vind ik spuuglelijk met dat gouden randje en de Huawei Watch 2 is het ook net niet volgens de reviews.

• XethaX
Arfman schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:47:
Uiteindelijk maar voor de Gear S3 gegaan. De LG Style/Sport komen niet naar Nederland, de ZenWatch 3 vind ik spuuglelijk met dat gouden randje en de Huawei Watch 2 is het ook net niet volgens de reviews.
Ik herken je twijfel en wacht ook nog steeds op een betere smartwatch want mijn ervaring met Tizen was zeer slecht terwijl het horloge voor de rest wel voldeed.
Ik hoop dat de LG watch sport alsnog naar NL komt en anders via het buitenland alsnog hierheen proberen te halen.

• Arfman
XethaX schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:31:
[...]

Ik herken je twijfel en wacht ook nog steeds op een betere smartwatch want mijn ervaring met Tizen was zeer slecht terwijl het horloge voor de rest wel voldeed.
Tot nu toe bevalt het eigenlijk wel goed. Wat vond jij een slechte ervaring?
Ik hoop dat de LG watch sport alsnog naar NL komt en anders via het buitenland alsnog hierheen proberen te halen.
Ik heb ook van die afgezien omdat letterlijk elke review gewag maakte van de enorme dikte van het apparaat, iets wat ik absoluut niet prettig vind. De S3 is al op het randje voor mij.

Pagina: 1