Bosch vaatwasser pompt niet af, stopt halverwege en soms E15

Pagina: 1
Acties:
  • 33.514 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-04 09:51

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Mijn vraag
Wij hebben recentelijk een huis gekocht en daarbij een vaatwasser overgenomen. Natuurlijk weet je niet wat er precies gebeurt is met dat ding, maar er van uitgaande dat er geen motorblokken mee gewassen zijn koop je zo'n ding met goede wil over.

Helaas vanaf dag 1 al wat gezeik gehad. Merendeel van de tijd rond hij netjes af en is de vaat ook echt schoon, maar we lopen geregeld tegen issues aan. Een kleine opsomming:
  1. Errorcode E15
    Opgelost door de vaatwasser onder het aanrecht weg te halen en de lekbak te controleren: geen lekkage.
  2. Stopt om 00:01, 00:25 of 01:25
    Geen oplossing. Programma opnieuw starten verhelpt vaak het probleem.
  3. Programma afgerond maar nog water in de vaatwasser
    Geen oplossing. Programma opnieuw starten verhelpt vaak het probleem.
Wat we tot nu toe geprobeerd hebben is een stomend hete zelfreiniging (klinkt dirty, was het dus niet). Ook een reiniging met reinigingsmiddel voor de vaatwasser. Leeg draaien ook geprobeerd. Zout bijgevuld. Alles eigenlijk wel gedaan. We gebruiken vaatwastabletten zonder folietje (Bosch monteur vertelde mij ooit dat die dingen slecht zijn voor de vaatwasser 8)7 ).

Toen de problemen verholpen waren hebben we de vaatwasser teruggeplaatst en de keuken weer netjes afgemaakt (incl. kitrand bla bla bla) maar gezien de issues nu weer terug komen vraag ik me af wat slimmer is: zelf prutsen, monteur bellen of nieuwe kopen. In mijn optiek: goed werken doet hij nu al niet, zelf prutsen is gratis.

Heeft iemand, los van de troubleshoots die ik online gevonden heb, een idee wat ik kan proberen?
YouTube: Démontage échangeur thermique lave-vaisselle Bosch SilencePlus pour E24
https://www.vaatwasser.nl...r-stopt-na-een-tijdje/20/

[ Voor 0% gewijzigd door ReSpawN op 18-04-2017 09:33 . Reden: Opmaakjes. ]

Age of the Geek, baby!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Die errorcode houdt in dat er ergens een lekkage is naar de bodemplaat. Google maar eens op code e15 Bosch. Je kan hem ter reparatie aanbieden.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 18-04-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Wij hadden ook ongeveer dezelfde problemen met onze vaatwasser. Het was wel een AEG maar de basis is bij allemaal hetzelfde.

het probleem zat in een Waterreservoir aan de zijkant van de vaatwasser. Het lijkt op een labyrint. Vet van het vuile water hoopt hier in op en dan stroomt het via de ontluchtingsgaatjes eruit. :-) en op hun beurt weer de sensor in de bak af laat gaan.

Deze kosten toen ongeveer 65 euro en een paart uurtjes vuile handen. dit loste het probleem voor een jaartje of 3 op.

Succes met je zoektocht!

[ Voor 0% gewijzigd door Erik2B op 18-04-2017 10:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:34:
Die errorcode houdt in dat er ergens een lekkage is naar de bodemplaat. Google maar eens op code e15 Bosch. Je kan hem ter reparatie aanbieden.
Ik heb mij vanzelfsprekend verrot geGoogle'd en uiteindelijk genoeg gevonden wat het kan zijn. In de eerste instantie adviseerde men online de vaatwasser te verplaatsen en te kantelen om te kijken of er een lek was. Er was geen water te vinden dus toen hebben we de vaatwasser een aantal beurten laten draaien alvorens in te bouwen.
De errorcode is sindsdien niet meer voorgevallen maar we hebben nog wel last van overige issues welke niet in errorcodes resulteren.

Als ik, wat Erik zegt, met 65 euro en een stel vieze handen klaar ben lijkt me dat een optie. Kan je mij vertellen wat je exact vervangen hebt? Ik lees de term labyrint wel vaker maar het lijkt meer een verzamelnaam.
Is dit wat je bedoelt?
Afbeeldingslocatie: http://tmpfotos.nicovandekamp.nl/vaatwasser%20SN66T052EU%20E15.jpg

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Wat ik wel eens doe is eenmaal per maand de vaatwassen aanzetten met niets erin en een flinke scheut bleek erin. Maakt alles mooi schoon, vetvrij en fris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Vind ik een goede optie. Vooralsnog gaan we hem wel even er onder uit trekken om het labyrint te inspecteren en waar nodig te reinigen. Hopelijk is dat een beetje goed te doen. Ik houd jullie op de hoogte!

Indien er nog meer tips 'n tricks zijn: graag!

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:52
Kijk eens of de afvoerslang verstopt is. Dit heb ik ook wel eens gehad met een ander type afwasmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-02 09:39
Vrienden hebben hier ook last van gehad.

Uitbouwen en 45 graden achter overhouden dan komt er als het goed is ongeveer een kopje water uitlopen. Zij hebben hier maanden geen last meer gehad van de e15 melding, weet niet meer van welke site deze tip destijds vandaan kwam maar google er maar even op zijn engels op met zo iets als: Bosch dishwasher E15 tilt back 45 degrees .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-04 22:49
Is aan de onderkant het afvoermechanisme niet vastgelopen. Vaak vuil of tandenstoker die het spoeltje onderin blokkeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Als je hem kantelt loopt de lekbak gewoon leeg. Dat die lekbak volloopt is juist een probleem. Leegmaken is niet de oplossing, je moet voorkomen dat hij volloopt (want dat hoort niet). Als de lekbak echt vol zit, start je vaatwasser het programma niet eens. Dan begint hij alleen als een gek (droog) te pompen. In de lekbak zit namelijk een vlotter die verbonden is met de pompschakelaar (er zitten 2 vlotters aan).

Ik ga eerlijk gezegd ook voor vervuiling in het labyrint, waarschijnlijk bij een ontluchtingsventiel (zie plaatje wat hierboven door een ander gepost is). Ik heb laatst onze Neff afgeschreven hiervoor. Ding was meer dan 12 jaar oud en ik wilde geen hoop tijd en geld stoppen in het vervangen of reinigen van het labyrint. Een verstopte gootsteenafvoer veroorzaakte de problemen bij ons. Hierdoor is afvalwater via de afvoer de vaatwasser ingeduwd en dat gaf het laatste zetje. Er zat waarschijnlijk al wel wat vervuiling, maar daar is toen nog (veel) meer bijgekomen.

Ik heb een nieuwe Bosch A++++++++++++++ (weet niet precies hoeveel plusjes het nou precies waren) gekocht.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 18-04-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Even tilten is natuurlijk niet de oplossing zoals Bazz al zegt; dat ding moet nagenoeg kurkdroog blijven.
Hij is naar verwachting in ieder geval 5 jaar oud, gezien de keuken voor de vorige bewoners in 2012 geplaatst is.

Ik zal in ieder geval gedetaileerd foto's nemen zodat andere Tweakers er ook wat mee kunnen.

/edit
Mijn vriendin heeft besloten het heft in eigen hand te nemen... rm -rf dat labyrint.
Afbeeldingslocatie: https://i.snag.gy/gdDKwb.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door ReSpawN op 18-04-2017 14:16 ]

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-02 09:39
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:27:
Als je hem kantelt loopt de lekbak gewoon leeg. Dat die lekbak volloopt is juist een probleem. Leegmaken is niet de oplossing, je moet voorkomen dat hij volloopt (want dat hoort niet). Als de lekbak echt vol zit, start je vaatwasser het programma niet eens. Dan begint hij alleen als een gek (droog) te pompen. In de lekbak zit namelijk een vlotter die verbonden is met de pompschakelaar (er zitten 2 vlotters aan).

Ik ga eerlijk gezegd ook voor vervuiling in het labyrint, waarschijnlijk bij een ontluchtingsventiel (zie plaatje wat hierboven door een ander gepost is). Ik heb laatst onze Neff afgeschreven hiervoor. Ding was meer dan 12 jaar oud en ik wilde geen hoop tijd en geld stoppen in het vervangen of reinigen van het labyrint. Een verstopte gootsteenafvoer veroorzaakte de problemen bij ons. Hierdoor is afvalwater via de afvoer de vaatwasser ingeduwd en dat gaf het laatste zetje. Er zat waarschijnlijk al wel wat vervuiling, maar daar is toen nog (veel) meer bijgekomen.

Ik heb een nieuwe Bosch A++++++++++++++ (weet niet precies hoeveel plusjes het nou precies waren) gekocht.
Ik heb niet gelezen dat zijn lekbak zol zit of volloopt.

Schijnbaar zit er een voelertje in de bosch vaatwasser die wel eens blijft hangen, het kantelen van de vaatwasser zorgt ervoor dat deze zichzelf reset en daarmee het probleem verdwijnt. waar dat kopje water vandaan zou moeten komen boeit me niet, er zijn honderden verhalen te vinden hierover, dat het wel werkt. Het is volgens mij het proberen waard, maar het is mij even goed als TS dat niet doet... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Dat voelertje is de vlotter. Als die blijft hangen, kan het helpen om de machine te kantelen. Maar er hoort geen water in de lekbak te staan. Dat duidt op lekkage of de machine is overgelopen (eigenlijk ook lekkage). Er is dan waarschijnlijk meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
ReSpawN schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:07:
[...]

Ik heb mij vanzelfsprekend verrot geGoogle'd en uiteindelijk genoeg gevonden wat het kan zijn. In de eerste instantie adviseerde men online de vaatwasser te verplaatsen en te kantelen om te kijken of er een lek was. Er was geen water te vinden dus toen hebben we de vaatwasser een aantal beurten laten draaien alvorens in te bouwen.
De errorcode is sindsdien niet meer voorgevallen maar we hebben nog wel last van overige issues welke niet in errorcodes resulteren.

Als ik, wat Erik zegt, met 65 euro en een stel vieze handen klaar ben lijkt me dat een optie. Kan je mij vertellen wat je exact vervangen hebt? Ik lees de term labyrint wel vaker maar het lijkt meer een verzamelnaam.
Is dit wat je bedoelt?
[afbeelding]
Klopt dat is het onderdeel wat ik vervangen heb! bij AEG werd het inderdaad zo genoemd maar volgens mij heeft iedere fabrikant een andere naam. ik heb eerst geprobeerd om hem schoon te spoelen maar dat lukt niet echt, je krijgt het water er niet goed in en was best pijnlijk kokend water op mijn ..... :+

probeer anders de zijkanten eraf te halen en een paar wasbeurten te doen, misschien kan je dan zien dat het water eruit komt via dit onderdeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Nou, we hebben het voor elkaar. De zijkant is compleet schoon (labyrint) en ook de smerigheid met dreft en vaatwasser reiniger weten weg te spoelen. Je bent 2 uur druk maar als me dat 75 óf 600 euro uitspaart vind ik het prima. Snel verdient!

We hebben uiteindelijk het complete labyrint er af gehaald en dus doorgespoeld. De issues die we tegen kwamen waren minimaal, eigenlijk voornamelijk vast gekookte (als het ware) plastic ringen en buisjes. De afvoerbuis en aanvoerbuis waren zo los, de afvoerslang met clipje was wat pittiger. Elektronica was zo gedemonteerd en het paneel was er af.

We draaien vanavond even onder toeziend oog de eerste normale vaat weer alvorens we hem weer inbouwen - geen zin om dat 4 keer in 1 maand te moeten doen... (dit is de 3e keer, hopelijk scheepsrecht).

S-M-erig
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/nc3eftu0t/IMG_7923.jpg

Dreft-a-licious!
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/5a7k22mod/IMG_7925.jpg

Na de schoonmaak met dreft, nu met vaatwasser reiniger.
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/6vr7xhojb/IMG_7926.jpg

To be continued, hopelijk vanavond met foto's!

[ Voor 20% gewijzigd door ReSpawN op 19-04-2017 10:00 . Reden: Veel te grote plaatjes, fml. ]

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:24
De afvoerpomp wil ook nog wel eens lekken, die heb je voor dik 35€, en heb je in een half uurtje gemonteerd.
Daarvoor moet de vaatwasser zelfs niet uit de nis gehaald worden, enkel de plint moet even weg.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-04 14:33
Valt dat demonteren wat mee? Wij hadden onlangs iets soortgelijk voor met onze AEG (voorlopig lijkt t 'opgelost'), maar durvden niet echt om dat labyrint eruit te halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
@Kwakkel stelt echt geen moer voor. Je hebt 2 panelen, links en rechts. Er zit bij de deur een witte voering voor vocht waarin 2 torx zitten. Zowel links en rechts. Beide combi torx houden beide 1 zijpaneel vast. Je moet bij het linker paneel zijn (over het algemeen genomen).

Zodra je die torx los hebt kan je het zijpaneel verwijderen en dan zie je het labyrint. In dat labyrint zitten voor en achter 2 kliksystemen en in het midden 2 torx. Ook verwijderen dus. Dan heb je IN de vaatwasser in de 'muur' links een afvoer. Deze kan je losdraaien (lefty-loosy-righty-tighty) en dan is in essentie het hele labyrint losgekoppeld op de slangen onder na. De grote dikke slangen zijn meer slide-on slangen en de kleine (bij ons witte) slang is met een metalen klip bevestigd. Deze knijp je los en dan kan het hele labyrint er uit gehaald worden. Dan is het puur een kwestie van goed spoelen.

Let op, aan het labyrint zitten 2 electra units. Deze moet je niet persé droog houden maar wel weer droog aansluiten, dus niet dat hele ding onderdompelen in water. Ik heb het na de schoonmaak drooggedept met een theedoek en daarna met perslucht droog gespoten.

Montage is letterlijk het bovenstaande andersom. Tip: film je complete procedure. Telefoon op 't aanrecht en filmen maar!

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Alrighty then, gisteren eerste vaat gedraaid zonder issues. Het labyrint is na de wasbeurt zoals verwacht vol en nergens lekt het, dus ik zou zeggen top! We kijken het de komende week/weken aan en zien of het stand houd. Ik kan in ieder geval het basis onderhoud inmiddels prima zelf verrichten!

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:03

Karel V

Een simpele ziel

Herkenbare problemen. Ik wist alleen niet dat het labyrinth relatief eenvoudig los te halen is en durfde ook niet verder te gaan. Probleem op dit moment is dat hij blijft hangen in het heetste wasprogramma. Daarom wassen we tegenwoordig een tikje minder warm. Verder lekt er af en toe wat water langs de sealing van de deur.
Het kantelen van de vaatwasser heeft, naast de standaard schoonmaak handelingen, de andere problemen tijdelijk verholpen.

Labyrinth vervuiling (sorry, slechte foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l7VkeOoxsNrLkK0ReYzPgWtX/medium.jpg

Vormen die bruine korrels onderaan de vaatwasser nu een filter of is dat ordinaire vervuiling?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PTKHsY56KafYdxuYfHHUysng/medium.jpg

Wat ik me ook kan voorstellen is dat het bimetaaltje van de temperatuurmeting lurp is (bi-metaal ga ik even vanuit als ik het componentje zo zie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y9jeYr3QjgOhpEY7d9nwfdJT/medium.jpg

Met de handleiding van Re Spawn d:)b moet er nu wel uit te komen zijn.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Ziet er goed uit Karel!

Na een dikke week gebruik draait hij vooralsnog gewoon prima. Koste een paar uur en veel onderzoek maar blij dat hij nog eventjes kan blijven staan en ik niet een monteur á 65 euro per uur heb laten komen.

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvnieuw
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-02 21:43
Karel V schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:28:
Wat ik me ook kan voorstellen is dat het bimetaaltje van de temperatuurmeting lurp is (bi-metaal ga ik even vanuit als ik het componentje zo zie)
[afbeelding]
Ter info, het componentje wat je hier ziet is geen bimetaal maar een reed relais. De twee metalen plaatjes die in het glasbuisje zitten, bewegen naar elkaar doe (en maken contact) onder een magnetisch veld. Achter het reed relais zit een schoepenwieltje wat een magneet bevat. In feite zie je hier een flowmeter en dit wordt gebruikt om een gedefinieerde hoeveelheid water te pakken (Ik dacht iets van 2.7 liter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:03

Karel V

Een simpele ziel

mvnieuw schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:58:
[...]

Ter info, het componentje wat je hier ziet is geen bimetaal maar een reed relais. De twee metalen plaatjes die in het glasbuisje zitten, bewegen naar elkaar doe (en maken contact) onder een magnetisch veld. Achter het reed relais zit een schoepenwieltje wat een magneet bevat. In feite zie je hier een flowmeter en dit wordt gebruikt om een gedefinieerde hoeveelheid water te pakken (Ik dacht iets van 2.7 liter).
Interessant. Dan tikt die dus gewoon het aantal omwentelingen af, wat dan staat voor een bepaalde hoeveelheid. Eigenlijk een heel simpel principe dus...
De vaatwasser emmert nog steeds wel eens, soms draait die een hele nacht door en dan gaat het weer een paar dagen goed en houdt hij zich aan het programma. Ik heb geen idee wat het is. Eigenlijk moet ik hem vervangen maar daar komt het dan ook weer niet van omdat hij het toch nog wel doet :P

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:19

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ReSpawN schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:01:
Even tilten is natuurlijk niet de oplossing zoals Bazz al zegt; dat ding moet nagenoeg kurkdroog blijven.
Hij is naar verwachting in ieder geval 5 jaar oud, gezien de keuken voor de vorige bewoners in 2012 geplaatst is.

Ik zal in ieder geval gedetaileerd foto's nemen zodat andere Tweakers er ook wat mee kunnen.

/edit
Mijn vriendin heeft besloten het heft in eigen hand te nemen... rm -rf dat labyrint.
[Afbeelding]
Hoe heb je dit schoon gemaakt? moet het hele labyrint verwijderd worden?

Ik heb zelf nog geen problemen met de waterafvoer maar ik moest mijn vaatwasser uit de keuken halen omdat mijn verwarming in de pomp kapot was (foutcode E9, veelvoorkomend probleem bij Bosch/Siemens) en toen zag ik dat mijn labyrint ook aardig wat vervuiling heeft.

Pomp heb ik vanmiddag vervangen en de vaatwasser heeft zojuist zijn eerste test run gedaan.

Nu wil ik mijn labyrint ook schoonmaken voordat ik de vaatwasser terugplaats. De testrun heb ik met bleek in de vaatwasser gedaan maar dat heeft, zoals verwacht, niets geholpen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Chaoss schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:41:
[...]

Hoe heb je dit schoon gemaakt? moet het hele labyrint verwijderd worden?

Ik heb zelf nog geen problemen met de waterafvoer maar ik moest mijn vaatwasser uit de keuken halen omdat mijn verwarming in de pomp kapot was (foutcode E9, veelvoorkomend probleem bij Bosch/Siemens) en toen zag ik dat mijn labyrint ook aardig wat vervuiling heeft.

Pomp heb ik vanmiddag vervangen en de vaatwasser heeft zojuist zijn eerste test run gedaan.

Nu wil ik mijn labyrint ook schoonmaken voordat ik de vaatwasser terugplaats. De testrun heb ik met bleek in de vaatwasser gedaan maar dat heeft, zoals verwacht, niets geholpen.
Wij hebben het labyrinth schoon gemaakt met baking soda en schoonmaakazijn. Dat gewoon lekker laten weken en bubbelen, overnacht laten staan en de volgende dag met vet verwijderaar van b.v. Dasty schoonschudden. 't Gaat voornamelijk om dat kleine vlottertje wat vaak volgekoekt zit.

Succes!

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:19

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Dat heb je gedaan door hem te demonteren, horizontaal neer te leggen en vol de laten lopen?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Chaoss schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:51:
Dat heb je gedaan door hem te demonteren, horizontaal neer te leggen en vol de laten lopen?
Compleet demonteren inderdaad, dat je alleen het plastic in de handen hebt. Binnen in de vaatwasser zit een groot gat naar het labyrinth die met een grote draaischroef vast zit. Bij ons waren het nog 2 extra schroefjes en dan met beleid van de afvoer en aanvoer loskoppelen. Platgooien die hap, volgieten en wachten!

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdKoF
  • Laatst online: 23-04 06:34

EdKoF

Geschud, niet geroerd

Nog even iedereen bedankt voor de input. Ik had een E15 error, pomp bleef doordraaien. Vaatwasser reageerde op geen enkele knop meer: aan/uit of reset deed niets. Stroom eraf halen deed niets (alleen terwijl de stroom eraf was :) ). Zodra de stroom weer aan ging, ging hij weer verder met pompen en E15.

Het lukte mij niet om de vaatwasser uit te bouwen. Maar ik heb toen gewoon flink gerukt aan de machine zelf en aan de klep aan de voorkant. En toen deed 'ie het weer goed 8)7

Ouderwets vakmanschap zeg maar (dikke klap erop) maar dat heb ik gedaan vanwege alle input over vlotters e.d. Dus nogmaal bedankt daarvoor!

<HTML <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Geen probleem, mooi dat het opgelost is. Waarschijnlijk door je douwen en trekken is het water verschoven en neemt de sensor in de bodemplaat dit niet meer waar. Lekker laten verdampen! Tijdelijke oplossing wel, maar toch.

Door de tijd kan het zijn dat de rubbertjes om de klep verstaffen waardoor je wanneer je de deur open doet er water naar beneden lekt. Dan kom je weer in het originele probleem terecht.

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.t.boersma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-04 07:50
als het een e15 melding is en de machine is echt lek, dan is het vaak dit probleem .
YouTube: Siemens Bosch Fehler Error E15 Geschirrspüler Spülmaschine pumpt nur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakers112
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-05-2023
Topics kapen is niet netjes en buitenom de kaping gaat het ook nog eens over een ander merk vaatwasser en reageer je op een topic uit 2018.

Het staat je vrij een eigen topic te openen volgens de richtlijnen gesteld in Het algemeen beleid

[ Voor 91% gewijzigd door InFamous op 25-04-2019 23:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.