Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martje1992
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-08-2024
Hallo tweakers,

Ik zit met een probleem en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Ik ben sinds kort overgestapt naar Ziggo en heb hiervoor altijd xs4all gehad.
Ik heb daar altijd gebruik gemaakt van een fritzbox, hier zit mijn telefoon centrale op gekoppeld via VoiP.
daarnaast heb ik ook nog het alarm en camera's gekoppeld gehad met me fritzbox.
Nu wil ik eigenlijk mijn fritzbox blijven behouden als centrale.

Mijn idee was om mijn Ziggo modem in bridge modes te laten zetten en dan mijn via Lan1 van het ziggo modem aan te sluiten op lan 1 van de fritzbox of kan dit ook via de ADSL in gang? hebben jullie ervaring hiermee?

Ik heb n.l. geen idee als ik met fritzbox op aansluit op mijn ziggo modem (in bridge mode) of deze dan alles direct overneemt en direct ook na buiten kan bellen en dergelijke. of dat ik van alles in mijn fritzbox opnieuw moet instellen. ik wil n.l. niks dubbel gaan instellen.

Ik hoor graag van jullie!

Alvast bedankt!!!

Beste antwoord (via martje1992 op 18-04-2017 14:20)

• Julian97
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:30
Dat moet vast te doen zijn. Als het Ziggo modem in bridge modus staat zal deze niets aan routering of firewalling doen waardoor je met de fritzbox prima naar buiten moet kunnen.

Nu weet ik alleen niet of alle Fritzbox types ondersteunen om LAN1 om te zetten naar een WAN poort. Welk type heb je? Edit: De 7360, moet kunnen onder Internet --> account information en daar instellen dat LAN1 als WAN poort moet functioneren.

[ Voor 18% gewijzigd door Julian97 op 18-04-2017 11:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Julian97
Dat moet vast te doen zijn. Als het Ziggo modem in bridge modus staat zal deze niets aan routering of firewalling doen waardoor je met de fritzbox prima naar buiten moet kunnen.

Nu weet ik alleen niet of alle Fritzbox types ondersteunen om LAN1 om te zetten naar een WAN poort. Welk type heb je? Edit: De 7360, moet kunnen onder Internet --> account information en daar instellen dat LAN1 als WAN poort moet functioneren.

[ Voor 18% gewijzigd door Julian97 op 18-04-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martje1992
Ik heb de Fritzbox Fon WLAN 7360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julian97
In dat geval, moet het werken. Met die setup werken we met meerdere providers. Wel LAN1 gebruiken als WAN poort. ADSL-poort gaat niet werken. Omdat in te kunnen stellen moet je uit m'n hoofd bij Internet --> account information kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martje1992
oke Top, en kan ik dan nog de andere lan poorten gebruiken op de fritzbox? waar ik nu de camera's en alarm heb opzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian97
Zeker, de overige 3 poorten (LAN2, LAN3 en LAN4) zijn nog gewoon LAN poorten. Wel is het zo dat deze allemaal in Green mode gaan draaien. Dit is voor LAN2 uit te zetten maar LAN3 en LAN4 draaien eigenlijk altijd op 100MBps (green mode) dus is het wellicht handiger om bepaalde apparaten op LAN2 met een gigabit switch te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martje1992
Ik heb op lan 3 en 4 mijn alarm zitten, op lan 2 heb ik een switch met vaste pc en alle computer apparatuur zitten. Dit is toch dan een goeie setup. weet jij wellicht waar je voor lan 2 de green mode kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian97
Dat is inderdaad een prima setup! Het alarm zal vast geen gigabit verbinding nodig hebben om te functioneren. De green mode is aan te passen via. Home Network --> Home Network Overview --> Network Settings. Daar moet het bij LAN settings per poort aan te passen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martje1992
Dank je top! ik ga het eind van de middag omzetten, hopelijk gaat alles goed.
Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou er wel rekening mee dat als je dit doet je geen andere apparaten (bedraad of draadloos) op de Ziggo modemrouter aan kunt sluiten. Waarschijnlijk was je dat niet van plan, was je het wel, niet doen dus - of andere oplossing kiezen (modem in router mode houden, Fritz!Box in DMZ bijv).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:05

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou dan juist aanraden om nog een switchje aan de Fritz!box te hangen :)

Dat ziggo ding lekker in bridge zetten, is altijd het beste wat mij betreft :)

[ Voor 47% gewijzigd door FreakNL op 18-04-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martje1992
De fritzbox c.q. switch gebruik ik alleen voor bekabelde apparaten aan te sluiten en als telefoon centrale. daarnaast heb ik nog op de fritzbox een wifi router (greyhound van sitecom) zitten. deze verzorgd alle draadloze apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martje1992
Ik heb het nu 1 week lopen.. en het werkt prima!
bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zoiets, alleen kan mijn Ziggo modem niet in bridge.

Probleem: Voipbuster (voor uitgaande) werkt wel. XS4ALL voor inkomende na 7 maanden "opeens niet meer".

XS4ALL voip meldde zich met "blanko password" aan bij XS4ALL.

Na heel veel gezoek etc.... een keer de stroom van de Hitron (ziggo) modem gehaald, en voilá, het werkt weer. Het bleek, dat de Hitron modem op een of andere manier de voip settings van xs4all (in de FritzBox) niet "leuk" vond, en dan het login / wachtwoord weghaalde en naar de VOIP server van xs4all stuurde. Uiteraard accepteerde xs4all dat niet. Terwijl de voipbuster wél gewoon werkte.

Dus na uit / aan van modem werkt alles weer.

Mocht je een keer "rare onverklaarbare" dingen tegenkomen.
Pagina: 1